5 205 lukukertaa ·
2 vastausta
5k lukukertaa
2 vastausta
Betoni ja raudoitus
Hei
Minulla on kysymys liittyen raudoitukseen, johon varmasti joku teistä voi vastata. Mikä vaikutus on najtrådilla valettuun pohjalaattaan?
Najjataanko raudoitus yhteen, jotta se pysyy yhdessä sen aikaa kun betoni kovettuu eikä liikkuisi ja pääsisi pinnan lähelle jne. Vai onko se niin vahva, että se ottaa voimia vastaan raudoituksen välillä kuivassa betonissa?
Pienemmässä valuissani olen najjannut nippusiteillä, koska minulla ei ollut najtråd. Se pysyi hyvin, mutta en ole varma oliko se kovin fiksua.
Sitten haluaisin tietää, kuinka tiheästi tulee raudoittaa pienvaluille. Omassa tapauksessani puhutaan joistain askelmista puutarhassa, ei suurista voimista. Enimmäkseen sen estämiseksi, etteivät portaat painu saven sisään.
\jonas
Minulla on kysymys liittyen raudoitukseen, johon varmasti joku teistä voi vastata. Mikä vaikutus on najtrådilla valettuun pohjalaattaan?
Najjataanko raudoitus yhteen, jotta se pysyy yhdessä sen aikaa kun betoni kovettuu eikä liikkuisi ja pääsisi pinnan lähelle jne. Vai onko se niin vahva, että se ottaa voimia vastaan raudoituksen välillä kuivassa betonissa?
Pienemmässä valuissani olen najjannut nippusiteillä, koska minulla ei ollut najtråd. Se pysyi hyvin, mutta en ole varma oliko se kovin fiksua.
Sitten haluaisin tietää, kuinka tiheästi tulee raudoittaa pienvaluille. Omassa tapauksessani puhutaan joistain askelmista puutarhassa, ei suurista voimista. Enimmäkseen sen estämiseksi, etteivät portaat painu saven sisään.
\jonas
Najaaminen on tietääkseni ainoastaan armeerauksen kiinnittämistä siihen asti, kunnes betoni on kovettunut. Kun najaataan verkkoa, tulisi najata noin joka kolmas risti, muuten on armeerajan tehtävä arvioida, missä ja miten armeerauksen tulee sitoa. Lopulta tärkeintä on, että armeraus vastaa piirustusta valun jälkeen, eikä sillä ole niin väliä, miten se tehdään.
riippuu siitä, miltä portaat näyttävät. ja kuinka paljon raudoitus voi toimia yhdessä betonin kanssa.
nippusiteet eivät ole parhaita, mutta kelpaavat harrastevalamiseen.
sidonta on tarkoitettu vain siihen, että raudoitus pysyy paikallaan pienemmissä valutoissa.
suuremmat valut kuten seinät ja pilarit vaativat aivan toisenlaista käsittelyä.
nippusiteet eivät ole parhaita, mutta kelpaavat harrastevalamiseen.
sidonta on tarkoitettu vain siihen, että raudoitus pysyy paikallaan pienemmissä valutoissa.
suuremmat valut kuten seinät ja pilarit vaativat aivan toisenlaista käsittelyä.
Klikkaa tästä vastataksesi