Tarvitsisin teidän yhdistettyä asiantuntemustanne! Olen rakentanut pienen laajennuksen taloon ja nyt olen edessä niin sanotun "ratkaistaan myöhemmin" ongelman kanssa. Minun on vedettävä vettä lattialämmitysyksikköön laajennuksessa talon kellarista. Kuinka teen sen parhaalla tavalla?

Kuten sanottu, talolla on kellari, josta vesi vedetään. Laajennus on rakennettu avoimelle plinttiperustalle, mikä voi aiheuttaa melko kylmää alapuolella talvella... Onko ok laittaa putket eristeeseen? Voiko putkiin kondensoitua kosteutta? Jäätymisvaara? Lattian pinta on jo laitettu laajennuksessa, mutta alapuolelle pääsee edelleen. Pex-putket ovat suositeltavia? Kuinka tiivistää putken läpivienti kellarin seinän läpi? ...kyllä, kysymyksiä on monia...toivon monia vastauksia.

Sivukuva talosta kellarilla ja lisäosalla, jossa on paaluperustus ja lattialämmityksen shuntti. Vesiputket kellarista lisäosaan.

• Rakennuksen poikkileikkauskuva, jossa näkyy vanha osa kellarilla ja uusi laajennus osittain avoimella perustusjärjestelmällä.
Viimeksi muokattu:
Olin tehnyt eristetyn laatikon pexillä...varmista, että se on mahdollisimman tiivis vähentääksesi mahdollisia häviöitä ja jäätymisriskiä...

Oma eristetty laatikko sokeapohjalevyjen alle, tarkoitatko?

Onko negatiivista rakentaa putket suoraan lattiassa eristeisiin? Ajattelin, että huoneen lämpö/lattialämmitysjärjestelmä voisi silloin auttaa estämään jäätymistä, jos putket laitetaan eristyksen päälle...

Pitäisi myös mainita, että lämmitysjärjestelmä on maalämpö, jos sillä on merkitystä.

Jos lattia on auki niin se onkin hienoa....laita putket lattiaan...

Kaikki on valmista paitsi eristys, joka pitäisi asentaa alapuolelta... lattia, klinkkerit, muovi ja palkit jne. ovat valmiita... joten kun ryömii rakennuksen alle, siellä on ikään kuin tyhjä runko palkeista...

ajatella, voiko olla jokin riski kun putket rakennetaan eristyksen sisään? Kondenssi jne.? Olen myös kuullut, että ei enää saa vetää putkia lattian läpi, mutta ehkä se koskee vain kylpyhuoneita?

Täytyykö pex-putki eristää jotenkin, kun se kulkee kellarin seinän läpi?

Päätin, että putkimies saa korjata tämän sen sijaan, jotta se tulee kunnolla tehtyä.

Viimeksi muokattu:
Miten menestyi putkimies?

Hän tulee viikon tai kahden sisällä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.