M
mamawi: On todennäköisesti niin, että piirustukset ovat hieman harhaanjohtavia. Savupiipulla on samat mitat molemmissa kerroksissa, mutta useampia kanavia yläkerroksesta ylöspäin. Savupiipun pitäisi seistä itsenäisesti enimmäkseen, joten vain alakerran seinä täytyy purkaa. Siellä on noin 40 cm oven yläpuolella ja sitten tietysti jäljellä oleva seinä oven sivulta ulkoseinään asti
10 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
R
Roundup: Hieman myöhäinen vastaus oletan, mutta koska kukaan muu ei ole vastannut niin. Käsittääkseni märkä märälle -menetelmä on suositeltavaa. Mutta jos on kotinikkari kuten minä, niin ei ehdi siihen, ja se toimii silti. Silloin voi olla hyvä raapia pinta perustasosta harjalla tai vastaavalla ennen kuin se kuivuu, jotta seuraava kerros tarttuu hyvin.
1 vastaus · 2,1k lukukertaa
V
verktygsgurun: Sanoo myös profit. Vain liittää kaksi hålsåg och ajaa.
5 vastausta · 1,6k lukukertaa
K
Karjala: Kiitos nopeista vastauksista. Reglat tulevat tiivisti seinää vasten, joten tilaa kaapeleille on. 70mm. Tarkoitus on saada suora ja vakaa seinä. Metallireglat tulevat käyttöön, koska olen jo hankkinut ne. Mutta aion tietenkin katsoa vahvistettuja regloja. Olin täysin unohtanut, että niitä on olemassa. Ero osb:n ja vanerin kantokyvyssä? Muistelisin, että vaneri kestää melkein
4 vastausta · 1,4k lukukertaa
M
MrGT86: Hei Minulla on ollut reikä nurkkalistassa noin 2 metrin korkeudella, joten vesi on valunut sisään ja seurannut koolauksia alas asti sokkeliin. Tänään ajattelin vaihtaa koolaukset, sokkelin, eristet, kipsilevyn ja asfalevyn. Huomasin silloin, että osa puusta on todella vaikea vaihtaa. Mietin, että vaihdan niin paljon kuin mahdollista ja yritän kuivata loput. Voiko tehdä niin vai
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
A
aenget08: Aion antaa kattoristikkovalmistajalle esim. "Arlandan lähistöllä.." tehtäväksi koota ristikot välttyäkseni keskusteluilta rakennuslupakäsittelijän kanssa. On mukavaa saada paperit kattoristikoista. Juuri tässä vaiheessa piirrän taloa. Pohjapiirros ohjaa rakennetta ja kaikkea siihen liittyvää. Käytän Wood Expressin täysversiota Runetista Norjassa yrittääkseni "osua oikeaan"
7 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
E
elmont: Anteeksi että dissaaan molly vähän, mutta olen nähnyt liian monta, jotka eivät täyttäneet "vaatimuksia", jotta jättäisin tekemättä, kun on jotain, mikä toimii paremmin :confused: ja tietysti myös minä lopetan.
23 vastausta · 40,8k lukukertaa
·
N
norrbottenstorpet: Jos muuraat vähintään 70 mm paksua kiveä, saavutat nyt EI60, eli voit sijoittaa kamiinan 50 mm päähän. Ei, ei muurata suoraan puumateriaalia vasten, vaan laittaisin kipsilevyn tai vielä paremmin minerit-levyn muurauksen alustaksi.
1 vastaus · 2,2k lukukertaa
S
swejocke: Samaa mieltä siitä, että uritus ei auta liukastumista vastaan. Urat täyttyvät vedellä, joka muuttuu jääksi ja johtaa sitten lantionseudun venähdyksiin! Tasainen terassi on paljon helpompi pitää liukkautta vapaana!
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
G
Gabbe1: Ei, hän on ehkä 25-30 veikkaisin, mutta hän työskentelee kaupungin suurimmalle maalausfirmalle, joten ihmettelen saako hän itse valita sellaisen asian.
