Hei,
Olen rakentamassa tyttöjen huonetta. Suunnitelmana on rakentaa seinään kiinnitettävä kerrossänky (joka oikeastaan on parvisänky, jossa on toinen sänky alla, sillä yläsänky on tarkoitus kiinnittää vain seinään).
- Huoneen leveys on noin 2 metriä, joten sänky voidaan kiinnittää kolmeen seinään.
- Yläsängyssä on tarkoitus olla sälepohja tavallisella patjalla (ei erillistä runkoa) ja sen leveys olisi 70-90 cm.
- Sänky kestää ongelmitta aikuisen.
Minkä kokoinen pitäisi olla pitkä lauta, joka ei ole kiinni seinässä? Ajattelin (ilman piirustusta) 45x120, johon on sisäpuolelle ruuvattu 45x45, johon sälepohja nojaa. Onko tämä tarpeeksi, jotta tuntisi olonsa turvalliseksi ilman heilahtelua?
Seinät ovat OSB+gyproc vahvuudella 60cc. Kuinka minun tulisi kiinnittää laudat seinään, jotta voisin tuntea oloni turvalliseksi? Ranskalainen ruuvi seinälautoihin? Ylidimensionoin mielelläni

(kun tarkemmin mietin, pitkän sivun seinä on rakennettu vaakaan, joten 60cc tapilla voin lisätä tukea, jos vaaka ei ole jo sopivalla korkeudella)
Sanotaan, että minulla ei ole lautaa seinää vastaan päädyissä (ei oikeastaan tarvita sälepohjan kanssa), kuinka kiinnitän parhaiten ulkoreunan laudan "päätyseiniin"? Kulmarauta täynnä nauloja sisään seinälautaan? (seinät eivät ole vielä peitetty, joten voin vielä laittaa lisää puuta niihin tarpeen mukaan, mutta OSB-levyt pitäisi laittaa paikoilleen lähiviikkoina)
Kiitos etukäteen!
/Egge