Kellarimme vanhassa talossa saa vihdoin ovet oviaukkoihin!
Minä, joka olen aiemmin käyttänyt karmskruv, kun olen asentanut ovia ja ikkunoita, joissa on puukehyksiä, mietin nyt, tehdäänkö samalla tavalla, mutta käyttäen skruvplugg valettuun seinään?

Kyllä, samalla tavalla. Kiinnitä karmi ja poraa sitten reikä plugille karmi paikallaan, laita plugi ja karmiruuvi.

Karmskruvsborren se on varmaan allerginen betonille? Täytyy vähän kikkailla, jotta saa plugghålet oikeaan paikkaan?

Kyllä, on erittäin tärkeää, että saat reiän tulpan keskelle ja sinun on tietysti käytettävä betoniporaa, ei sitä puuporaa, jota käytät karmille....

Ei, tarkoitan sitä, karmiruuvipora, tai oikeastaan se on pora, on yhdistetty osittain keskitysporalla, jossa karmiruuvi kiinnittyy rankaan, ja 14 mm reiälle karmissa.

Selvä, ymmärrän - en ole koskaan käyttänyt sellaista, joten en ajatellut siinä mielessä. Tavallinen puupora riittää minulle.... :)

Vastaus on kuitenkin sama.

olisin ensin ruuvannut puulistat reiän ympäri. ja sitten kiinnittänyt ikkunan puukarmiin.

se on ainakin standardi uudisrakentamisessa.

Minulla on yleensä tapana käyttää karmiholkkeja. Ruuvaa holkit karmiin, kiinnitä karmi ja käytä ohutta kynää merkitäksesi reiät. Poista karmi, poraa kaikki reiät kerralla, laita proput, asenna karmi uudelleen ja kiinnitä ruuveilla.

simon_isacsson sanoi:
minä olisin kiinnittänyt puulistat reiän ympärille ensin. ja sitten kiinnittänyt ikkunan puurajaan.

se on ainakin standardi uudisrakentamisessa.
Se käy hyvin, jos voi päättää oviaukon koon (kuten uudisrakentamisessa). Muuten ovi on todella kapea verrattuna siihen, mitä se muuten olisi voinut olla.

Polyuretaanivaahto??

istuu kuin piru.

mittaa karmin oven kanssa - lisäksi sinun täytyy olla välikappaleita oven ja karmin välillä - muuten vaahto painaa karmiä niin, että ovea ei voi avata.

/per

Snickar-Urban sanoi:
Yleensä käytän karmiholkkeja. Kierrä holkit kiinni karmin, kiinnitä karmi ja käytä ohutta kynää reikien merkkaamiseen. Irrota karmi, poraa kaikki reiät kerralla, laita kiilat, asenna karmi takaisin ja kierrä kiinni.
Tai jätä karmi paikoilleen, poraa 6mm betoniporalla holkin läpi ja käytä betoni/tiiliruuvi.

verktygsgurun sanoi:
Tai jätä karmin paikalleen, poraa 6 mm betoniporalla holkin läpi ja käytä betoni/tiiliruuvia.
Loistavaa - en olisi tullut ajatelleeksi!

1 jätetään poraamatta karmen reiät!
2 kokoa karmi
3 aseta karmi paikalleen, tarkalleen siihen, mihin haluat sen. Kiinnitä kiiloilla
4 Mittaa, että karmi on suora hyvällä (=kalliilla) vesivaa'alla, mieluiten suorakulmalla
5 tarkista, että karmin lävistäjät ovat yhtä suuret
6 Asenna pienikokoinen, pitkä pora poravasaraan
7 Käytä karmia "jiiginä" ja poraa reiät betoniin
8 Suurenna reiät betonissa isommalla betoniporalla
9 Asenna karmi jollain karmikiinnitystyypillä, vaihtoehtoja löytyy rakennustarvikeliikkeistä. Valitse se, mikä mielestäsi sopii tilanteeseesi parhaiten

• Tykkään
HH
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.