Hei,
Olen asentamassa eristettyä savupiippua erilliseen saunamökkiini. Olen törmännyt ongelmaan siitä, miten rakenne pitäisi toteuttaa läpiviennin kohdalla. En pääse eteenpäin ennen kuin ratkaisen tämän, kaikki on pysähdyksissä:O.
Katto on pulpettimalli, jossa on 4 asteen kaltevuus. Ulkopuolelta katsottuna, raakapontti-50mm tuuletus-70mm eristys-3mm masoniitti-15mm rimoitus-13mm saunapaneeli. Minulla on hieman ongelmia löytää kuvausta siitä, miltä oikeanlaisen läpiviennin pitäisi näyttää, onko kyseessä vain "kanava" tai "putki", joka on tarpeen? Ulkokaton raakapontista sisäkaton saunapaneeliin:x?
Savupiippu on nelikulmainen malli, Parra 31x31 cm...joten "kulupti" tulee melko suureksi...41x41 cm:n reikä katossa!! Tarvitaan jonkin verran peltiä peittämään ympäriinsä.
Olen ottanut tosi hienon kuvan mallistani, jotta ymmärrätte paremmin mistä puhun:rolleyes:. Pelkään, että saan ongelmia kondenssin/kosteuden kanssa läpiviennissä tällä rakenteella.
Apuva!!!

• Käsin piirretty kaavio, joka esittää eristetyn Parra-savupiipun 31x31 cm asennusta ja läpivientiä eri kattorakenteiden läpi, mukaan lukien eristys ja tuuletus.
No niin, aukosta tulee tietenkin 51x51cm :-)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.