7 677 lukukertaa ·
6 vastausta
8k lukukertaa
6 vastausta
kipsiruuvit, katto, puhkaistu höyrysulku?
Jäsen
· Västerbotten
· 550 viestiä
Hei,
Kun ostin harvalaudoituksen autotallin sisäkattoon, valitsin vain halvimmat mahdolliset, jotka sattumalta olivat vain 17 mm paksuja. En ajatellut sitä silloin enempää, mutta nyt kun kipsilevyä laitetaan, tajuan, että koska höyrynsulku on harvalautojen päällä, on varmaankin tärkeää olla liian pitkiä kipsilevyruuveja, jotka menevät läpi harvalaudoituksen ja rikkovat höyrynsulun?
Onhan siinä valitettavan vähän puuta mihin kiinnittää .. 13 mm kipsilevyllä tai jos kattokipsi on 12.5 mm, niin minulla ei pitäisi olla pidempiä kipsilevyruuveja kuin .. no vaikka 28 mm?
Kun ostin harvalaudoituksen autotallin sisäkattoon, valitsin vain halvimmat mahdolliset, jotka sattumalta olivat vain 17 mm paksuja. En ajatellut sitä silloin enempää, mutta nyt kun kipsilevyä laitetaan, tajuan, että koska höyrynsulku on harvalautojen päällä, on varmaankin tärkeää olla liian pitkiä kipsilevyruuveja, jotka menevät läpi harvalaudoituksen ja rikkovat höyrynsulun?
Onhan siinä valitettavan vähän puuta mihin kiinnittää .. 13 mm kipsilevyllä tai jos kattokipsi on 12.5 mm, niin minulla ei pitäisi olla pidempiä kipsilevyruuveja kuin .. no vaikka 28 mm?
Kuinka tiheästi glesen on ja onko sinulla 120 väliä kattotuolien välillä? 17mm gles tuntuu melko heikolta. Toimii varmasti jos et aio tasoittaa ja maalata, mutta muuten on kyllä riski, että se halkeaa. 25mm ruuvi teräsprofiilille puussa toimii erinomaisesti, sanoisin melkein, että se vetää paremmin kuin puulle tarkoitettu.
Jäsen
· Västerbotten
· 550 viestiä
Japp 120 jako kattoparrujen välillä, harvalauta asensin C/C 30.. ajattelin laittaa kattokipsilevyä viistoreunalla, eli en tasoittaisi levyjen välistä, vain ruuvien kohdalta, sitten maalata.
Kuulostaa siltä, että minun täytyy vain käyttää teräsrunkoruuveja. Raskaana forumi-surffaajana olen yllättynyt, etten aiemmin ole törmännyt pohdintoihin siitä, että pitäisi varoa puhkaisemasta höyrynsulkua, kun asentaa kattokipsilevyä ..
Kuulostaa siltä, että minun täytyy vain käyttää teräsrunkoruuveja. Raskaana forumi-surffaajana olen yllättynyt, etten aiemmin ole törmännyt pohdintoihin siitä, että pitäisi varoa puhkaisemasta höyrynsulkua, kun asentaa kattokipsilevyä ..
Jäsen
· Västerbotten
· 550 viestiä
No mutta ei kahdeksankymmentäviisituhatta reikää .. ellei sitten ole kaupungin suurin miniatyyritauluharrastaja
Liian pitkien kipsiruuvojen käyttäminen kattogleippiin saattaisi jopa poistaa muovin hyödyn..?
Jos laitat kipsilevyjä, sen pitäisi kestää 17mm rima.importensketsig sanoi:Joo 120 välillä kattorasvat, rimat laitoin C/C 30.. Oli ajatuksena laittaa kattokipsiä vinolla reunalla, eli ei tasoitusta levyjen väliin, vain ruuveille, sitten maalata.
Kuulostaa siltä, että minun täytyy ottaa teräsruuvit yksinkertaisesti. Raskaan foorumisurffailijana olen yllättynyt siitä, etten ole aiemmin törmännyt kysymyksiin siitä, ettei saa läpäistä höyrynsulkua kun laittaa kattokipsiä..
Syy siihen, ettei se ole ongelma, on varmaan se, että käytetään 28x70 rimana jos seuraa "rakennusstandardia" ja sitten 32 mm ruuveja.
Klikkaa tästä vastataksesi