Meillä on talon terassi, jossa katto ulottuu yläpuolelle ja tukee kaksi pylvästä. Nyt aiomme tehdä muutoksia takapihalle ja muun muassa poistaa maan terassin alta (he ovat täyttäneet hiekalla noin 50 cm maanpinnan yläpuolelle ja sitten asettaneet puuritilät suoraan hiekan päälle, tämä on poistettava ja aiomme rakentaa puuterassin).

Haluamme poistaa pylväät ja ajattelen käyttää liimapuupalkkia, mutta olen epävarma mitoista ja kuinka kiinnittää se tiiliseinään.

Seinien väli on 610 cm, johon voin kiinnittää liimapuupalkin. Yläpuolella on kattorakenne, jossa on vain puuta ja ristikkorakenne eli ei ole eristystä ullakolla eikä kuormitusta "lattialla" eli katolla siellä ulkona.

Talo on 1½-kerroksinen, rakennettu -63 kevytsoraharkoista ja tiiliverhoilulla.

Joku, joka voisi antaa vinkkejä liimapuupalkin sopivasta mitoituksesta, tai jolla on vinkkejä jostain rakennussuunnittelijasta / kirvesmiehestä Eslöv-alueella, joka voisi laskea tämän?

Teakansin alla oleva patio, jossa on valkoinen tukipilari, muoviset tuolit ja pöytä. Tiiliseinä ja markiisi taustalla.
Kuvassa näkyy vain yksi pylväs.

Ei kenelläkään ole järkevää ehdotusta?

Kuva on hieman epäselvä, mutta jos olen ymmärtänyt oikein, niin kattotuolit lepäävät palkilla, joka on tuettu pylväiden avulla. Sinun täytyy palkata rakennesuunnittelija laskemaan tuon rakenteen. Jos olen oikeassa, uskoisin, että tarvitset palkin, joka ulottuu alaspäin vähintään 60 cm, epäilen, että palkin alla olisi seisomakorkeutta. Suurempi mahdollisuus, että se onnistuu teräspalkilla. Voi olla niin, että kattotuolit on suunniteltu siten, että suurin osa kuormituksesta siirtyy seinälle, silloin tilanne on hieman järkevämpi.

Nuo tolpat vastaavat luultavasti talon sydänseinää?
Pääset helpommalla, jos hyväksyt tolpan keskelle.
Yksi idea:
Voitte asettaa tolpan keskelle mutta kauemmas.
Tämä tolppa kannattelee palkkia, joka kiinnitetään talon päätyyn ja lepää tolpan päällä.
Tämä tukee sitten kattohirttä/välipohjaa ja on yksityiskohta terassilla, palkki johon ripustaa lamppuja rapujuhlissa tai kukkia tai mitä kiinnostuksia sitten onkaan.
Tai että terassikatto lähtee siitä (harjakatto) tai sen suuntaisesti (peittää palkin pellillä katon yläpuolella).

Ota mukaan talon piirustukset henkilölle, joka myy liimapuuta, ja anna heidän laskea. Upplag voit ehkä järjestää pylväällä kummassakin päässä, mutta varmista, että se seisoo vakaalla pohjalla niin ratkaiset sen helposti.

P
Se näyttää siltä, että siellä on jo palkki, jota tuet pitävät ylhäällä. Minäkin uskon teräspalkkiin. Oletko suunnitellut kiinnittää palkin ulkoseinien väliin? Ja onko niiden välimatka 610? Se aiheuttaa melkoisen kuorman näille kohdille. Kysymys kuuluu, onko seinä, jossa on ovi/ikkuna, myös kantava osa yhdessä näiden tolppien ja palkin kanssa. Rakennesuunnittelijan tulisi laskea se. Valitettavasti luulen, että on vaikea löytää ketään nyt lomien aikana.

Oho, luulin että siinä oli pääty...

Kiitos inputista. Kyllä, kuva oli kyllä huono. On varmasti parasta löytää rakennesuunnittelija varmuuden vuoksi. Olen myös miettinyt teräspalkkia...

Siinä on pääty yhdellä puolella. Tältä se näyttää:

Punatiilisen talon terassi, jossa markiisi, ovi, ikkuna ja grilli, nurmikko edessä. Talon toinen pääty näkyvissä.

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.