10 vastausta · 18,5k lukukertaa
G
Gabbe1: Tiedän, että valmiille savupiipuille (tyyppi premodul) on olemassa erityinen mansetti, jota käytetään höyrynsulun tiivistämiseen. Nyt tosin näillä savupiipuilla on metallikuori, joten se voi olla huomattavasti yksinkertaisempaa kuin kanava, jossa on eristys mutta ei ulkoista kuorta.
1 vastaus · 4,4k lukukertaa
raveper
raveper: Niin se on selvä. Googla "tyngdlyftnings golv" niin voit saada ideoita siitä, miten ja mitä materiaaleja.
9 vastausta · 5,2k lukukertaa
K
kia2: Valitettavasti K-rauta ei ollut yhtään - tarkistin tänään. Hornbachia ei ole lähelläni. Voisikohan Beijer tai Bauhaus olla?
4 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
S
SBH: vanha liima voi alkaa haisemaan kunnolla, joten vinkki on poistaa liima
1 vastaus · 8,1k lukukertaa
S
Stina71: Nyt olen antanut hitsata elementin ja se näyttää pitävän tiiviisti. Elementti asetettiin lisäksi 2 kilon paineeseen yli vuorokaudeksi, ilman että havaittiin lisää heikkouksia/reikiä. Joten, pidän nyt peukkuja, että tämä toimenpide oli oikea. :)
18 vastausta · 6,3k lukukertaa
·
N
norrbottenstorpet: Asbesti kiellettiin joskus 70-luvun lopusta 80-luvun alkuun. Täyskielto 82, jos en ole väärässä. Valitettavasti on vaikea nähdä materiaalista, sisältääkö se asbestia, mutta tiettyyn pisteeseen asti kuiturakenne voi olla havaittavissa (mutta kuidut voivat olla myös jotain muuta).
1 vastaus · 6,9k lukukertaa
F
Forbo: Mielestäni henkilöstö Byggmaxissa Kbackassa on huomattavasti mukavampaa kuin paikallisessa puutavaraliikkeessäni, jossa olen suurasiakas...osaamisesta en tiedä mitään, en koskaan kysy kaupan henkilökunnalta neuvoa...heidän pitäisi kuitenkin pystyä kertomaan, missä etsimäni tavarat sijaitsevat, ja mielestäni heillä on siitä tietoa. tuotteet ovat täysin standardeja, ei mitään
7 vastausta · 2,1k lukukertaa
A
AndBygg: Hei, Aion rakentaa sisäseinän jakamaan suuren kellarimme. Mietin, mitä materiaalia minun pitäisi käyttää kynnyksessä? Se on syvä mutta hieno kellari ilman kellarin hajua ja hyvällä ilmanvaihdolla FTX: n kautta. Koko kellarissa on marmori lattia (!). Suunnitelmana on käyttää teippiä tai liimaa marmorin poraamisen välttämiseksi. Kysymys kuuluu, toimiiko puukynnys vai onko se
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
H
huggan: Liimapuupalkki noin 115x315. jossain yleisesti laskettuna jos sinulla on pylväitä keskellä.
4 vastausta · 1,3k lukukertaa
S
slowmo: Kiitos! Joo, ehdotuksesi on mahdollinen ratkaisu. Mutta paljon on kyse siitä, että saadaan enemmän tilaa yläkerrassa (siellä on viisto katto), siitä johtuu halu poistaa sauna. Alan ymmärtää, että kuten sanot, se voidaan ratkaista vain väliaikaisesti, ellei tehdä kaikkea uudelleen...
4 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
F
fredrik#1: Aion asentaa kipsilevyn ulkokulmaan, johon myöhemmin laatoitan, mikä vaihtoehto on oikea? Kaksi viistottua päätä vastakkain vahvistuslista tasoite! Tai kaksi leikattua levyä vastakkain ja vain jatkaa!
