Työskentelen uuden bodini parissa ja olen päättänyt muotoilusta, jonka rakenteen kanssa minulla on hieman vaikeuksia päättää. Liitetyssä kuvassa näette miltä sen pitäisi näyttää ja ehdotuksen runkoseinistä. Ajatuksena on käyttää 45-70 runkotolppia mutta 45-105 portin ympärillä ja 45-105 hanbjälke ! (kutsutaanko sitä niin?) Mitä mieltä olette tästä?
 
oi nyt ei tullut toinen kuva mukaan Puutarhavajan piirustus: punainen seinäviiva ja viisi ikkunaa. Näkymä edestä, sivulta ja ylhäältä, katto viistää taaksepäin. Mittakaavat näkyvissä.
 
Hei Lawrence! Muistan lukeneeni jostain mitoitustaulukosta, että kattopalkit pitää varmistaa jotain sellaista vastaan, jota kutsutaan kippaamiseksi, ja joka on ei-toivottu sivuttaisliike. Yksi tapa estää kippaaminen pulpettikatolla voi olla pitää runkoseinät täyspitkänä. Ja että etupuolen runkoseinä menee suoraan kattoon asti ilman liitoksia. Ystävällisin terveisin; PerOF
 
PerOF sanoi:
Hei Lawrence! Minulla on muistikuva, että olen lukenut mitoitustaulukosta, että kattotuolit tulee varmistaa vippausta vastaan, joka on sivusuuntainen ei-toivottu liike. Yksi tapa estää vippaus pulpettikatolla voi olla täyspitkät runkoseinät. Ja että runkoseinä etupuolella ulottuu kattoon asti ilman liitoksia. Terveisin; PerOF
Juuri niin, juuri sitä murehdin. Kyse on siitä, riittävätkö 2 kpl 45x120 (oven sivussa), jotka ulottuvat koko matkan ylös asti. Näkyy hieman huonosti piirustuksessa. Silloin voin pitää muut pystypuut irrallaan, jos ymmärrät mitä tarkoitan.
 
Hei, avauksen ylle haluaisin vahvemman rakenteen pystysuorilla reguilla.
Esim. 45x145 tai 195, riippuen kuormasta.
Joten pystysuora regu joka seisoo seinäregujen päällä, sekä kiinnike joka varmistaa, ettei se kaadu. Vaihtoehtoisesti "leikkaa" se seinäreguihin.
 
En tiedä, olenko tulkinnut kaikki kommentit oikein, mutta olen kuitenkin piirtänyt uuden seinäehdotuksen ja otan mielelläni vastaan kommentteja smile.gif

Uusi seinäehdotus, jossa näkyy piirustuskehikoista ja ristituista, mitat 45x95 ja 45x145.
 
Hmm, onko 45x145 pystyssä vai vaakasuorassa? Eli edestä katsottuna, näkeekö leveän vai kapean puolen? Kuvissasi näyttää siltä, että se on vaakasuorassa eikä pystyssä, jolloin ei saa oikein sitä kantokykyä, jonka haluaa saavuttaa.
 
Bråkis sanoi:
Hmm, onko 45x145 pystyssä vai vaakasuorassa? Eli edestä katsottuna, näkeekö leveän vai kapean puolen? Kuvat näyttävät siltä, että se on vaakasuorassa eikä pystyssä, jolloin kantokyky ei ole halutunlainen.
nyt en pysy mukana, reglarna ovat 45 mm leveitä ja syvyys joko 95 tai 145, ne harmaat, :x
 
Ok, jos teen sen helpommaksi, : kokeile kääntää 45x195-sääntö 90 astetta ja katso miltä se sitten näyttää!
 
Bråkis sanoi:
Ok, jos teen sen yksinkertaisemmaksi: kokeile kääntää 45x195-regeln 90 astetta ja katso miltä se näyttää silloin!
ahaa! ok ymmärrän! piirrän sen ja tarkistan!
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.