20 287 lukukertaa ·
11 vastausta
20k lukukertaa
11 vastausta
Kiinnitä karmi valettuun seinään
Kellarimme vanhassa talossa saa vihdoin ovet oviaukkoihin!
Minä, joka olen aiemmin käyttänyt karmskruv, kun olen asentanut ovia ja ikkunoita, joissa on puukehyksiä, mietin nyt, tehdäänkö samalla tavalla, mutta käyttäen skruvplugg valettuun seinään?
Minä, joka olen aiemmin käyttänyt karmskruv, kun olen asentanut ovia ja ikkunoita, joissa on puukehyksiä, mietin nyt, tehdäänkö samalla tavalla, mutta käyttäen skruvplugg valettuun seinään?
Jäsen
· Stockholms län
· 221 viestiä
olisin ensin ruuvannut puulistat reiän ympäri. ja sitten kiinnittänyt ikkunan puukarmiin.
se on ainakin standardi uudisrakentamisessa.
se on ainakin standardi uudisrakentamisessa.
Jäsen
· Västerbotten
· 309 viestiä
Minulla on yleensä tapana käyttää karmiholkkeja. Ruuvaa holkit karmiin, kiinnitä karmi ja käytä ohutta kynää merkitäksesi reiät. Poista karmi, poraa kaikki reiät kerralla, laita proput, asenna karmi uudelleen ja kiinnitä ruuveilla.
Se käy hyvin, jos voi päättää oviaukon koon (kuten uudisrakentamisessa). Muuten ovi on todella kapea verrattuna siihen, mitä se muuten olisi voinut olla.simon_isacsson sanoi:
Polyuretaanivaahto??
istuu kuin piru.
mittaa karmin oven kanssa - lisäksi sinun täytyy olla välikappaleita oven ja karmin välillä - muuten vaahto painaa karmiä niin, että ovea ei voi avata.
/per
istuu kuin piru.
mittaa karmin oven kanssa - lisäksi sinun täytyy olla välikappaleita oven ja karmin välillä - muuten vaahto painaa karmiä niin, että ovea ei voi avata.
/per
Tai jätä karmi paikoilleen, poraa 6mm betoniporalla holkin läpi ja käytä betoni/tiiliruuvi.Snickar-Urban sanoi:
Loistavaa - en olisi tullut ajatelleeksi!verktygsgurun sanoi:
1 jätetään poraamatta karmen reiät!
2 kokoa karmi
3 aseta karmi paikalleen, tarkalleen siihen, mihin haluat sen. Kiinnitä kiiloilla
4 Mittaa, että karmi on suora hyvällä (=kalliilla) vesivaa'alla, mieluiten suorakulmalla
5 tarkista, että karmin lävistäjät ovat yhtä suuret
6 Asenna pienikokoinen, pitkä pora poravasaraan
7 Käytä karmia "jiiginä" ja poraa reiät betoniin
8 Suurenna reiät betonissa isommalla betoniporalla
9 Asenna karmi jollain karmikiinnitystyypillä, vaihtoehtoja löytyy rakennustarvikeliikkeistä. Valitse se, mikä mielestäsi sopii tilanteeseesi parhaiten
Klikkaa tästä vastataksesi