Olen asentamassa harvannetta autotallin kattoon. Keskellä on IPE-palkki, ja en ole varma kuinka päällystän sen kipsillä. Miten se yleensä tehdään, voiko joku ohjata minua läpi prosessin tai mistä voisi löytää lisätietoa siitä.

Ajattelin, että siihen voisi porata reiät, jotta voisi kiinnittää puukappaleen molemmille puolille. Sitten väsyn siihen, että laippa on 50 mm..

Olisin kiitollinen hieman avusta, jotta voin edetä projektissani...

Käytä sellaisia täällä. On saatavilla eri variantteja riippuen valmistajasta. Vain napsauta paikoilleen ja kiinnitä kipsilevy. Onnea!

Jos pääset käsiksi palkin yläpintaan, olisin varmaan tehnyt rungot harvalle palkin ympäri. Olisin ensin tehnyt U:n 3 osasta harvalla ja ripustanut sen palkin ympärille, sitten ruuvannut kiinni viimeisen harvan osan. Sitten olisin päällystänyt kaiken kipsillä. Tämä tietysti tarkoittaa, että palkista tulee hieman paksumpi, mutta sen kanssa voi varmasti elää.

Käytä pulttipistoolia, se käy hyvin esimerkiksi 22mm laudan kiinnittämiseen sekä palkin elämään että alhaalta päin kiinnittääksesi sitten kipsilevyn puutavaraan.
Viimeksi minulla oli keltaisia patruunoita Spit-pulttipistoolissani, palkki oli IPE270 eli melko paksu materiaali
se läpäisi ongelmitta./MLj

Eikö voi vain porata ja kiinnittää ruuveilla tukipuut?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.