1 579 lukukertaa ·
9 vastausta
2k lukukertaa
9 vastausta
Mitä materiaalia levy on?
Tuo beige asia kuvan vasemmalla puolella olevissa suikaleissa näyttää olevan treetex/tretex, mutta oikealla oleva harmaa näyttää olevan sementtisidottuja kuituja, joten se on luultavasti jonkinlainen puuvilla.
Yksi idea voisi olla poistaa kaikki materiaali hirsille asti, rakentaa 45x45 runko eristyksen kanssa ja asentaa OSB+gyproc tämän päälle.Uttis sanoi:
Sillä ratkaisulla saat:
Kätevä asennustila sähköjä/VVS:ää varten
Helpomman mukavuuseristyksen
Mahdollisuuden suoristaa mahdollisesti vinot seinät
Hyvä alusta tuleville pintamateriaaleille
Kyllä, se ajatus on ollut mielessä, vaikka se onkin vähän kummallista ikkunoiden ja ovien kohdalla, mutta se on kuitenkin vain noin 25 mm lisää.
Olen melkein päättänyt heittää kolmevanerin pois ja laittaa kipsilevyä tilalle, miksi haluttaisiin OSB-levy taakse, onko se siksi, että olisi jotain mihin ruuvata?
Olen melkein päättänyt heittää kolmevanerin pois ja laittaa kipsilevyä tilalle, miksi haluttaisiin OSB-levy taakse, onko se siksi, että olisi jotain mihin ruuvata?
Ikkunat ja ovet verhota helposti pitkäsahatuilla raakalautoilla tai MDF:llä. Näyttää harvoin kummalliselta, kun on valmis.
Yleisesti suositellaan nykyään kaksinkertaisia levyjä, ja kun OSB:n hinta on sama kuin kipsin sekä että saa juuri sen edun, että jotain voi ruuvata siihen, tuntuu valinta selvältä minun mielestäni laittaa OSB kipsin taakse. Ihannetapauksessa laittaisi oikeaa vaneria kaikkialle, mutta siinä tulee huomattavasti suuremmat kustannukset vastaan. Jätän vaneri+kipsi kosteisiin tiloihin ja keittiöön, ja asetan OSB+kipsi muihin huoneisiin, toimiva kompromissi.
Yleisesti suositellaan nykyään kaksinkertaisia levyjä, ja kun OSB:n hinta on sama kuin kipsin sekä että saa juuri sen edun, että jotain voi ruuvata siihen, tuntuu valinta selvältä minun mielestäni laittaa OSB kipsin taakse. Ihannetapauksessa laittaisi oikeaa vaneria kaikkialle, mutta siinä tulee huomattavasti suuremmat kustannukset vastaan. Jätän vaneri+kipsi kosteisiin tiloihin ja keittiöön, ja asetan OSB+kipsi muihin huoneisiin, toimiva kompromissi.
Klikkaa tästä vastataksesi