Hei, olen asentamassa pesuallasta kylpyhuoneeseen, tyyliin vapaasti seisova kulho, joka asetetaan levyn päälle. Levyn pituus tulee olemaan 124 cm, leveys 55 cm. Hetken harkitsin marmorilevyn tilaamista mittojen mukaan, mutta olen huolissani siitä, että siitä tulee aivan liian raskasta levyn ja pesualtaan painon vuoksi.

Vasemmalla puolella (55 cm) on betoniseinä, oikealla puolella (55 cm) on rapattu märkätilalevy, samoin takana (124 cm). Jos ympärillä olisi betonia, en murehtisi niin paljon. Ongelmana on, etten halua liian suuria kannattimia. Ajatukseni on kiinnittää jonkinlainen lista pitkin kolmea sivua (silikoni, ruuvi, expander) ja sitten vain asettaa levy siihen. Luuleeko joku, että minun tarvitsee asentaa jonkinlainen kannatin keskelle?

Vaihtoehto marmorilevylle, jota harkitsen, on ostaa MDF? ja sitten päällystää se samalla tyyppisellä mosaiikilla, jota minulla on muissa paikoissa kylpyhuoneessa. Tämä vähentäisi painoa.

/ Robert

MDF ja kylpyhuone eivät sovi yhteen, MDF turpoaa pienimmästäkin vedestä/kosteudesta. Toki voit kosteuseristää MDF-levyn, mutta keksi jotain muuta sen sijaan.

Protte

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.