2 430 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
Kantavat koolaukset, paras tapa asentaa vakauden ja äänieristyksen vuoksi
Kuvassa tummat palkit ovat sellaiset kuin minulla on nyt. Kysymys on, pitäisikö minun laittaa kaksinkertaiset vaaleat vanhojen väliin... vai asettaa yhden vaalea vanhojen päälle...
Teoriassani olisi parempi, jos vanhojen väliin olisi enemmän palkkeja... useampi tasaisesti jaettu sen sijaan että olisi harvempia ja vahvempia... näin kipsilevyt tärisisivät vähemmän... ja yläkerta stabiloituisi paremmin...
Mutta toisaalta, minun täytyy silputa eristystä enemmän siinä tapauksessa, enkä tiedä, mitä vaikutusta sillä on?

Teoriassani olisi parempi, jos vanhojen väliin olisi enemmän palkkeja... useampi tasaisesti jaettu sen sijaan että olisi harvempia ja vahvempia... näin kipsilevyt tärisisivät vähemmän... ja yläkerta stabiloituisi paremmin...
Mutta toisaalta, minun täytyy silputa eristystä enemmän siinä tapauksessa, enkä tiedä, mitä vaikutusta sillä on?
Jäsen
· Västragötalandslän
· 151 viestiä
Hei!
Aiotko äänieristää huoneiden välillä alakerrassa sekä vakauttaa yläkertaa?
Jos olen ymmärtänyt sinua oikein, niin laittaisin koolaukset erilleen ja tekisin niin, että levyt ovat kiinnitettynä vain yhdelle puolelle koolausta. Kaksi seinänpuolikasta eivät saa olla kiinni toisissaan. Täytä eristeellä koolausten väliin ja mahdollisesti kaksinkertaiset kipsilevyt (mitä enemmän massaa, sen parempi). Jos seinässä on ovi, niin paljon ääntä voi tulla myös sen kautta.
Toivottavasti ymmärrät, mitä tarkoitan.
Yst. terv. Alexandersson_1
Aiotko äänieristää huoneiden välillä alakerrassa sekä vakauttaa yläkertaa?
Jos olen ymmärtänyt sinua oikein, niin laittaisin koolaukset erilleen ja tekisin niin, että levyt ovat kiinnitettynä vain yhdelle puolelle koolausta. Kaksi seinänpuolikasta eivät saa olla kiinni toisissaan. Täytä eristeellä koolausten väliin ja mahdollisesti kaksinkertaiset kipsilevyt (mitä enemmän massaa, sen parempi). Jos seinässä on ovi, niin paljon ääntä voi tulla myös sen kautta.
Toivottavasti ymmärrät, mitä tarkoitan.
Yst. terv. Alexandersson_1
Kyllä, olen lukenut hieman tästä siirretyistä palkeista, mieluiten niin että ne menevät hieman sahalaitaisesti ja perusteluista tälle, vaikka olen hieman skeptinen mutta toki se on mahdollista tehdä. Mutta en aio lisätä enempää kipsiä jne. - teen vain sen, mitä voi olemassa olevien mittojen mukaan.
Mutta juuri tämä kaksinkertaisella kipsillä, toisin sanoen mitä jäykempää, sitä parempaa, toisin sanoen paras olisi, jos koko seinä olisi yhtä palkkia, silloin mikään ei voi värähdellä, joo, se on kuten sanottu minun logiikkanäkemykseni, josta kukaan ei halua kuulla..
Mutta kuten sanottu, siirretyt palkit olisin voinut laittaa...
Onko haittaa, jos CC-väli on pienempi?
Ja jos ajattelee äärimmäisenä, jos nyt on siirretyt palkit, niin se tarkoittaa että ne eivät ole yhtä syviä kuin ne jotka jo ovat... eivät yhtä syviä, sitten ne eivät peitä koko puulevyä katossa ja lattialla, eli se kuormittaa vinoon, ja varmaan nitisee ja narisee?
Mutta juuri tämä kaksinkertaisella kipsillä, toisin sanoen mitä jäykempää, sitä parempaa, toisin sanoen paras olisi, jos koko seinä olisi yhtä palkkia, silloin mikään ei voi värähdellä, joo, se on kuten sanottu minun logiikkanäkemykseni, josta kukaan ei halua kuulla..
Mutta kuten sanottu, siirretyt palkit olisin voinut laittaa...
Onko haittaa, jos CC-väli on pienempi?
Ja jos ajattelee äärimmäisenä, jos nyt on siirretyt palkit, niin se tarkoittaa että ne eivät ole yhtä syviä kuin ne jotka jo ovat... eivät yhtä syviä, sitten ne eivät peitä koko puulevyä katossa ja lattialla, eli se kuormittaa vinoon, ja varmaan nitisee ja narisee?
Viimeksi muokattu:
Asettamalla poikkipuita koolausten väliin jäykistät rakennetta huomattavasti. Jos haluat seinän olevan jäykkä, voit liimata lastulevyn esim. ja ruuvata, sitten ruuvata kipsilevyn lastulevyyn, se tekee eron.
Klikkaa tästä vastataksesi