Nyt ajattelin ottaa esille kysymyksen, joka tulee esiin silloin tällöin ja kaikki ovat yhtä erimielisiä.

Mutta haluaisin vain vähän viimeistä mielipidettä.

Minun verstas. Siellä ei ole lämmintä ympäri vuoden. Kylmimpinä talvipäivinä siellä on luultavasti vain noin 0 astetta. Eli lämmitetään, kun olen siellä.

Joten kysymys kuuluu. Pitäisikö minulla olla muovi juuri ennen kipsilevyä katossa ja seinissä vai ehkä vain paperi? Vai pitäisikö jättää kokonaan pois?

Seinät ovat: puuverhoilu, 28*70, paperi. 45*95 45*45 ja sitten on kysymys, mitä pitäisi olla kipsilevyn alla. (Vedän kaapelit päälle, ja siksi minulla ei ole mitään välissä.)

Katto on.

Kattotuolit, joissa on 200+ eristys. sitten alla 28*70. ja sitten siellä, paperi tai muovi?

Kuten sanoin, ei pitkiä selityksiä siitä, miten se toimii, vaan enemmän. Miten sinä tekisit, ottaen huomioon, että siellä ei ole lämmintä ympäri vuoden...?

Kiitos vastauksesta :P:)

Kuvittelen, että sillä on vähemmän merkitystä verstassa kuin asuintiloissa, koska siellä ei synny niin paljon kosteutta. Kuinka usein aiot laittaa ruokaa, ripustaa pyykkiä tai käydä suihkussa verstaassa? Tullaanko siellä nukkumaan vakituisesti useamman henkilön toimesta? Jotkut väittävät, että seinissä ei tulisi olla muovia, jos tila ei ole jatkuvasti lämmitetty. Oppineiden täytyy selittää miksi, mutta en usko, että on niin kriittistä miten teet.

Erik

Mutta sen sijaan ajetaan sisään läpimärkiä autoja ja lumella :D

Aion ehkä ajaa ilman muovia ja laittaa pahvia eristeen päälle, jotta ei puhalla suoraan sisään.

Palaan raportoimaan 10 vuoden kuluttua :D

Tee kuten minä, maalaa autotalli sisäpuolelta kosteudenkestävällä maalilla, niin saat hyvän suojan kosteutta vastaan. Minulla ei ole muovia kipsilevyn/osb:n alla.

Ajoin muovia kipsin taakse autotallissa, koska se on lämmitetty ympäri vuoden, tosin vain noin 5-10 astetta.

Luultavasti sillä ei ole merkitystä, kuten kirjoitit. Minulla oli liiallinen pelko kosteudesta ja asensin pienen tuulettimen, joka toimii puoli tuntia pari kertaa päivässä ja vaihtaa ilman. Oikein vai väärin?

Aion käyttää ilmankuivainta heti, kun lämmitän vähänkään, koska minulla on joitakin metalliosia. Joten jätän muovin kokonaan pois.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.