Ajattelin toivoa itselleni naulapistoolia 30-vuotislahjaksi, sillä ajattelin, että se voisi olla hyvä olla talonrakennuksessamme. Nyt mietin vain, minkälaista pistoolia minun tulisi toivoa. Naulattavia asioita ovat ensisijaisesti listat ja ulkopaneeli.
Voiko ylipäätään käyttää naulapistoolia siihen?

Ja jos voi, onko jollakulla vinkkejä?

Kiitollinen nopeista vastauksista, sillä täytän vuosia tiistaina :D

Se on kaksi eri käyttötarkoitusta, jotka vaativat kaksi erilaista työkalua. Listoihin tarvitset dyckertpistoolin, joka ampuu 15-50mm dyckertiä. Paneeliin tarvitset naulapyssyn, joka ampuu 50-90 mm nauloja. Molemmat työkalut ovat erinomaisia käytettäväksi kyseisiin käyttötarkoituksiin. Onko sinulla kompressori? Muuten voit toivoa sitä lahjaksi.

C
Haluat ehkä harkita hiukan kalliimpaa vaihtoehtoa kuin ne kaikkein halvimmat. Ei välttämättä paremman käyttövarmuuden vuoksi, mutta toisaalta yksinkertaisemman käytön vuoksi. Valitse mielellään naulain, jossa on säädettävä iskuvoima naulaimessa, esimerkiksi, jotta sinun ei tarvitse säätää kompressorin paineensäädintä saadaksesi naulaimen iskemään naulan riittävällä voimalla.

Minulla ei ole kompressoria, en edes tiennyt, että se tarvitaan... Ja ei ole hyvä, että tarvitaan kaksi eri asetta siihen, mihin haluan käyttää sitä. Ehkä pitäisi panostaa sellaiseen, joka ampuu 50-90mm, sillä tuntuu helpommalta naulata listat vasaralla. Sitten se tuntuu ehkä vähän hyödyllisemmältä, jos ajattelen autotallin ja terassin rakentamista.

Helppo käyttö on ehdottomasti jotain, mitä haluan. Ja mitä hintalappuun tulee, niin se on muutama tuhatlappu. Siskoni sai kanootin, kun hän täytti 30, joten suunnilleen sama hintaluokka kuin kanootti on varmaankin tavoite :)

Kiitos vinkeistä. Onko ehdotuksia merkistä ja mallista kenelläkään?

Senco tekee hienoja naulaimia. Minulla on frame Pro 602, ja se on todella hieno. Senco on maailman johtava naulainten valmistaja, he ovat toimineet jo pitkään, joten suosittelisin heitä.

Berliner
En voi suositella Senco´s naulapyssyä. Senco on keskiluokan merkki kuten Dewalt tai Bosch, mutta ei varmasti johtava naulatyökaluissa. Minulla on kolme kappaletta ja en ole tyytyväinen. Pääasiassa käytän Hauboldin naulapyssyä, jonka Cramo tai Ramirent lainaavat. Myös naulojen kustannukset ovat asia, jota kannattaa miettiä.
Rullakääritty Coilspik on 30 % halvempi kuin suorakääritty.

Berliner

byggankan sanoi:
Riittäisikö tämä? Se on Senco joka on nimetty nimellä Spikpistol 50 – 90 mm A900FN 1/4". Frame pro 602 vaikuttaa maksavan kaksinkertaisesti.

[linkki]

Mitä muuta pitää ostaa? Kompressori? Jotain muuta?
Se riittää hyvin runko- ja panelinaulaukseen.

Voin suositella Bilteman 50-90mm pistoolia, maksaa hieman alle 1500:- ja on toiminut hienosti autotallin rakentamisessa.
Voisi olla vaihtoehto, jos et halua käyttää suurempaa summaa, tai tarvitset/haluat ostaa 2 pistoolia.

Että Senco olisi keskiluokan merkki, mielestäni kuulostaa vähän oudolta.

Sitten Bilteman todennäköisesti toimii minulle myös. Sitten voin ostaa pienemmän puolisolleni hänen syntymäpäivänään, niin saamme 2 :) Olen lukenut toisen keskustelun Bilteman nauloista, ovatko ne tarpeeksi hyviä julkisivulle vai ruostuvatko ne. Onko siitä mielipidettä?

Luulen, että eräs työkaveri osti Bilteman omaan autotalliinsa muutama vuosi sitten, enkä ole kuullut hänen valittavan siitä. Itse ostin Essve´s, koska ne olivat saatavilla paikassa, josta hankin kaiken muun rakennusmateriaalin.

Keskiluokka bosch, joo voin olla samaa mieltä, jos tarkoitat heidän kuluttajatyökalujaan, proffesional sarja ei ole mikään keskiluokka sarja.

Byggankan: tarvitset kompressorin sekä letkun.

Minulla on myös pitkälle edenneitä ajatuksia pistoolin ostamisesta, enemmän siihen dyker suuntaan, koska aion pääasiassa käyttää sitä helmipaneelien kiinnittämiseen kattoon ja listoihin... voiko joku suositella minulle hyvää? Olen lukenut foorumilta, että 18ga (1,2mm) on liian heikko... pitääkö tämä paikkansa?

16g sanotaan olevan 'se oikea tapa' katon naulaamiseen.
Varmasti 18g voi toimia, mutta onko riski sen arvoinen?

Valitsin 18g luottaen, että se toimii kaikkeen, mutta minun on varmaan hankittava 16g, kun/ jos kattoon täytyy naulata.
Senco FP18MG osoitteesta www.tools-plus.com maksoi noin 1300:- sisältäen toimitus ja maksut, olen todella tyytyväinen ostokseen tähän asti, olen listannut olohuoneen tähän asti.

Ostin setin, jossa on 2 asetta, yksi dyckertille ja toinen jopa 90mm nauloille. 1.400:- maksoi kaikki osoitteessa: http://www.verktygsboden.se
Toimii täydellisesti myös halvan kompressorin kanssa, joka maksaa 1.300:-
Ostin lisäksi pappspikpistol, ja se on luultavasti paras ostos, jonka olen tehnyt. Ihanan helppoa ja aikaa säästävää kiinnittää pappi katolle. :-)

titanium sanoi:
Ostin setin, jossa on 2 pistoolia, yksi nauloille ja yksi nauloille jopa 90 mm:iin asti. 1.400:- maksoi kaikki osoitteessa: [linkki]
Toimii täydellisesti myös halvan kompressorin kanssa 1.300:-
Ostin myös paperinaulapistoolin ja se on varmasti paras ostos, jonka olen tehnyt. Ihanan yksinkertaista ja aikaa säästävää naulata paperin katolle. :-)
Vaikuttaa hyvältä. Mistä ostit kompressorin?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.