Hei
aion tehdä melko suuren muutoksen keittiööni ja haluan asentaa noin H50xB190 ikkunan nykyiseen 140x140 ikkuna-aukkoon. Katso kuva alla!
Ajatus on poistaa jäähdytin, asentaa ikkuna hieman korkeammalle kuin alla olevassa kuvassa ja olla pitkä työtaso sekä kaapit ikkunan yläpuolella!

KYSYMYS? Onko teillä vinkkejä, kuinka minun tulisi kantaa?
Talo on vanha 50-luvun rakennus, jossa on muuratuista rakennuspalikoista tehdyt seinät.

• Vanha keittiö, jossa on suuri ikkuna, patteri alla, ruukkukasveja ikkunalaudalla ja osittain purettu seinä oikealla.
Ehkä voit tehdä näin - keskellä olevan tolpan avulla.
Olin myös ajatellut pitkän ikkunan hankkimista, mutta kun laskin sen, se osoittautui liian monimutkaiseksi ja KALLIIKSI. Jos valitset ikkunan, jossa on kapeat karmit, se ei vie niin suurta pinta-alaa.
Muuten vastaus on luultavasti, että sinun täytyy olla HEA-palkki. Koko riippuu siitä, millainen kuorma on. Se sinun täytyy laskea itse tai antaa jonkun rakennesuunnittelijan auttaa sinua.

• Tummanharmaan talon kulma terassilla, iso ikkuna vasemmalla ja kapea ikkuna keskellä, puinen lattia ja pylväät näkyvissä.
S
saattaa näyttää hullulta, kun ikkunat ovat eri korkeuksilla

Titanium! Hyvä idea keskipostilla! :-)
Kuinka korkeat ja leveät ikkunat olet ajatellut olevan?

P
Nyt aion olla tylsä...
Huomaa, että julkisivu/ikkunamuutokset voivat vaatia rakennusluvan

hmmm rakennuslupa ? Se täytyy tarkistaa tarkemmin....KYLLÄ se on tylsää ... ;-) haha

Kyllä, siihen on todennäköisesti varmasti rakennuslupa.

tuut sanoi:
Titanium ! Hyvä idea keskipaikalla! :-)
Kuinka korkeat ja leveät ikkunat olet ajatellut?
1300x600 /kpl
Koska siitä tulee musta julkisivu ja valkoiset ikkunat/keskipaikka, niin se ikään kuin häivyttää, että siellä on 2 ikkunaa.
Tietysti sinun täytyy hakea rakennuslupa, muuten ehkä herra kunta tulee koputtamaan :thumbdown:

Titanium! Kuinka korkea työpöytä? Minkä korkeuden saat kaappeihin?

Työtason vakiokorkeus on 900 ja yläkaapit ovat 1780 korkeudella. Oikeastaan hieman liian korkealla, sillä kaikki taloudessa eivät yletä kunnolla. Voimme siis harkita laskemista. Mitä emme kuitenkaan aio tehdä, on laittaa ikkunaa niin matalalle, ettei voi katsoa ulos, kun taas ulkona olevat näkevät navasi. :D Olen nähnyt tätä melko usein monissa talolehdissä ja taloluetteloissa. Sitten pohdimme, pitäisikö meidän asentaa myös korkeampia yläkaappeja saadaksemme lisää säilytystilaa.

• Keittiön suunnitelma, jossa nainen seisoo tummilla tasoilla varustetun työpöydän edessä, kaapistot ja liesituuletin seinällä, ikkunat taustalla.
kysymys!
Kuinka korkealle ikkunat asettuvat lattiasta (tai kuinka suuri väli on penkin ja ikkunan välillä)

siisti piirustus :-)

Ne sijoitetaan 1150 lattiasta ja ovat 600 korkeita.

Miten keittiö edistyy?

ei hyvä - seisoo paikallaan ....

titanium sanoi:
Ne päätyvät 1150:een lattiasta ja ovat 600 korkeita...
Kommentti:
Nämä syvät ikkunapenkit työ- ja tiskipöytien yläpuolella ovat KULTAA.

Täydellisiä pienten tavaroiden, kuten suolasirottimen, pippurimyllyn, koeputken, ajastimen, hammastikkujen, keittiövaa'an ja kaiken muun säilyttämiseen.
Näin voi pitää pöydät tyhjinä ja helppoina puhdistaa.

PS
Minulla on myös 1150 ikkunapenkkinä.
Se antaa sopivan korkeuden 25x40 cm laattojen riviin roiske- ja kaatosuojaksi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.