Aion rakentaa ulkotilan, ja koska se tulee sijaitsemaan pohjoispuolella, haluan siirtää koko rakenteen vajaan metrin, jotta voin laittaa ylimääräisen ikkunan etelään päin.

Liimapuukehys (från SBV) on itse asiassa suunniteltu kiinnitettäväksi julkisivua vasten. Sain ehdotuksen kiinnittää lisäkattotuoli tiiviisti ensimmäistä kattotuolia vasten, joka on myös kiinnitetty talon seinään. Minulla tulee olemaan ylimääräinen pilari, johon ikkuna asennetaan. Sen päälle harkitsen tavallisen 45x220 tukipuun laittamista, jonka voin jatkaa hieman julkisivun puolelle ja ruuvata kunnolla sekä talon julkisivuun että ulkorakenteen liimapuupalkkiin.

Kestääkö tämä?

3D-malli lasitetusta terassista talon pohjoispuolella, jossa on portaat, limirunko ja mahdollisuus lisätä etelänpuoleinen ikkuna.

Uteron suunnitelma talon pohjoispuolella, jossa on lasiset liukuovet ja portaat. Rakennelma liitetty talon seinään, sisältää puupylväät ja katon.

Ulkohuoneen suunnitelma: lasiseinät, kattopaneelit ja puiset tukipylväät, visuaalisesti havainnollistettuna.

Oletan, että rungon mitat ovat samat edessä ja takana.

Ja edessä on vain tuki keskellä. Se, jonka kiinnität seinään, saa tukea (jos naulaat tiukasti seinää vasten) koko matkalta, kunnes olet seinän ulkopuolella. 1 metri ei ole ongelma.

Mikä on kokonaisleveys? Voit vähintään olla 25% talon ulkopuolella leveydestä.

Mitat ovat samat. Ero on siinä, että takana ei ole kantopuuta, vaan oletan, että molemmat sisemmät kattoristikot (jotka kiinnitetään julkisivuun) toimivat kantopuina.

Kokonaisleveys on 4190 cm-

Kuulostaa turvalliselta, että se toimii (olettaen, että olet oikeassa :))

Se sujuu erinomaisesti! Olen rakentanut useita sellaisia.

Rakennus sujui hyvin ja tuntuu siltä, että se kestää. Olen muutenkin todella tyytyväinen huoneeseen. Ei ole vielä täysin valmista ympärillä, mutta onhan ensi vuonna myös kevät.

Lasitetun verannan ulkokuva, jossa näkyy valkoiset ikkunankarmit ja lumisadevesijohdin, taustalla vihreä piha ja syksyisiä puita.
Lasitettu terassi, jossa tumma rottinkisohva pehmusteilla ja ulos avautuvat liukuovet. Vaalea puulattia ja katto ovat vielä keskeneräiset.

• Tykkään
Anna_H
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.