Hei! Olen rakentamassa kuistia, ja siinä tulee olemaan ikkunat ympäriinsä, 45x120 runkopuu jokaisen ikkunan välissä, ja ikkunat tulevat sijaitsemaan 71 cm:n korkeudella lattiasta.

Periaatteessa julkisivu on 71 cm korkea, kyllä julkisivu varmaankin menee alas vielä 25 cm, joten sanokaamme, että julkisivu on 95 cm korkea ikkunoiden alla, miten se saadaan tuulettumaan? Aion luultavasti laittaa paneelit vaakasuoraan, joten tulee pystyyn rimoitus. Minne pitäisi johtaa ilmavirta, eihän sitä voi johtaa ylös ikkunoiden välistä. Pitäisikö olla rako ikkunapellin alla ilmavirralle?

Tämä on jotain, mitä olen unohtanut... Miten se tehdään? APUA! :o

Ei oikeastaan ​​tehdä mitään, ilmarako on itse asiassa melko "tiivis" eikä takana ole ilmavirtauksia. Ilmarako antaa tilaa mahdollisesti tunkeutuvalle vedelle, jotta se ei jää seisomaan liian pitkäksi aikaa ja aiheuttaa lahoa, mutta takana ei tarvitse olla "hiustenkuivaajaa", se haihtuu melko nopeasti joka tapauksessa.

Joo, jonkin verran savupiippuefektiä tulee varmasti hieman korkeammalle julkisivulle. Ja kun aurinko paistaa, ilmavirta saa vauhtia.

Mutta tarkoitat, että tavanomaiset tiiveysongelmat riittävät poistamaan mahdollisen ilman. Jos julkisivu on pystysuora, panelin taakse on joko tehty jyrsintä, jotta ei tiivisty kokonaan, tai on uralista, ja silloin paneli on avoimempi, jotta ilma pääsee liikkumaan, ja molemmista päistä on avoin. Mutta tässä se sulkeutuu kokonaan ylhäältä, ellei tee aukkoja.

Mutta en usko, että olen koskaan rakentanut vaakasuoralla panelilla. Olen vain purkanut sellaisia, joissa ei ollut yhtään ilmamäntää panelin ja eristyksen välillä, ja seinästä oli vuodelta 1962, ja kun purin sen vuonna 2010, puutavara oli kuin uutta. Mutta puutavaraa käsiteltiin aikaisemmin hieman eri tavoin, eikä mikään päässyt kasvamaan sellaisella laudalla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.