MathiasS
MathiasS: Ei varmasti haittaa noudattaa työkalugurun viisaita neuvoja ja kiristää pari ruuvia.......mutta kestävät, kyllä ne kestävät, ainakin sisäovelle.
5 vastausta · 3,1k lukukertaa
S
sblixten: [citat] Mielestäni pitäisi olla mahdollista suunnitella portit, jotka eivät ajan myötä roiku, mutta ehkä se ei ole mahdollista. Kysymykseni on, kuinka leveät voin tehdä ne ilman että siitä tulee suuri ongelma sekä mikä rakenne on paras. Mistä löydän säädettäviä saranoita näin suurille porteille?
4 vastausta · 6,1k lukukertaa
·
B
Bråkis: [citat] Olen puhunut laserskäraren kanssa Smålandissa, ja heidän mielestään on hieman hankalaa taivuttaa kahdesti, koska puoliskojen väli on niin kapea (66mm), että on parempi tehdä kaksi identtistä puoliskoa ja sitten asettaa pohja päällekkäin ja hitsata. Hyvä huomautus. Jatkan 6mm kanssa.
16 vastausta · 8,6k lukukertaa
·
WaldenWoods
WaldenWoods: Minulla on samanlainen rakenne, jossa olen valinnut muurata Lecalla. Sillä seinän osalla, joka on täytetty maa-aineksella, olen laittanut ulkopuolelle 20 cm isodränia (plus geotekstiili), sillä osalla, joka on ilman kanssa, olen käyttänyt solumuovia ja rappausta. Näin ollen alempi rakenne on täysin avoin ja voi kuivua molempiin suuntiin, kun taas ylempi on kunnolla eristetty ja tiivis
1 vastaus · 1,8k lukukertaa
C
corre: En ole koskaan käyttänyt muuta kuin itsestään porautuvia 6*80 tai 6*100, kun olen ruuvannut sellaista, toimii erinomaisesti. Esim. http://www.byggmax.com/se-sv/byggvaror/spik-skruv-beslag/skruv/traskruv-inomhus-5-6-mm/24964/traskruv-6-0x100mm
2 vastausta · 1,9k lukukertaa
S
Snickerick: Joo, ankkuriruuvi 4,5 saattaa toimia, en ole nähnyt sitä aiemmin, on hassua etten ole koskaan ottanut väärää, koska en ole koskaan miettinyt, että on eri kokoja, en usko että heillä on pienempää mallia Hornbachissa ainakaan, koska katsoin kun olin siellä eilen illalla isompaa pakkausta etsiessä ja löysin silloin vain yhden mallin/pakkauksen ankkuriruuvista. Ankkurinauloja taas
2 vastausta · 1,8k lukukertaa
teknoir
teknoir: Rakennan passiivitaloa Hammarössa, ja teen sen kevytbetonista. [bild] Seinät ulkoa katsottuna: Raudoitettu kuitupinnoite Solumuovi 15cm Kevytbetoni 36,5cm 275kg/neliömetri Raudoitettu luonnonkipsipinnoite Rakennan parhaillaan osaa, jossa on ulkoterassi yläkerrassa. Haluaisin saada ehdotuksia, miten katon saa tiiviiksi. Toiveenani on, että voisin tehdä sen itse esim. jonkinlaisella
0 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
S
Sir Duke: Kiitos vinkistä! Mitä mieltä olette vanerista askelmien pintana, onko se kestävää kävellä? Kuinka paksua sen pitäisi olla?
2 vastausta · 985 lukukertaa
eddie_bergh
eddie_bergh: mukava kuulla! Lähetä minulle viesti, jos sinulla on lisää kysymyksiä tai jos olet todella tyytyväinen :)
20 vastausta · 2,8k lukukertaa
V
vectrex: Ei aavistustakaan valitettavasti. En ole itse portaittenrakentaja, mutta olen kuullut, että se on vaikea taito hallita!
3 vastausta · 1,7k lukukertaa
A
andy_999: Kuinka monta vangstycken tarvitaan rinteeseen menevän portaikon alle? Leveys on noin 1m. Riittääkö kaksi sivuilla vai täytyykö olla yksi keskelläkin? Ajattelin käyttää 45x145 sääntöä (vai pitäisikö olla suurempi, portaikon pituus on 2,5m?).
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
Workingclasshero
Workingclasshero: Lyö naula myöhemmässä vaiheessa, kun runkoon on hieman painoa, silloin se ei jousta eikä kolise ympäriinsä. Silloin se pysyy!
8 vastausta · 3,4k lukukertaa
D09
D09: Aion käyttää kaksinkertaista kipsilevyä katossa, ei mitään oikoteitä tällä kertaa :)
4 vastausta · 3,9k lukukertaa
D09
D09: Ajatus oli tasainen pohjalta :)
10 vastausta · 3,4k lukukertaa
S
Snickerick: Se meni lopulta ihan hyvin, vain yksi sääntö on toistaiseksi poistettu, ne jotka olivat "olämpligt" banaaninmuotoisia laitoimme vaakapalkiksi ja pystyimme helposti ruuvaamaan "suoraan" asentoon.