0 vastausta · 948 lukukertaa
mattiasp
mattiasp: Ei, se ei ole tervaa, vaan asfalttia tai oikeastaan bitumia. Tervaa saadaan kuivatislaamalla puuta ja bitumi on öljytuote. Kaikki täytyy joka tapauksessa poistaa. Minulla oli sama ongelma kylpyhuoneessani. Vuokrasin koneen, joka jyrsi asfaltin pois puolessa tunnissa. Reunat hoidin vuokraamalla myös saneerausjyrsimen. Minulla on itse asiassa kuvia koneista. Vuokrasin myös pölynerottimen.
6 vastausta · 5,0k lukukertaa
·
K
Kan inte men vill kunna: Hei! Olemme juuri ostaneet talon, Sjödalshus rakennettu 1980. Yksikerroksinen kellarilla, puuverhouksella ja pystypaneelilla. Olen nyt alkanut remontoida makuuhuonetta alakerrassa, ja koska ulkoseinissä on sokkelipistorasioita, ajattelin korjata sen kun olen siellä ja puran. Kaikki on käytännössä purettu nyt; katto, lattia ja seinät. Kohdatessani vähän ongelmia, kun sain kipsilevyt pois
0 vastausta · 7,1k lukukertaa
·
A
ancientacid: Kukaan jolla on vinkkejä/neuvoja/ideoita? Ehkä ei ole olemassa oikeaa tai väärää mitä tulee näihin yksityiskohtiin, mutta parempia/huonompia ratkaisuja on varmasti olemassa, ja mieluummin tekee alkuun jotakuinkin oikein :)
4 vastausta · 6,2k lukukertaa
·
I
isolde: [citat] Ei valeta, vaan laminoidaan. Voit aloittaa muodostasi ja laminoida lasikuitumatolla ja epoksilla, ja paljon terveydelle haitallisen pölyn hiomisen jälkeen viimeistellä gelcoatilla. Lupaan, että siitä tulee todella kallis wc-istuimen kansi. ;)
1 vastaus · 1,0k lukukertaa
A
Alko: 120mm lattialistat, perinteiset, ovat saatavilla Beijeriltä. Meidän 1920-luvun talossa alkuperäiset näyttivät täsmälleen samanlaisilta. Karmipala on tyylikäs (mutta ei se ruma "moderni" tyyppi, joka on ympäriinsä jyrsitty rumalla profiililla ja myydään pakettina kappaleittain.) mutta ei välttämätön. Mutta mitä tarkoitetaan "vanhanaikaisella tyylillä", 1980-luvun koristeltu vai
1 vastaus · 2,0k lukukertaa
A
Awes78: [citat] Käytännössä se valuu alas meidän klinkkerilattialle ja viemärikaivoon. Mutta totta kai, jos se suihkuaa seinää vasten, se tunkeutuu todennäköisesti syvemmälle seinään ilman vedeneristettä.
4 vastausta · 3,8k lukukertaa
R
robbansson: Käytä PlasticPadding tai vastaavaa 2-komponenttikittiä, helppo hioa, ei koskaan laskeudu useimmat puusepäntasoitteet ovat arvottomia verrattuna
7 vastausta · 7,5k lukukertaa
N
Nissepisse: Oletteko valmiit paneelin kanssa vielä?
10 vastausta · 4,2k lukukertaa
A
Awes78: Branschmääräyksissä märkätiloille sanotaan poikkeuksesta: Jos lattiassa ja seinissä, jotka ovat suorassa kosketuksessa maan kanssa, ei ole alla/ulkopuolella eristystä (kapillaarikatkokerros ja/tai lämpöeristys) ja ne koostuvat kokonaan mineraalimateriaalista, vedeneristys voidaan jättää pois. Muuttuuko tuo edellytys, jos laitamme 50 mm styroxia maahan ja sitten betonia?
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.