7 012 lukukertaa ·
4 vastausta
7k lukukertaa
4 vastausta
Myresjöhus-efektiväliseinä - erilaisia rakenteita
Olemme rakentaneet uuden talon Myresjöhusin kanssa. Myös kaksi uutta naapuriamme ovat tehneet samoin. Yksi naapuri rakensi muutama vuosi sitten ennen kuin Myresjöhus lanseerasi "effektväggenin", ja heidän seinänsä on noin 33 cm paksu, kun mitataan sisäänkäynnin oven kohdalta, mukaan lukien listat. Jos mittaa saman kohdan meidän talosta, saa myös noin 33 cm, vaikka meillä pitäisi olla uudempi effektväggen. Toinen naapuri, joka on noin kuukauden meidän jäljessä rakennusvaiheessa, on 36 cm paksu seinä, ja heidänkin pitäisi olla effektväggen.
Minun on vaikea uskoa, että kaksi seinää, jotka eroavat 3 cm paksuudessa, voivat olla yhtä suorituskykyisiä. Olen yrittänyt saada vastausta teknisesti vastuulliselta, mutta saan epäselviä vastauksia.
Mitä mieltä olette, olemmeko saaneet vanhan seinän? Jos näin on, se olisi aikojen suurin petos...
Minun on vaikea uskoa, että kaksi seinää, jotka eroavat 3 cm paksuudessa, voivat olla yhtä suorituskykyisiä. Olen yrittänyt saada vastausta teknisesti vastuulliselta, mutta saan epäselviä vastauksia.
Mitä mieltä olette, olemmeko saaneet vanhan seinän? Jos näin on, se olisi aikojen suurin petos...
Sehän voi olla niin, että seinänne rakenne on erilainen ilman että sen tarvitsee olla paksumpi, esim. siellä voi olla kevytrakenteisia koolauksia täysipaksujen koolausten sijaan=vähenne kylmäsilta, voi olla niin sanottu fasadskiva ulkopuolella=parempi energiarvo ja erilaisia muita ratkaisuja.
Se mitä olen saanut selville tähän mennessä on, että vanhassa seinässä oli 240mm eristys + 6mm ulkokipsi lisäksi naulalistat, paneeli ja kova kipsilevy sisäpuolella. En ole saanut tietoa listoista.
Meidän seinän sanotaan olevan 220mm listat eristyksellä ja 30mm lämpölevy ulkopuolella.
Vastauksena siihen, miksi uudemmalla naapuritalolla oli paksumpi seinä, sain:
"Niiden ei pitäisi olla paksumpia. Olemme muuttaneet tehoseinää niin, että siellä on 220 mm listat 30 mm lämpölevyllä ulkopuolella ja eristämme 250 mm eristyksellä listojen välillä. Olemme siirtymässä näiden seinien välillä, mutta niillä on sama suorituskyky."
Siellä se on nyt, en ole saanut vastausta mitä he tarkoittavat 250mm eristyksellä listojen välillä, jotka ovat vain 220mm. En ymmärrä vastausta, mutta ehkä joku täällä ymmärtää?
Meidän seinän sanotaan olevan 220mm listat eristyksellä ja 30mm lämpölevy ulkopuolella.
Vastauksena siihen, miksi uudemmalla naapuritalolla oli paksumpi seinä, sain:
"Niiden ei pitäisi olla paksumpia. Olemme muuttaneet tehoseinää niin, että siellä on 220 mm listat 30 mm lämpölevyllä ulkopuolella ja eristämme 250 mm eristyksellä listojen välillä. Olemme siirtymässä näiden seinien välillä, mutta niillä on sama suorituskyky."
Siellä se on nyt, en ole saanut vastausta mitä he tarkoittavat 250mm eristyksellä listojen välillä, jotka ovat vain 220mm. En ymmärrä vastausta, mutta ehkä joku täällä ymmärtää?
Klimatskiva on hyvä tuote monesta näkökulmasta,
yksi on, että saat paremman eristyksen samalla paksuudella
kuin runkorakenteella, jossa on välieriste.
Toinen on, että eristysarvo on yleensä parempi kuin "tavallisella"
villaeristyksellä (samanpaksuisena)
220mm runko & eristys + 30mm Klimatskiva = 250mm... voisiko se tarkoittaa tätä?
yksi on, että saat paremman eristyksen samalla paksuudella
kuin runkorakenteella, jossa on välieriste.
Toinen on, että eristysarvo on yleensä parempi kuin "tavallisella"
villaeristyksellä (samanpaksuisena)
220mm runko & eristys + 30mm Klimatskiva = 250mm... voisiko se tarkoittaa tätä?
Olen nyt saanut hieman enemmän tietoa, ilmeisesti se näyttää tältä:
Vanhempi seinä: sisägips, 240mm ranka/eristys, 6mm ulkogips, spikregel, panel
Meidän seinä: sisägips, 220mm ranka/eristys, 30mm klimatskiva, tuulensuoja, spikregel, panel
Uusin seinä: 220mm ranka, jossa 30mm klimatskiveremsor sekä 250mm eristys välissä, tuulensuoja, tuplaspikregel, panel
He sanoivat ensin, ettei eroaisi, ja nyt he sanovat, että se on pystysuora spikregel, joka tekee, että naapurin seinä on paksumpi, joten menen naapurille tänä iltana ja pistän sormet paneelin alle ja tunnustelen.
Vanhempi seinä: sisägips, 240mm ranka/eristys, 6mm ulkogips, spikregel, panel
Meidän seinä: sisägips, 220mm ranka/eristys, 30mm klimatskiva, tuulensuoja, spikregel, panel
Uusin seinä: 220mm ranka, jossa 30mm klimatskiveremsor sekä 250mm eristys välissä, tuulensuoja, tuplaspikregel, panel
He sanoivat ensin, ettei eroaisi, ja nyt he sanovat, että se on pystysuora spikregel, joka tekee, että naapurin seinä on paksumpi, joten menen naapurille tänä iltana ja pistän sormet paneelin alle ja tunnustelen.
Klikkaa tästä vastataksesi