S
Mikä on ero EU-standardin ja Ruotsin-standardin välillä kipsilevyissä? Tarkoitan Byggmaxin talouskipsiä ja tavallista kipsilevyä, jota he myyvät. Aion käyttää sitä tavallisessa huoneessa, jossa on 2 ulkoseinää.

• Tykkään
RodgeOne
  • Laddar…
Ei vastaus kysymykseesi mutta....

Olen kesän aikana ostanut noin 50 kpl kumpaakin rakennusmaxin ekonomigipsiä ja "standardkvalitet".
En huomannut mitään eroa työskennellessäni niiden kanssa.
Syy siihen, että ostin molempia laatuja, oli se, että minulla on 2,5 m korkeus ylätasolla.

Se, mitä tiedän eroavan, on paino, ruotsalainen standardi on hieman raskaampi. Eli tiiviimpi, tiheämpi, kovempi.

Mikael_L
Voisin ilman ongelmia käyttää Byggmaxin budjettilevyä.

Mutta kun minun piti hankkia 23 kpl autotalliin, sain saman hinnan Knaufdanogips normilevystä kuin Byggmaxin budjetti paikalliselta rautakauppiaaltani. Se + äärimmäisen halpa rahti ratkaisi asian melko nopeasti.

Byggmax on yleensä halvempi vain silloin, kun ostaa pieniä määriä; heti kun kyse on hieman suuremmasta materiaalimäärästä, perinteinen rautakauppias voi usein kilpailla Byggmaxin hintojen kanssa. Heillä on selvästi se marginaali. Jos he eivät halua laskea hintaa Byggmaxin hintatasolle, rankaise heitä ostamalla Byggmaxista sen sijaan. :)

Unohdin sanoa, että itse käytän vain byggmaxia sekä autotallissa että sisällä. Mutta jos paikallinen rakennustarvikeliike pystyisi vastaamaan hintaan, ostaisin tietenkin sieltä. Oma ei kuitenkaan ole lähelläkään, ero on 1000kr per gips lava.

Onko olemassa laatueroa kovuudessa, kun otetaan huomioon, mihin ruuvi pysähtyy, kun kiinnitetään Byggmaxin kipsilevy verrattuna siihen laatuun, jonka Beijer ym. katsovat toimittavansa?

Olen käyttänyt vain byggmaxin "normaalia" levyä. Siinä jouduin asettamaan ruuvinvääntimen yhden askeleen "heikommaksi" kun käytin byggmaxia verrattuna norgipsiin.

Ongelma, jonka olen nähnyt, on se, että ruuvimeisselin momentti täytyy asettaa eri tavalla levyssä eri kohdissa.

Eli levy on epätasaisen kova.

Laatulevyssä halutaan vetää samalla momentilla koko ajan.

Itse en kiristä momentilla vaan syvyyssäädöllä, joten en koskaan koe tuon tyyppisiä ongelmia.

parkway sanoi:
Itse en kiristä momentilla vaan syvyysasetuksella, joten en koe koskaan tämän tyyppisiä ongelmia.
ja ja ja tekisin minäkin niin, jos minulla olisi sellaiset työkalut.

Koska työkalut ovat olemassa, ongelma on todellinen, myös ammattiversioilla työkaluista ja kipsilevyistä.

S
Ajoin Byggmaxin kipsilevyä ruotsalaisella standardilla kaikissa levyissä paitsi yhdessä. Se, jossa oli EU-standardi, maksoi 10 kruunua vähemmän, mutta se oli täysin arvoton. Se oli pahin kipsilevy, jonka olen koskaan työskennellyt. Oli lähes mahdotonta ruuvata kipsiruuvien päitä sisään kipsiin. Kun pään sai sisään, paperi ruuvin ympärillä muokkaantui niin, että siihen muodostui pullistumia, jotka työntyivät levyn ulkopuolelle. Joskus kuului siltä, kuin levyyn tulisi halkeamia, kun ruuvin päätä ruuvattiin sisään. Näiden ruuvien tasoittaminen ei näyttänyt hyvältä.

Levy on hel--tin kova ja täysin arvoton käyttää. Kehotan kaikkia välttämään tämän levyn ostamista!

Haluan korostaa, että en käyttänyt huonolaatuisia ruuveja, vaan Grabberin kipsiruuveja tavalliselle kipsilevylle. Nämä ruuvit ovat aivan loistavia normaalilevyissä.

Olen asentanut useita "budjetti-kipsilevyjä". Niissä ei ollut mitään eroa tavallisiin levyihin verrattuna. Eikä mitään eroa Danogips -levyihinkään, siinä asiassa.

Minusta on suuri ero eri kipsien välillä, erityisesti kun leikataan, koska jotkut halkeavat suoraan ja kauniisti leikkauksessa, kun taas toiset näyttävät kamalilta. Sama asia, kun ruuvaa niitä kiinni, joissakin ei ole mitään ongelmaa, kun taas toiset menevät pilalle ja halkeavat ym.
Suurempia laatuerotuksia budjettikipseissä, mutta toki ne toimivat, jos ei katso tarkasti niiden käsittelyn ajankäyttöä.
Typerä lafarge asettaa esim. levyt eri suuntiin, joten täytyy kääntää joka toinen levy koko ajan, puhutaanpa turhasta työstä!

Ongelma paikallisessa byggmaxissamme on, että aula, jossa heillä on kipsilevyt, kostuu. Joten joskus levyt ovat kosteita ja niiden kanssa työskentelystä tulee silloin helvettiä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.