Ymmärtääkseni tältä foorumilta, ei pitäisi käyttää tavallista profiilipellistä tehtyä matalakaltevaa alustaa parvekepohjaan, vaan pitäisi olla hitsattu katto.

Kysymykseni onkin: mikä on suositeltava minimikaltevuus profiilipellille, ja onko mahdollista rakentaa parvekepohja sellaisen jyrkän alustan päälle?

Parvekkeemme sijaitsee laajennuksen päällä, joten on tärkeää, että katto on tiivis.

Voit käyttää valssattua peltiä. Taitat sen ylös hieman rakennuksen seinän alle ja alas parvekkeen ulkopuolelle saadaksesi tippalistan. Valssatun pellin asennat suoraan katolle/pahville ilman koolauksia. Sen päälle rakennat sitten puuritilän. Se voi olla irrallisesti päällä. Ritilän alle voit kiinnittää kumikalvon, joka on saatavilla rautakaupassa. Jos ritilä sattuu liikkumaan, se ei silloin naarmuta peltiä.

Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksesta! Voiko saumapellin asentaa itse?

Kyllä ja ei. Klikkilattiamallinen saumattu peltikatto on helppo asentaa itse. Kuitenkin kaltevuuden tulisi olla vähintään 8 astetta. Oikea saumattu katto, tässä tapauksessa kaksisaumainen, on huomattavasti vaikeampi tehdä itse. Tarvitaan erikoistyökaluja, jotta lopputulos olisi hyvä. Mutta, jos parveke ei ole kovin suuri ja katto mahtuu perävaunuun, voi sen mittatilaustyönä tilata peltisepältä ja nostaa paikoilleen ja viimeistellä sitten.

Parveke tulee olemaan noin 7 x 4 m, joten minun täytyy siinä tapauksessa palkata kattourakoitsija :(
Mielestäni pitäisi olla jokin muu ratkaisu..?

Eikö olisi ok vain laittaa pahvikatto alle? Valuma ei ehkä ole paras, mutta se mikä ei valu pois, haihtuu trallin kautta. Se on myös yksinkertaista.

Ei, en usko niin, pahvi ei ole riittävän tiivis kestääkseen esimerkiksi sulavaa makuullaan olevaa lunta

Kaikki tavalliset omakotitalot, joissa on huopakatto sitten? :O

Mutta eihän niillä yleensä ole tasakattoa..?

Siinä on sekin. Mutta täytyyhan tehdä jonkinlainen ratkaisu kattokourulla. Tarkoitan vain, että huopakatto onhan vaihtoehto..

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.