Olen ostanut vanhemman lautarunkoisen ja tiiliverhoillun talon, jota nyt laajennetaan. Se on 1,5-kerroksinen talo, jossa on kellari/souterräng ja rikkonainen katto. Olemme ajatelleet jatkaa/laajentaa taloa vetämällä päätyä noin 5 metriä ulos. Laajennus on silloin noin 35 neliömetriä (5*7m). Koko talon julkisivu rapataan, kun kaikki on valmista.

Aion ulkoistaa perustuksen, rungon, ikkunat ja katon sekä rappauksen, ja tehdä sitten sisätyöt itse.

- Souterrängkerros muurataan, mutta entä sen jälkeen?
Joko loput puusta tai jatketaan muuraamalla, esimerkiksi iso-leca (370 mm) ja kevytbetonilaatat?

- Miten hintataso puuseinä ja puurakenteet verrattuna kivivaihtoehtoon? Mikä tulee halvimmaksi ja kuinka paljon eroa on suurin piirtein? Puusta voin tehdä itsekin enemmän, esimerkiksi eristää ja kipsata sisäpuolen jne. Toisaalta riittää, että sisäpuolen rappaa, jolloin se on valmis, eikä tarvitse eristää, muovittaa, kipsata ja tasoittaa.

Aion pyytää tarjouksia molemmista vaihtoehdoista, mutta kerro mielellään, mitä itse valitsisit/tekisit ja miksi?

• Vanhan talon laajennuksen 3D-piirros, jossa näkyy vanhan ja uuden osan eri väriset rappaukset, rikkoutuva katto ja suuret ikkunat.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.