3 394 lukukertaa ·
8 vastausta
3k lukukertaa
8 vastausta
Kiinnittää kynnysrakenteet perustukseen, tiivistysaine aiheuttaa taipumista
Olen tekemässä pienempää laajennusta taloon ja olen siksi muurannut perustuksen olemassa olevan seinän ulkopuolelle. Nyt olen juuri asentanut syyllysten tiivistyksen (Paroc, "skumplast") perustuksen päälle (joka koostuu muuriharkoista) ja sitten syylyn siihen päälle.
Puutavaraliikkeessä minulle suositeltiin ostamaan 8x90 laajenevia nauloja kiinnitystä varten. Porasin näin ollen 8 mm poranterällä suoraan syylyn läpi alas ylimpään muuriharkkoon. Syylyn läpi poratessa vastus oli melko kova, mutta muuriharkossa mielestäni laajeneva toiminto ei toimi erityisen hyvin. Olen naulannut 60 cm välein, mutta syyli antaa periksi ja ei ole erityisen kiinteä pystysuunnassa. Se pysyy tietysti paikoillaan, kun muu seinä on paikoillaan, mutta juuri tuo joustavuus häiritsee minua.
Kun nyt olen alkanut asettaa lattianiskoja, jotka liittyvät talon olemassa olevaan syyliin, on vaikeaa tasapainottaa näitä, koska en oikein tiedä "missä uusi syylini on". Vinkkejä ja ideoita kuinka edetä, otetaan kiitollisena vastaan!
Puutavaraliikkeessä minulle suositeltiin ostamaan 8x90 laajenevia nauloja kiinnitystä varten. Porasin näin ollen 8 mm poranterällä suoraan syylyn läpi alas ylimpään muuriharkkoon. Syylyn läpi poratessa vastus oli melko kova, mutta muuriharkossa mielestäni laajeneva toiminto ei toimi erityisen hyvin. Olen naulannut 60 cm välein, mutta syyli antaa periksi ja ei ole erityisen kiinteä pystysuunnassa. Se pysyy tietysti paikoillaan, kun muu seinä on paikoillaan, mutta juuri tuo joustavuus häiritsee minua.
Kun nyt olen alkanut asettaa lattianiskoja, jotka liittyvät talon olemassa olevaan syyliin, on vaikeaa tasapainottaa näitä, koska en oikein tiedä "missä uusi syylini on". Vinkkejä ja ideoita kuinka edetä, otetaan kiitollisena vastaan!
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Naulaa klipsisella viistosti alaspäin, ei esiporausta
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
4" toimii erinomaisesti, mutta mieluiten 5", jos löydät sen.
Lyö ne hieman vinosti, jotta ne purevat paremmin ja kestävät nostovoimia hieman paremmin.
Lyö ne hieman vinosti, jotta ne purevat paremmin ja kestävät nostovoimia hieman paremmin.
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Tietysti, ei voi tietää kaikkea kaikesta, valitettavasti
Käytin kierretankoa, joka leikattiin sopivan pituisiksi ja sitten ankkuroitiin sementtilaastilla tai vaihtoehtoisesti metallisella muovipäällysteellä lecaharkkoihin, sitten ruuvasin perusrungon mutterilla.
Jäsen
· Stockholm
· 4 646 viestiä
Lyö naula myöhemmässä vaiheessa, kun runkoon on hieman painoa, silloin se ei jousta eikä kolise ympäriinsä. Silloin se pysyy!
Klikkaa tästä vastataksesi