3 672 lukukertaa ·
15 vastausta
4k lukukertaa
15 vastausta
Akkutankki maakellarissa. Tarvitseeko minun valaa?
Sivu 1 / 2
Aion sijoittaa 500 litran varaajasäiliön maakellariin, joka sijaitsee seinän takana pannuhuoneesta. Lattia koostuu irtonaisesta sorasta ja maasta, melko kuivaa. Aluksi ajattelin vain asettaa säiliön maasuojauslevyn päälle. Kävisikö se, vai pitäisikö minun valaa 5 cm betonia? Siinä tapauksessa tarvitsisin noin 80 litraa betonia. Täytyykö alusta jotenkin tiivistää? Olen vain valanut hieman liesiin alle aikaisemmin, se oli hauskaa ja onnistui hyvin, mutta muuten en tiedä niin paljon valamisesta. Käytin silloin nopeasti kovettuvia hienosementtilaastia.
Olin tehnyt 16-32 petauksen, tiivistetty, muovia ja valanut 10 cm, jos säiliöllä on jalat ja se on jo eristetty
Muussa tapauksessa solumuovi valukseen ja valettu muoto, johon voi kiinnittää teräksiset kiskot ja eristää
Olen kuitenkin vain kotinikkari kaikilla sen rajoituksilla 😄
Muussa tapauksessa solumuovi valukseen ja valettu muoto, johon voi kiinnittää teräksiset kiskot ja eristää
Olen kuitenkin vain kotinikkari kaikilla sen rajoituksilla 😄
Haluat muovin viemäröivän kerroksen ja laatan väliin, onko tälle erityisiä syitä?D09 sanoi:
Olen juuri aikeissa valaa maakellarissani saadakseni raikkaan lattian painevesisäiliölle ja radonpoistimelle, ja pohdin, pitäisikö minun käyttää muovia vai ei.
Jotta tämä ei menisi tavalliseksi ketjun kaappaukseksi, neuvoisin alkuperäistä julkaisijaa tekemään viemäröinnin, lisäämään sepeliä ja valamaan laatan koko lattian päälle.
Oma tapauksessani en aio käyttää solumuovia, koska haluan, että maaperä pitää maakellarin pakkasrajan yläpuolella, eikä sinne tule mitään, mikä tuottaisi hukkalämpöä, mutta ehkä sinä haluaisit sen olevan lämpimämpi?
Näyttää siltä, että valaminen on suunnitelmissa, faija auttaa minua. Hän on tehnyt jonkin verran, mutta saattaa olla hieman omapäisiä ideoita joskus.
Huone tulee majoittamaan yhden tai kaksi ack-tankkia, jotka asetetaan niin kauas kuin mahdollista. Loput käytetään pimiöksi, joten se tullaan lämmittämään.
Mietin vain, miten se pitäisi tehdä. Louhitaanko kahden dm soraa, laitetaan 10 cm styrofoam ja valetaan 10 cm siihen päälle raudoitusverkolla? Vai tarvitaanko pohjalle jonkinlaista singel tms?
Mitä materiaalit voivat maksaa 6m2:lle, jos ostaa Byggmaxista? Arvelen, että tarvitaan noin 600 litraa betonia.
Huone tulee majoittamaan yhden tai kaksi ack-tankkia, jotka asetetaan niin kauas kuin mahdollista. Loput käytetään pimiöksi, joten se tullaan lämmittämään.
Mietin vain, miten se pitäisi tehdä. Louhitaanko kahden dm soraa, laitetaan 10 cm styrofoam ja valetaan 10 cm siihen päälle raudoitusverkolla? Vai tarvitaanko pohjalle jonkinlaista singel tms?
Mitä materiaalit voivat maksaa 6m2:lle, jos ostaa Byggmaxista? Arvelen, että tarvitaan noin 600 litraa betonia.
Jos pohja on hyvin pakattu, olisin luonut tasaisen pinnan, laittanut Isodränin, sitten solumuovin ja sitten valanut.
Isodrän, jotta saadaan kapillaarikatko, mutta alusta, joka ei liiku.
Vaihtoehtona on puhdistaa alue suuremmaksi kuin tankkien tarve, jotta se ei liiku myöhemmin, reunakivi tyyppisesti.
Onko sinulla suunnitelmia valaa loput lattiasta tulevaisuudessa?
Isodrän, jotta saadaan kapillaarikatko, mutta alusta, joka ei liiku.
Vaihtoehtona on puhdistaa alue suuremmaksi kuin tankkien tarve, jotta se ei liiku myöhemmin, reunakivi tyyppisesti.
Onko sinulla suunnitelmia valaa loput lattiasta tulevaisuudessa?
Ah, sitten vain makk ja sitten cellplast. Yksinkertaisinta mahdollista.Andreas_H sanoi:
Ymmärsin aluksi, että halusit vain valaa akktankkien alle, siksi mainitsin makk-risks.
En ole betoniekspertti, mutta olen vain käyttänyt puhdasta materiaalia, kun olen vetkutellut betonilla esim. 2-5, 8-16, 16-32 jne.Andreas_H sanoi:
(Voi ehkä toimia myös 0-18:lla, ei aavistustakaan, mutta se tuntuu väärältä ajatellen 0-materiaalia)
Silloin en ole laskenut kaikenlaisiin hienoihin pintoihin. Kiven reuna voi esimerkiksi nousta, tyylisessä rouheisissa valutöissä muurin alla jne
Ja sitten muuttaa säiliön alustan muutaman vuoden päästä?? Ei kiitos, ei hyvä ratkaisu.pelpet sanoi:
Acktank skall olla pysyvällä, liikkumattomalla alustalla (betoni=erittäin hyvä), koska siihen on liitettävä useita teräs- ja/tai kupariputkia, eivätkä ne halua mitään liikettä.