Minun täytyy tehdä todella vahvoja kiinnityksiä 30 cm Leca-perusmuuriin ja haluaisin tietää lyhyesti, mikä tuote tai tekniikka on vahvin. Tässä yhteydessä on pääasiassa aksiaalinen kuormitus kantavilla kannattimilla, joten erilaiset tulpparatkaisut eivät sovi.

Olen katsonut Hiltin HIT:iä, joka tuntuu täydelliseltä, mutta vaatii kalliita injektiopistooleja. Olen myös tehnyt testin M8 kierretangolla 8-9 mm reiässä ja Tremcon PU204:llä (tavallinen PU rakennusliima). Se on kuin kallion sisällä, mutta olen epävarma pitkäaikaisesta kestävyydestä.

Joitaikin vinkkejä?

Läpimenevä pultti on vaikeasti voitettavissa, mutta ei ehkä toimi niin hyvin sinun kohdallasi.

snaggletooth sanoi:
Läpipultti on lyömätön, mutta se ei ehkä toimi niin hyvin sinun tapauksessasi.
Pitää paikkansa. Se on osittain maan alla.

spiskrok sanoi:
[linkki]

Jos se toimii, sen pitäisi olla hyvä
Toimii vain seinissä, joissa on onteloita. Ei Leca.

Johan, mitä painaa se, mitä aiot ripustaa?

raskaimmille esineille olen käyttänyt pitkiä fasadplugg tai essves lättbetongskruv. Molemmat pysyvät todella hyvin. Luulen, että pluggen on parempi vaihtoehto.

Johan Gunverth sanoi:
Toimii vain seinissä, joissa on onteloita. Ei Leca.
Nyt sinun on kyllä selitettävä, mitä tarkoitat.

MathiasS sanoi:
Johan, mitä aiot ripustaa?

raskaampiin esineisiin olen käyttänyt pitkiä julkisivuproppeja tai essves lättbetongskruv. Molemmat istuvat todella hyvin. Uskon, että propit ovat parempi vaihtoehto.
Työpöytä ja alapuolella vaneriset kaapit. Jokainen kiinnitys kohta kuormitetaan enintään ~50 kg (~500N) vetovoimalla. 2 kpl per 80 cm kaappi. Essves lättbetongskruv on mieleeni, mutta tässä on vältettävä täysin jäykkää kiinnitystä. Kokemukseni mukaan se ruuvi on erittäin kiinteä, kunnes sitä kuormitetaan radiaalisesti. Silloin se menettää hieman kiinnityksestään. Jos minun on mahdollista pistekuormittaa penkkiä esimerkiksi lekakoukuilla. Liima tai kemankare jousittaa hieman (erittäin vähän) ja olen vakuuttunut, että se on parempi tässä yhteydessä.

spiskrok sanoi:
Nyt sinun täytyy selittää, mitä tarkoitat.
Jo, sehän on vikankare, joka tarvitsee hieman tilaa "avautuakseen". Ei toimi porausreiässä massiiviseen Leca-seinään.

joo totta kai, mutta tarkoitin tietenkin, että pitää porata läpi lecan eikä pysähtyä keskelle.

On varmasti vaikeaa rakentaa jotain täysin äänetöntä, jossa voit lyödä moukarilla ilman että penkillä on jalkoja. Penkki ei varmaankaan ole täysin äänetön sekään.

• Tykkään
fredlenn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.