3 499 lukukertaa ·
8 vastausta
3k lukukertaa
8 vastausta
Riski valaa "bumsi"?
Aion valaa laatan laatan päälle (kuorma-autotalli muuttuu osittain suureksi kylpyhuoneeksi ja kodinhoitohuoneeksi) ja olen piikannut uria ja asentanut uusia viemäreitä. Vanha lattia oli voimakkaasti kalteva, joten olen tasoittanut sen ohuella lekavalulla sekä 2-4 cm hiekkakerroksella joissakin paikoissa. Katso http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/116687-gjuta-platta-pa-plattan.html
Tasoitin alustan niin, että se on noin +- 1-2 cm eroja joissakin kohdissa ja sitten olen asentanut 10 cm solumuovia s80 sen päälle. Ne ontelot, jotka olivat viemäreiden ym. ympärillä, olen täyttänyt uretaanivaahdolla. Nyt kun aion asettaa yläkerroksen solumuovia (10 cm s100), minua alkaa vähän hermostuttaa ja mietin, voiko epätasainen alusta aiheuttaa, että laatan alle jää "ontto" tila, kun laatta on 10-11 cm paksu. Mitä mieltä olette, ratkaiseeko laatan paino "ongelman"?
Tunnen, että tarvitsen lisää viisaita neuvoja pikaisesti ja siksi aloitin uuden ketjun aiheesta, koska useimmat eivät jaksa lukea toista läpi
Tasoitin alustan niin, että se on noin +- 1-2 cm eroja joissakin kohdissa ja sitten olen asentanut 10 cm solumuovia s80 sen päälle. Ne ontelot, jotka olivat viemäreiden ym. ympärillä, olen täyttänyt uretaanivaahdolla. Nyt kun aion asettaa yläkerroksen solumuovia (10 cm s100), minua alkaa vähän hermostuttaa ja mietin, voiko epätasainen alusta aiheuttaa, että laatan alle jää "ontto" tila, kun laatta on 10-11 cm paksu. Mitä mieltä olette, ratkaiseeko laatan paino "ongelman"?
Tunnen, että tarvitsen lisää viisaita neuvoja pikaisesti ja siksi aloitin uuden ketjun aiheesta, koska useimmat eivät jaksa lukea toista läpi
Jäsen
· Västra Götalands Län
· 529 viestiä
Voit hyvin kyllästää, niin ei ole ongelmia.
Poraa reikiä ympäröiviin seiniin ja kiinnitä lyhyitä paloja harjaterästä (20-30 cm). Aseta sitten tangot ruudukkoon, aseta kaikki etäisyysklossien päälle niin, että raudoitus päätyy keskelle laattaa. Kiinnitä lyhyet palasi seinistä.
Jos laitat lattialämmityksen, voit myös kiinnittää putken raudoitukseen ennen valua.
Poraa reikiä ympäröiviin seiniin ja kiinnitä lyhyitä paloja harjaterästä (20-30 cm). Aseta sitten tangot ruudukkoon, aseta kaikki etäisyysklossien päälle niin, että raudoitus päätyy keskelle laattaa. Kiinnitä lyhyet palasi seinistä.
Jos laitat lattialämmityksen, voit myös kiinnittää putken raudoitukseen ennen valua.
Kiitos vastauksesta. Aion tietenkin vahvistaa sekä valaa lattialämmitysputken, mutta olin ajatellut valaa laatan kelluvana rakenteena reunaisoloinnilla. Onko parempi tehdä kuten sanoitte ja yhdistää se kellarin seiniin?
Ei kukaan tiedä? Ajattelin lisätä toisen kerroksen ja vahvistaa päivän aikana.
Jäsen
· Västra Götalands Län
· 529 viestiä
Kantelementit ovat hyödyllisiä, jos sinulla on useita eristämättömiä lattioita viereisissä huoneissa. Tämä johtuu siitä, että muuten lattialämmityksesi voimistaa kapillaarivoimia näillä lattioilla. Toisin sanoen saat lisääntyneen kosteuden nousun näiden lattioiden kautta, kun käytät lämpöä eristetyssä huoneessa.
Mutta, jos muut lattiat ovat myös eristettyjä, silloin ei ole syytä käyttää kantelementtejä, vaan silloin raudoitat seinät.
Voit valita raudoittaa vain yhteen seinään, jos olosuhteet tekevät siitä parhaan vaihtoehdon, ja sitten eristät muut seinät.
Mutta, jos muut lattiat ovat myös eristettyjä, silloin ei ole syytä käyttää kantelementtejä, vaan silloin raudoitat seinät.
Voit valita raudoittaa vain yhteen seinään, jos olosuhteet tekevät siitä parhaan vaihtoehdon, ja sitten eristät muut seinät.
Luulen, että käytän reunasuojausta ympäriinsä. Kiitos kaikesta avusta.
Klikkaa tästä vastataksesi