9 vastausta · 2,6k lukukertaa
Östlund
Östlund: Ei se niin ole, että puutavara lyhenee paljon kuivuessaan.. Me tilaamme aina puutavaraa ja tuomme sen suoraan sisään ja rakennamme sen kanssa työmaalla.
3 vastausta · 1,6k lukukertaa
A
andypandy: Ahaa! Fiksu! Se on ihan baggis tehdä. Hyvä idea!
2 vastausta · 4,4k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: Kosteampi tukki saattaa antaa puuta, joka haluaa kiertyä enemmän? Minulla ei ole aavistustakaan, vain ajatus ...
5 vastausta · 1,1k lukukertaa
L
Lawrence: [citat] ahaa! ok ymmärrän! piirrän sen ja tarkistan!
10 vastausta · 9,4k lukukertaa
·
Östlund
Östlund: Jos sinulla on klyv, vedät vain muutaman millimetrin kumpaankin laudan.. Se vie vain hetken.. Tai ehkä riittää siirtää vasenta lautaa 5 mm vasemmalle.. Se pitäisi ehdottomasti säätää puusepän toimesta..
15 vastausta · 4,0k lukukertaa
·
Matti_75
Matti_75: Piikkien tulisi olla noin 1 per m2. Onko laatta paalutettu, muuten ei yleensä tarvita piikkejä. Raudoitus tulee taivuttaa kulmissa. Oletteko suunnitelleet reunapalkkiraudoituksen? Tärinävapaa betong (SKB) ei voi hioa helikopterilla. Se halkeaa enemmän kuin tavallinen betoni ja sitä ei yleensä suositella näkyville betonilattioille.
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
H
headmaster200: Haha, erinomaista :D
5 vastausta · 3,2k lukukertaa
D
daugaard: Sääntörakenne, jossa on 13 mm kipsiä molemmilla puolilla, tai kaksoiskipsi yhdellä puolella. on monia vaihtoehtoja. katso: http://www.traguiden.se/TGtemplates/popup1spalt.aspx?id=1406
1 vastaus · 2,6k lukukertaa
P
Peter81: Nykyiset lattiajuoksut ovat 4 metrin mittaisia. 60*220mm cc100.
8 vastausta · 1,4k lukukertaa
N
norrbottenstorpet: Ei, niiden tulisi tukeutua useisiin koolinkeihin samanaikaisesti ja riippuen siitä, miten koolingit ovat sijoitettuina, muotoilisin ylösalaisin olevan U:n tai L:n oven ympärille. Aseta, piirrä toiselta puolelta oviaukkoa ja napsauta. Eli käytä mahdollisimman suuria yhtenäisiä kappaleita ja näin ollen mahdollisimman vähän saumoja. Siirrä saumojen sijaintia kerroksittain, jotta saat
1 vastaus · 2,0k lukukertaa
A
arunnhagen: Ajatus oli kai, että se olisi yksinkertainen tapa saada tasainen ja siisti pinta lattiasta kattoon. Levy pitäisi olla noin 60 cm leveä. Ehkä se ei ollutkaan hyvä idea... Katsoin Elfa-vaatekaappeja, mutta valitettavasti ne olivat 2-3 kertaa kalliimpia, joten täytyy valita Ikea.
2 vastausta · 11,0k lukukertaa
·
B
BSOD: Hei Olen muuramassa pientä varastorakennusta. Aukon yläpuolelle ajattelin valaa betonipalkin valmiiden lecahalkeamien ostamisen sijaan. Ajattelin tehdä palkin 2 m pitkäksi, 20 cm korkeaksi ja 12 cm leveäksi. Aukon leveys on 120 cm. Ajattelin raudoittaa 2 kpl 12 mm raudoitustangolla alareunassa ja 2 kpl 8 mm raudoitustangolla yläreunassa. Ajattelin valaa hieman ylimääräisellä
0 vastausta · 2,0k lukukertaa
B
Beltis: Voisiko olla, että kuva on harhaanjohtava, mutta eikö lattialla ole valtavia korkeuseroja?
5 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
Ingenjören
Ingenjören: Haluan vinkata siitä, että Svenska Byggbranschens Utvecklingsfondin, SBUF:n, julkaisemat ohjeet ammattilaisrakentajille ovat saatavilla verkossa. Ne löytyvät osoitteesta http://www.byggai.se/ ja voivat varmasti olla kiinnostavia myös meille kotirakentajille, ainakin osia materiaalista kuten ikkuna-asennus, kattaminen ja lattian asentaminen. (Osat, jotka käsittelevät pysäköintitalojen
0 vastausta · 882 lukukertaa
A
andersmc: Ei ole vastaus kysymykseesi, mutta mitä oikein rakennat 55 kg painavalla ovella vuokra-asunnossa? Panic room?
10 vastausta · 36,3k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.