Y
Minulla on vanha kunnon alakate monissa rakennuksissa.
Siitä ajasta, jolloin käytettiin tuuma-paksuutta. 25 mm.

Tätä ei voi ostaa tavallisista kaupoista.
Minun piti ottaa 28 mm ja antaa niiden höylätä se 25 milliin.
Lähes 3 kertaa kalliimpaa kuin 22 mm.

Nyt kun kaikki menee päin helvettiä, mietin revinkö kaikki uudet ja vanhat 25 mm laudat pois ja laitan 22 mm koko matkan.

Pelottaa, että heikennän kattoa niin paljon, että olisi vaarallista juosta ja työskennellä sen päällä? Ylimpänä on palkki, yksi alhaalla ja yksi keskellä, joten ei siinä ole paljoa käveltävää.

Mitä en aio tehdä, on rakentaa kattotuolit uudelleen, rakentaa uusi talo ja muut jännittävät (kalliit) ehdotukset, joita yleensä saan. ;)

Vanha, rapistunut aluskatto, jossa näkyy puulautoja ja kattotiiliä. Oikealla sisäpuolelta kattoa, jossa reikiä ja valoa paistaa läpi.

Eron kestävyydessä 22 ja 25 mm välillä ei ole juuri mitattavissa. Miksi repiä pois? Jatka vain tavallisella 22 mm:llä, paksuusero sillä, vaikka sekoitat 22 ja 25 mm, ei myöskään vaikuta, kun asetat katon. Jos et halua, että rima aaltoilee, voit laittaa alle pienen masonite-palasen.

Y
Koen, että merkittävä tasoero syntyy, kun 3+3= 6mm puuttuu. Kulma on sellainen, että seison ja mietin, pitäisikö minun joutua höyläämään teräviä reunoja, jotka kallistuvat väärään suuntaan taivasta kohti ennen kuin voin laittaa jotain päälle.

Lisäksi vanhat laudat ovat nyt imeneet niin paljon sadetta, että epäröin, voinko laittaa katon päälle.
Jos vaihdan koko komeuden 22mm:ään, voin naulata kaiken paikoilleen yhdessä/kahdessa päivässä, ennen kuin sade ehtii kastella aluskattorakennetta.

En usko, että se huomataan, kun saat ulkokaton paikoilleen, katkaise strategisesta kohdasta ja jatka 22 mm:llä. Minkälaisen katon aiot laittaa?

Näyttää melko ilmavalta (:)) joten uskon, että kosteus voi kuivua.

Y
aion laittaa öljykarkaistua masoniittia päälle, rimoitus ja kanttirimat sitten uudet hieman kiiltävämmät betonitiilet.

Jos painan peukalollani tietyistä kohdista vanhoja lautoja, niin vettä turskahtaa ulos. Ei hyvä.

25 mm paksuista puutavaraa on saatavilla pienistä sahoista.

Siellä, mistä ostin, raakapontti oli 23,5, joten se vaihtelee hiukan valmistajittain.

Y
Joten, ovatko kaikki samaa mieltä siitä, että minun ei tarvitse pelätä lautojen paksuuden pienentämistä, vaan 22mm on yhtä kestävä kuin 25mm?

Pudotin savupiipun yläosan katolle, se vain pompahti pois kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Epäilen eri tulosta talossani, jossa on vain masoniittia aluskattona. :p

Kun rakensin varastohyllyjä, sain oppia, että 22 oli pakollinen, jotta hyllyt kantaisivat.
Joten millimetrit ovat joskus ratkaisevia?

22 mm spontti on noin 22,5 % heikompi kuin 25 mm.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.