Hei,
juuri nyt korjaan melko kiemuraisia ja kallellaan olevia muurattuja seiniä käyttämällä 45 mm metallikehyksiä ulkopuolella saadakseni ne suoriksi sen sijaan, että laittaisin todella paljon rappausta... :)

Ongelma on vain se, että mielestäni seinät tuntuvat melko heikoilta 45 kehyksillä. Minulla on muita vapaasti seisovia seiniä, jotka olen kehystänyt 70 metallikehyksillä ja ne tuntuvat paljon vakailta. Laitan OSB ja sitten kipsilevyn, ja olen tosin vasta laittanut OSB:n, mutta saumoissa voi liikuttaa levyjä toisistaan syvyys suunnassa keskellä seinää, kun "laipan" kehys joustaa.

Onko tämä ok vai pitäisikö kehysten olevan tukevampia ennen kuin laittaa OSB:n? Miten, jos niin on? Pitäisikö laittaa puukehys metallikehyksen sisään siihen kohtaan, jossa OSB-sauma tulee?

Eikö se tue itseään, kun asetat kipsilevyn siirretyillä saumoilla?

Joo, ehkä se tekee niin? Se on vähän kysymykseni, onko syytä välittää siitä, että se tuntuu "huteralta" pelkän OSB:n jälkeen?

Siirrät saumakohtia, niin ei tule olemaan mitään ongelmia.

Tukesin teräsohjaini keskeltä kulmaraudalla seinässä ja kiinnitin sitten sopivasti syvyyssuunnassa ohjaimeen. (maksaa noin 4kr /kpl) Laitoin myös 12mm vaneria siirretyllä kipsillä päälle. rock solid sen jälkeen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.