8 280 lukukertaa ·
4 vastausta
8k lukukertaa
4 vastausta
Jähmettyykö asfaltstikki - koskaan?
Voiko kukaan kertoa mitään siitä, miten ja milloin, jos koskaan, asfaltikitti kovettuu? Olen yrittänyt googlata, mutta en ole löytänyt vastausta.
Olen käyttänyt asfaltikittiä (trebolit) tasoittaakseni muutamia kivireunoja, jotta ne olisivat lähes täysin tasaiset, mutta samalla tarpeeksi kovat, jotta niiden päälle voi asettaa jäykän levyn ja muutamia kivilevyjä (34 cm) ilman suurempia aukkoja. En halua ylimääräistä sotkua levylle ja kivilevyille. Materiaali vaikutti lupaavalta, kun näin sen kaupan hyllyllä, mutta kun olin levittänyt asfaltikitin kivireunoille, huomasin sen olevan nestemäisempää kuin olin kuvitellut. Ja testi, jonka tein juuri ennen, kuivuu erittäin hitaasti. En ole voinut tarkistaa tulosta tänään, mutta pelkään sen valuvan ja jatkuvan valua vielä tuntikausia ja päiviä eikä koskaan täysin kuivuvan. Jos se vain jatkaa olemista hieman tahmeana, sen voi pelastaa jollakin verkolla tai paperilla päälle, mutta yhdessä kohdassa minun täytyy rakentaa 6-7 millimetriä saadakseni reunat tasaisiksi. Yritin rakentaa siellä kerrostamalla kittiä verkon kanssa, jonka löysin läheiseltä kaupan hyllyltä, mutta se oli melko harva ja epäilen nyt, että kitti hitaasti uppoaa suoraan läpi ja ulos sivuilta.
Jos tämä materiaali ei koskaan kovetu kunnolla, on parempi, jos kaavin suurimman osan pois ja aloitan jollakin muulla. Jos se kuivuu muutaman päivän kuluessa, voin antaa sen olla ja tehdä tilanteesta parhaan mahdollisen.
Kiitollinen vastauksista
Olen käyttänyt asfaltikittiä (trebolit) tasoittaakseni muutamia kivireunoja, jotta ne olisivat lähes täysin tasaiset, mutta samalla tarpeeksi kovat, jotta niiden päälle voi asettaa jäykän levyn ja muutamia kivilevyjä (34 cm) ilman suurempia aukkoja. En halua ylimääräistä sotkua levylle ja kivilevyille. Materiaali vaikutti lupaavalta, kun näin sen kaupan hyllyllä, mutta kun olin levittänyt asfaltikitin kivireunoille, huomasin sen olevan nestemäisempää kuin olin kuvitellut. Ja testi, jonka tein juuri ennen, kuivuu erittäin hitaasti. En ole voinut tarkistaa tulosta tänään, mutta pelkään sen valuvan ja jatkuvan valua vielä tuntikausia ja päiviä eikä koskaan täysin kuivuvan. Jos se vain jatkaa olemista hieman tahmeana, sen voi pelastaa jollakin verkolla tai paperilla päälle, mutta yhdessä kohdassa minun täytyy rakentaa 6-7 millimetriä saadakseni reunat tasaisiksi. Yritin rakentaa siellä kerrostamalla kittiä verkon kanssa, jonka löysin läheiseltä kaupan hyllyltä, mutta se oli melko harva ja epäilen nyt, että kitti hitaasti uppoaa suoraan läpi ja ulos sivuilta.
Jos tämä materiaali ei koskaan kovetu kunnolla, on parempi, jos kaavin suurimman osan pois ja aloitan jollakin muulla. Jos se kuivuu muutaman päivän kuluessa, voin antaa sen olla ja tehdä tilanteesta parhaan mahdollisen.
Kiitollinen vastauksista

Väärä tuote tarkoitukseesi, asfalttikittiä käytetään kattoon.
Miksi et käyttänyt jotain sementtipohjaista, kuten muurauslaasti tai husfix, kun kyseessä on kivi, joka pitää tasoittaa?
Miksi et käyttänyt jotain sementtipohjaista, kuten muurauslaasti tai husfix, kun kyseessä on kivi, joka pitää tasoittaa?
Vastauksena kysymykseesi: Mielestäni materiaali vaikutti lupaavalta, kun näin sen kaupan hyllyllä, joten se oli jossain määrin sattumaa. Kivet ovat katolla ja en halua pyöriä ympäri ja sekoittaa sementtiä, josta minulla ei ole mitään kokemusta (kuten kaikesta muustakaan rakentamiseen liittyvästä), joten olen liimannut ne kiviliimalla. Lisäksi pelkään korkeita paikkoja ja haluan tehdä asiat mahdollisimman yksinkertaisiksi.
Kovettuuko asfalttikitti vai ei?
Kovettuuko asfalttikitti vai ei?
Jos tarkoitat jähmettymisellä kovettumista, niin minun, tosin vähän rajoittunut, kokemukseni on, että se ei tee sitä. Se saa hieman kumimaisen tilan kovettuessaan. Se ei ole tahmea, mutta se joustaa hieman, kun siihen painaa.
Kiitos! Tarkistin juuri ja luulen, että on kuten sanot, ettei se koskaan kovetu. Kumikaltainen massa olisi kyllä sopiva, mutta kyky palautua on ilmeisesti nolla. Luulen myös, että se tarttuu, jos jotain raskasta laitetaan sen päälle lähikuukausina. Sen vuoksi se tiivistääkin niin hyvin. Husfix olisi ollut oikea valinta.
Klikkaa tästä vastataksesi