Y
yllom: Olen ajatellut asentaa OSB-levyn ennen kipsiä esimerkiksi tasoittamaan mahdollisia epätasaisuuksia raakapontissa, jos sitten asennan kipsin siirretyillä saumoilla ja olen erittäin tarkka tiivistämisessä kulmissa sekä katto-/lattiayhteyksissä, niin tämän pitäisi vastustaa konvektiota? Onko teillä esimerkki tuulensuojatuotteesta?? Ystävällisin terveisin Y
11 vastausta · 2,6k lukukertaa
thojak
thojak: Kiitos, tarkistan vinkin! /Thommy
2 vastausta · 1,1k lukukertaa
_bystrom_
_bystrom_: Jos muistan oikein (mikä luulen tekeväni), täysin eristetyn savupiipun tulee olla vähintään 50 mm päässä palavasta materiaalista. Tilasin itse savupiipun kesällä, joka kuitenkin menee ulkoseinää pitkin, ja muistan että minua kehotettiin mittaamaan kuinka syvä kattolippa on - sillä savupiippu ei saanut olla lähempänä tuulilautoja kuin 50 mm, koska ne ovat palavia.
1 vastaus · 2,3k lukukertaa
T
cheetah1: Ei, ei, ei, hyvänen aika, ei muovia. Pidä raakapontti, mutta voit halutessasi poistaa tretexen. Ei sinänsä mitään vikaa siinä, jos saat siihen hyvän pinnan, voit tapetoida sen, mutta se syttyy hieman helpommin kuin kipsi.
3 vastausta · 6,8k lukukertaa
EB
EB: Miten kävi? Ostitteko Asgård 1, vai päädyittekö johonkin muuhun? Ja miten se toimii siinä tapauksessa?
4 vastausta · 3,1k lukukertaa
Humulus
Humulus: Periaatteessa insinöörin kirjoittama on, että alempi lämpötila luo suuremman "savupiippuefektin" ja siten enemmän radonpitoista ilmaa imetään asuntoon. Kuitenkin on muita tekijöitä, jotka vaikuttavat, joten ei voida suoraan sanoa, että ulkolämpötilan ja asunnon radonkaasupitoisuuden välinen yhteys on lineaarinen. Mm. "järjestelmään" vaikuttaa maaperän lämpötila eri
3 vastausta · 3,2k lukukertaa
T
Tomas J: En koskaan repinyt vanhaa pappia alas vaan naulasin paneelin sen päälle. Valitettavasti minulla ei ole aavistustakaan siitä, kuinka sinun tulisi tehdä tapauksessasi, joten toivotaan, että joku asiantuntevampi vastaa.
17 vastausta · 7,8k lukukertaa
K
Krockis: Omistan 30 vuotta vanhan Älvsbytalo, joka rakennettiin tuolloin tuulikaapilla varustetulla eteisellä. En ole koskaan pitänyt tästä tuulikaapista, joka tekee talon sisäänkäynnistä pimeän ja vähemmän kutsuvan. Olen siksi muuttanut koko tuulikaapin eteiseksi ja siirtänyt ulko-oven ulospäin, mutta entisen ulko-oven paikalle olen asentanut lasitetun sisäoven. Tämän ansiosta minulla on
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
K
Kalle_h: Jep, luulen, että mennään vähän eri tahdissa. Ilmaisin itseäni ehkä vähän kömpelösti, mutta tällaisina talvina voi (itsestään vetävissä) ilmanvaihtojärjestelmissä tapahtua "takaiskuja", ja silloin voi myös syntyä ylipaine. Sisäilman suhteellinen kosteusprosentti on alhaisempi sisätiloissa, mutta sisäilma pystyy pitämään enemmän kosteutta ja se saa kosteutta koneista,
5 vastausta · 1,5k lukukertaa
K
knicklas: Vaihdoimme neulahuovan muovimattoon, joka näyttää vanhoilta rustiikkisilta tammilankuilta. Portaan nokka oli tammea ja sai luonnollisesti jäädä paikoilleen. Olimme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen ja portaissa on erittäin mukava kulkea, eivätkä ne ole erityisen liukkaat. Lähes kaikki kommentoivat portaita ja pitävät niitä tyylikkäinä. Jopa puusepät luulevat, että olemme
4 vastausta · 1,6k lukukertaa
M
montea: moi.,, aaah tietysti, no haha ei, en ole rakentanut mitään seinää,, olen purkanut siksi se roikkuu katosta, ne seinät jotka ovat siellä, ovat kantavia ja ovat aina olleet siellä:D:D
10 vastausta · 4,4k lukukertaa
·
D
danne007: Nyt kun tarkistin lattian suoruuden, huomasin, että se poikkeaa noin 4 mm. Kisko on 3 m pitkä. Silloinhan teippiä ei voi käyttää. Täytyy varmaan käyttää muovilevyjä ja ruuvata se kiinni. Jos ei jollakulla ole parempaa ideaa?
3 vastausta · 914 lukukertaa
V
verktygsgurun: [citat] Sinulla on väärin...mutta se on helppo sekoittaa. Reikäsaha aparaattilaatikolle on nimeltään T70, mutta se on 74 mm ja jakorasiat ovat nimeltään T80, mutta ne ovat 84 mm.
