Minulla on vanha autotalli, jossa levy on eristämätön. Olen rakentanut autotallin perälle verstaan, jonka haluan pitää lämmitettynä ympäri vuoden. Ajattelin laittaa platonmaton, reilun määrän kennolevyä ja sitten 22 mm lattiaslastulevyn sen päälle välttääkseni kylmän betonilaatan.

Onko lattialastulevyn asettaminen kelluvana ok rakenne vai onko se pakko kehystää?

Olemme tehneet vastaavaa huoneessa, tosin ei solumuovia vaan ohutta depronia. Lastulevyt asetettiin kelluvasti ilman koolauksia. Pitäisi toimia ilman koolauksia sinullekin, lattialastulevyt liitetään yhteen ja liimataan vakaaksi kokonaisuudeksi.

Joku joka tietää mistä/platon-mattoa voi ostaa irtometreittäin? Koko rullan ostaminen ei tunnu kovin hyvältä, kun tarvitsee vain murto-osan.

...ja kuinka paljon solumuovia pitäisi laittaa ennen kuin eristää turhaan?

Viimeksi muokattu:
Ennen kuin päätät platonista, suosittelen että katsot Nivell tai vastaava järjestelmä, se taitaa olla nimeltään Ghia.

En pidä konstruktiosta, jossa on platon, solumuovi, lastulevy, koska sen tyyppinen lattia voi olla "pehmeä". Uskon, että palkkilattia on vakaampi.
Mutta se on riittävän hyvä alimpaan hintaan (raha ja työpanos) joka on tavoitteena.

Meillä on platon/solumuovi mutta ilman lattiavaneria kahdessa huoneessa sisällä, joten juuri "sinun" rakennelmaasi en ole itse käyttänyt.
Mutta platonmatolla on erittäin monta kosketuspistettä lattiaan, solumuovi on käytännössä täysin tasainen, joten kun päällä on kokonainen liimattu lattiavanerilevy, sen pitäisi olla vakaampi kuin laittaa lattiavaneri kannattimiin. Siinä on 2 tasaista pintaa vastakkain, jotka ovat platonin päällä + sinullahan on lattia myös, uskon että siitä tulee vähintään yhtä hyvä kuin kannattimista, lisäksi kannattimet heikentävät eristystä.

Joo, laitan jonkinlaisen lattian sahanpurun päälle myöhemmin, mutta en ole vielä päättänyt mitä.

Jan-Å sanoi:
Meillä on platon/solumuovi mutta ilman lattiaslastia 2 huoneessa sisällä, joten juuri "sinun" rakennettasi en ole itse käyttänyt.
Mutta platonmatolla on todella monta kosketuspistettä lattiaan, solumuovi on periaatteessa täysin tasainen, joten kun kokonainen levy koostuu liimatusta lattiaslastista, sen pitäisi olla vakaampi kuin laittaa lattiaslasta koolinkien päälle. Siinä on kaksi tasaista pintaa vastakkain, jotka ovat platonin päällä + että sinulla on myös lattia, luulen että se on vähintään yhtä hyvä kuin koolaukset, koolaukset heikentävät myös eristystä.
Mutta se edellyttää, että lattia platonmaton alla on tasainen. Lisäksi olen ostanut 75 mm solumuovia, jolla ei ole samaa mittaa.

Platonin kanssa vaaditaan:
Tasainen alusta platonmaton asettamiseen.
Tasaisesti asetettu platon
Solumuovilevyt, joilla on sama paksuus kaikissa reunoissa. Helppo mitata - mittaa paksuus kahdesta kohdasta kunkin neljän reunan kohdalla yhdestä tai kahdesta pakkauksen levystä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.