4 487 lukukertaa ·
13 vastausta
4k lukukertaa
13 vastausta
poistetaanko kertakäyttöruuvit?
Yksi tapa on kierittää tai lyödä jotain ruuviin, jota voi sitten käyttää sen kiertämiseen ulos, molemmat tavat edellyttävät, että poraat ensin reiän ruuviin. Tapa 2 on joku pihdi, joka tarttuu ruuvin päähän.Yrrol sanoi:
Sen jälkeen voi leikata/sahata/viilata uran päähän, jonka jälkeen se sopii talttaruuvimeisselille.
Useimmiten luulen, että se päätyy siihen, että poraan paskan ulos
Poligrip ei toimisi meidän ovissa, liian ahdas sellaiselle.
Ilmeisesti nämä ruuvit ovat useimmiten karkaistuja ja pirullisia porata läpi (katso toinen aihe tästä). Helpoin tapa on ilmeisesti koputtaa se ulos talttakiilalla ja vasaralla (koputa kohoumaan, joka yleensä löytyy)
Jos pääsee käsiksi, toimii usein terävän talttapännän käyttö, asettamalla se ruuvin reunalle joko sivulta (paras, jos pääsee käsiksi) tai ylhäältä. Sitten koputetaan vasaralla, aluksi varovasti, jotta saadaan pieni syvennys, johon talttapää tarttuu.
Tietenkin koputetaan irrotussuuntaan, 45 asteen kulmassa tai niin, yleensä pystyy asettamaan, kun merkintä, jossa talttapää on, on luotu.
Muistan, että on olemassa vastakierreporia, usein ruuvi kierretään ulos ennen kuin reikä on valmis siinä tapauksessa.
Jos se on kovetettua, on melkein mahdotonta porata ja käyttää osapäitä ja muita ruuvin poistajia.
Teroittaa/viilata ura (mahdollisesti dremelillä) tai koputtaa talttapäätä tai hitsata jotain - ovat usein vaihtoehtoja kovetettujen ruuvien kanssa.
Tietenkin koputetaan irrotussuuntaan, 45 asteen kulmassa tai niin, yleensä pystyy asettamaan, kun merkintä, jossa talttapää on, on luotu.
Muistan, että on olemassa vastakierreporia, usein ruuvi kierretään ulos ennen kuin reikä on valmis siinä tapauksessa.
Jos se on kovetettua, on melkein mahdotonta porata ja käyttää osapäitä ja muita ruuvin poistajia.
Teroittaa/viilata ura (mahdollisesti dremelillä) tai koputtaa talttapäätä tai hitsata jotain - ovat usein vaihtoehtoja kovetettujen ruuvien kanssa.
Jäsen
· Västra Götaland
· 2 575 viestiä
On olemassa erityisiä bits tällaisia tilanteita varten. Mutta niitä ei myydä kovin mielellään yleisölle, helposti ymmärrettävistä syistä. Lukkosepällä on.
Voit ottaa toisen samanlaisen ruuvin ja kiinnittää sen ruuvinvääntimeen. Paina sitten niin kovaa kuin voit ja kierrä varovasti.
Mutta niiden täytyy löytyä internetistä. Nykyään kaiken voi saada käsiinsä. Nämä bits tuskin liittyvät mihinkään lisenssiin.Stefan Bengtsson sanoi:
Tietääkö joku mistä?
Jäsen
· Västra Götaland
· 2 575 viestiä
Ne löytyvät internetistä, enkä tiedä, onko niihin liitetty lisenssiä. Todennäköisesti ei ole. Paikat, jotka löytyivät nopealla googlauksella, eivät kuitenkaan myy kotiaskartelijoille. Luulen, että yksityishenkilölle, joka haluaa kiinnittää satunnaisen kertakäyttöruuvin, on helpointa ottaa yhteyttä lukkoseppään.magnu sanoi:
Olen erittäin epäileväinen siihen, että kertoisin, mistä näitä bittejä saa. Luulisin, että useimmat tällä foorumilla eivät halua, että kertakäyttöruuvit olisivat helppoja poistaa. Minä omakotitalonomistajana en todellakaan halua sitä.
Klikkaa tästä vastataksesi