Hei!

Tulin epävarmaksi siitä, mihin kategoriaan minun pitäisi kirjoittaa, mutta ajattelin että tämä sopisi parhaiten.

Asiaan.
Olen rakentanut taloani jo vuoden ajan, ja olen uuden sisäänkäynnin kohdalla pidentänyt kattoa 2 metriä saadakseni verannan katon alle.

Olen huomannut jo jonkin aikaa sitten (jo talvella), että olen saanut mustahometta verannan alapinnan raakalaudoitukseen. Tämä siis ulkona, joten se on niin tuuletettua kuin mahdollista.

Yksi kuulemani teoria on, että olen päästänyt kosteaa ilmaa oven kautta avattaessa, mutta talon uusi osa ei edes ole ollut lämmitetty, joten en usko siihen.

Miksi siis saan mustahometta ulkorakennuksen puuhun? Se on iskenyt vain muutamiin lautoihin, miksi näin on?

Ja ehkä tärkeimpänä, aion pian asentaa kattopaneelit verannalle, täytyykö minun käsitellä hometta jollakin, ja jos, niin millä?

Terveisin, Henrik

• Ulkona olevan verannan puinen katto, jossa näkyy mustaa hometta raakapuupinnoilla.
Hei, arvaan, että hyökkäyksen kohteeksi joutuneet laudat olivat hieman kosteita ennen kuin asensit ne, sipaise vähän Barocolia (tai Boracolia) niin pysäytät kasvun, muista sipaista myös hieman hyökkäysalueen ulkopuolelle.

/F

Viimeksi muokattu:
heippa! kiitos vastauksesta.

Katto asennettiin kuitenkin viime vuoden heinäkuun puolivälissä, ja oli erittäin kuumaa ja kuivaa, joten mahdollinen kosteus laudoissa olisi pitänyt haihtua? minulla ei lisäksi ole minkäänlaisia merkkejä mustahomeesta ullakolla, talon yläpuolella, sijaitsee 1 m päässä terassilta. se on sama katto ja asennettiin samaan aikaan.

Olen kuullut paljon Boracolista ja lukenut siitä vähän, kallista se vaikuttaa olevan ainakin `:). ja yksityishenkilönä sitä ei saa ilmeisesti suihkuttaa, mutta ehkä sitä voi kuitenkin tehdä järkevällä suojavarustuksella?

terveisin Henke

Kesällä on kosteampaa kuin luullaan...ei sillä oikeastaan ole väliä, koska kasvuahan on selvästi tullut :) En suihkuttaisi tätä ainetta, sivelisin sen sijaan!

/F

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.