6 vastausta · 2,3k lukukertaa
Y
Yrrol: Koska kaikki on budjettimoduulirakentamista, heillä oli huvittavia ratkaisuja sisäseiniin. Esimerkiksi tehdä kehyksiä seinien sisään. Ajattelin asentaa täyspitkiä runkotolppia kehysten väliin ja mahdollisesti laittaa vähän puuta kehyksen ja katon väliin, missä on 15-25 mm rakoja. Mitä tekisitte, jos teillä olisi tällaisia kehyksiä seinien sisällä - purkaisitteko kaiken ja
0 vastausta · 931 lukukertaa
H
Herc: Onko kellään kokemusta TimberTech -terassin rakentamisesta? /Hans
0 vastausta · 954 lukukertaa
BillyBragg
BillyBragg: Aha :) Oletpa fiksu! Niin teen tietysti.. Ei okei.. Minulla on pieni nurkka portaiden alla, jossa voin kokeilla vähän.. Olisi selvästi helpompaa, jos en tekisi jiirisahausta..
5 vastausta · 2,4k lukukertaa
T
thomasd79: Hei. Etsin intensiivisesti eloksoitua tai tummempaa alumiinista tasoitelistaa. Ongelma on, että korkeusero on 20 mm ja kaikki löytämäni listat kestävät vain 15 mm. Onko jollakin vinkkejä, mistä tätä voisi saada?
0 vastausta · 1,7k lukukertaa
L
lajsiiwan: Perusasia, joka on syytä muistaa, on se, että kaikki vie enemmän aikaa kuin luulee. Ja aloita aina yhdestä huoneesta ja jatka, kunnes se on valmis, muuten olet pulassa :)
1 vastaus · 943 lukukertaa
S
byggare henke: kem expandern takaa sinulle toimivan täytön reikiin. mutta kallista jos ei ole monia. Mutta etuna on pitkä injektio-neula, joten voi täyttää koko reiän.
6 vastausta · 9,2k lukukertaa
F
f0u: Se tuntui melko selvältä tuo kosteussulkujen osalta. :) Kiitos avusta! Onko teillä hyviä neuvoja muiden kysymysten suhteen?
9 vastausta · 3,2k lukukertaa
F
Fredde_j: Suosittelen Hornbachia, ostin työtasot koko keittiööni sieltä hyvään hintaan ja sain hyvää apua.
9 vastausta · 1,3k lukukertaa
P
Pediatrik: Hei! Onko kukaan tietoinen, mistä Tukholmassa voi katsella Arké portaat? Tarvitsen kotona kierreportaat kerrosten 2 ja 3 välille. Aion matkustaa viikonloppuna ja haluan mielelläni nähdä portaat "livenä" ennen kuin mahdollisesti tilaan ne! Kiitos!
3 vastausta · 5,6k lukukertaa
U
Udde: Löysin aikaisemman keskusteluketjun aiheesta. Käytän todennäköisesti tavallista sementtiä tällä kertaa. http://www.byggahus.se/forum/golv/123414-eps-cement-pa-kaellargolv.html
2 vastausta · 1,0k lukukertaa
P
parpignol: Hei! Ajattelin samanlaista ratkaisua ja aioin sitten tehdä lovet runkopalkkiin. Muutenhan tyylikkäin tapa on hitsata pienet levyt, joiden päälle portaat voivat levätä. Voihan ne aina upottaa alapuolelta portaisiin, jos haluaa ohuempia askelmia... Terveisin, Kalle
1 vastaus · 2,1k lukukertaa
A
anaitis: Sikaflex 291, valkoinen, patruuna, 310ml109.- Pitäisi pystyä. Tulee vähän kalliiksi...
1 vastaus · 3,9k lukukertaa
magnusss
magnusss: Mietin sahaavani kolmio lista hukkapaloista ja laittavani sen smyygilistaksi. Tai ostaa valmis smyygilista.
10 vastausta · 16,4k lukukertaa
·
A
akjo: Meillä on 70-luvun mäntyportaat, jotka tarvitsevat kasvojenkohotuksen. Olemme pohtineet sekä sitä että tätä ja tällä hetkellä ajatukset liikkuvat lasiosioiden ympärillä rimojen sijaan. Onko joku tehnyt jotain sellaista?
0 vastausta · 2,8k lukukertaa
P
parpignol: Hei! Olen aikeissa asentaa diffuusiotiivisteen makuuhuoneemme sisäkattoon, koska meillä on lisäeristetty kylmä ullakko. Olen tutustunut foorumeihin, mutta en vieläkään tiedä, miten toimia. Nyt kun näen paneelit ja kuinka kuiva oli kattohuopa, jonka repäisin pois, tuntuu hyvin kummalliselta laittaa sinne muovikerros. Jos rakennan tukipuuteladan paneelien alle ja sitten kiinnitän muovin,
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
F
Farzan: Höganäsilla on valkoinen viistetty kaakeli nimeltä Biselado, jota on saatavana koossa 10 x 20. Kun vertailee Biseladoa ja Gysingesin kaakeleita, Gysingesin versio (jota he tuovat Espanjasta valmistajalta) on paksumpi, siinä on jyrkempi viiste ja hieman epätasainen pinta, joka antaa rustiikkisemman vaikutelman. Meillä on Gysingesin kaakeli ja mielestäni se on todella kaunis, mutta olen
1 vastaus · 5,8k lukukertaa
nimhed
nimhed: Harald-Nyborg 9,50 för 3mx16mm
8 vastausta · 6,4k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.