Olen ajatellut käydä ostamassa itselleni vaatekaapin eteiseen tästä mallista http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S99932856/#/S59932858 (mutta valkoisella rungolla). Sitten ajattelin tehdä kattoliitännän tähän, osittain koska luulen, että se voi näyttää hyvältä, mutta myös piilottaakseni johdotuksen valaistukseen kaapissa.

Vaatekaapin vasemmalla puolella on seinä, mutta toisella puolella on avoin tila.

Suunnitelmana oli laittaa peitelevy oikealle puolelle aivan kattoon asti ja sitten leikata levy, jonka asettaa vaatekaapin päälle parin tukipuun taakse. Harmikseni näyttää siltä, ettei ikean valikoimassa ole peitelevyjä jotka olisivat niin korkeita (252 cm) kuin kattoon.

Pieni luonnos:
Garderobskiss med mått: höjd 236 cm, täcksida 252 cm, takanslutning med skivmaterial.

- Onko teillä vinkkejä, mistä voisi saada pidemmän peitelevyn, joka kuitenkin voisi värimaailmaltaan sopia Ikean PAX-runkoihin?
- Onko teillä muita ideoita, miten voisi tehdä tyylikkään kattoliitännän vaatekaappiini?

// Andreas

Savupiipun liitäntä ei oikeastaan ole ongelma, tee kuten ajattelit :)

Mutta miksi haluat peitesivun vaatekaapin viereen, miksei vain jättää sitä avoimeksi seinään asti? Kuinka leveä sen peitesivun pitäisi olla? Sen pitäisi siis liittyä seuraavaan seinään? Ehkä voisi olla vaihtoehto katsoa elfa-vaatekaappia, joka voidaan mittojen mukaan räätälöidä siten, että se sopii seinästä seinään, osta ovet ja valmiit levyt ja rakentele vaatekaappi itse, niin se ei ehkä tule kalliimmaksi ;)

Peitelevyjen sopivat värit riippuvat hieman vaatekaapin väristä, voit mennä rakennusliikkeeseen ja katsoa, mitä heillä on, ehkä tapetoida jotain tyylikästä tai maalata, tai laittaa folio, joka on vastaavanvärinen kuin vaatekaapin väri. Tänä päivänä on aika paljon puujäljitelmäfollioita jne. Olen käyttänyt niitä joissakin paikoissa, ja ne sopivat hyvin yhteen puun kanssa.

Ajatus oli kai, että se olisi yksinkertainen tapa saada tasainen ja siisti pinta lattiasta kattoon. Levy pitäisi olla noin 60 cm leveä. Ehkä se ei ollutkaan hyvä idea...

Katsoin Elfa-vaatekaappeja, mutta valitettavasti ne olivat 2-3 kertaa kalliimpia, joten täytyy valita Ikea.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.