Koska säät ovat niin kurjia nyt lomalla, ajattelin aloittaa pienen projektin, jotta olisi jotain tekemistä.

Olen aiemmin laskenut sekä keittiön että kylpyhuoneen kattoa, kiinnitin silloin kehykset huoneen ympärille ja kiinnitin sitten poikittaiset rimat kipsilevyjen tukemiseksi.

Eteisessä tulee enemmän "ongelmia" tai en oikein tiedä, miten minun pitäisi tehdä :) Eteisen ja olohuoneen välinen tila on avoin (katso kuva), joten ei ole oikein mitään mihin kiinnittää.
Ajattelin kiinnittää 2x2" kattoon naulatulpan kanssa ja harventaa sen jälkeen 2x2"-rimoilla, mutta katto on niin epätasainen, rosoinen betonikatto, joten siitä tuskin tulee kovin suoraa.

Miten minun pitäisi helpoiten kiinnittää kaikki rimat?

Lähetän mukana 2 kuvaa, jotta ehkä ymmärrätte vähän paremmin :)
 
  • Käsin piirretty huoneen pohjapiirros ruutupaperilla, jossa on mitat: 1320 x 1970 ja viivoitettu alue.
  • Olohuoneen ja eteisen välinen alue, epätasainen betonikatto, jossa on seinävalaisin. Alareunassa näkyy seinän maalin kuluminen.
Käytä plåtreglar kattoon, niin saat helposti oikean ilmeen koko katolle. Se on yksinkertaista ja kätevää, puu saa sinut hulluksi.
 
Tarkoitatko, että minun pitäisi asettaa u-profiili seinille ympäri sitten harventaa suoraan yli? Jos näin tarkoitit, miten teen "gluggen":iin hallin ja olohuoneen välillä? Siellä ei ole mitään mihin kiinnittää.
 
Kyllä, mutta voit käyttää tukia katon ja seinäkiskon välillä, mutta tarvitset niitä myös leveimmästä kohdasta hirsiseinään.
 
Helpoin tapa on varmaan rakentaa alas katosta yksinkertaisesti. Yksi tukipuu jokaiseen seinään ja sitten yksi tukipuu niiden väliin, yksi kattoon ja pieni pala, joka tukee keskeltä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.