Toivottavasti joku voi vastata nopeasti tähän, sillä olen työn touhussa nyt ja tarvitsisin jatkaa mahdollisimman pian. Laitan kipsilevyjä seinille, tein katon eilen ja se sujui hyvin, mutta nyt en saa leikkausta onnistumaan.

Ei ole yleensä ongelmaa leikata ja murtaa mattoveitsellä, mutta silloin leikkasimme aina pois isompia paloja, vähintään 20cm. Nyt tarvitsen poistaa vain 1cm levystä, jotta se sopii (kaikki levyt täytyy trimmata 1cm, jotta ne voi vain asettaa seinälle) ja se ei onnistu, vaikka olen vetänyt mattoveitsellä molemmilta puolilta ja yrittänyt murtaa, siitä tulee vain sotku rumine reunoineen.

Mitä voin tehdä? Voiko sitä sahata?
 
Ota vanha käytöstä poistettu fogsvans. Niistä tulee tylsiä vähänkin kipsin leikkaamisen jälkeen.
 
  • Tykkään
Real7 ja 1 muu
  • Laddar…
Mikä tahansa romusaha toimii varmaan, mutta tylsiksi ne tulevat kuten sanottu.
 
Tai voit ottaa mattoveitsen ja leikata pois 3 cm. Lattialista peittääkö sen?
 
Riskillä kuulostaa Messerschmittiltä: Aloita seinistä seuraavalla kerralla, niin levyjen pitäisi sopia luultavasti.
 
C
Kipsihöylä toimii hyvin myös pienempiin säätöihin. Tai tavallinen pieni höyläkin toimii, jos siitä ei ole niin tarkka.
 
Käsisaha! Kuviosaha! Viila! mikä tahansa käy. Terät ovat kuluneet, mutta se ei haittaa...
 
MathiasS sanoi:
Läpisaha!
Veikkaan, että tarkoitat käsikäyttöistä. En varmaankaan haluaisi altistaa moottorikäyttöistäni kipsipölylle. En tiedä, kuinka vaarallista se oikeasti on, mutta se ei ainakaan tunnu hyvältä.
 
Äh, se menee erinomaisesti. Saattaisin epäröidä käyttää uutta superduper-sahaani kipsiin, mutta se sininen, joka minulla on, on kestänyt 10 vuotta kipsin sahaamista silloin tällöin, joten mitään suurempaa ongelmaa se tuskin on.
 
MathiasS sanoi:
Miettisin ehkä kahdesti uuden superdupersahani käyttämistä kipsiin, mutta sininen sahani on kestänyt 10 vuotta kipsisahauksessa silloin tällöin, joten tuskinpa se on suurempi ongelma.
Minun sininen on minun "superdupersaha" ;) Mutta vitsit sikseen, totta kai se toimii. Sitten on jokaisen oma asia, kokeeko/uskooko, että kipsin pölystä aiheutuva ylimääräinen kuluminen on vaarallista tai vähäistä. En oikeastaan tiedä, mutta koska se käy niin helposti käsisahalla, vältän sähkösahaa varmuuden vuoksi.
 
Mitä tein, oli ottaa 5 cm sen sijaan ja katkaista ja jättää väli lattian suuntaan. Tämä on autotallissa, joten luulen että se on jopa parempi näin, niin se ei ole yhtä altis kosteudelle, jos haluaa esimerkiksi huuhdella lattian.
 
Raaputa kipsiin hieman syvemmälle, aseta kipsilevy niin, että leikkuupinta on täsmälleen reunalla esimerkiksi alla olevan kipsituen päällä, käytä 900/1200 mittaista tukipalaa ja aseta päälle voiman jakajaksi, lyö vasaralla kiertävässä/painokkaassa suunnassa.
Toimii erinomaisesti 10 mm asti lyhyellä sivulla. Pitkä sivu voi olla hieman hankalampi!

Voit myös käyttää vanhaa kulunutta sahaa ja tehdä poikkileikkauksia esimerkiksi cc 600:lla rajataksesi kipsin pituuden, joka pitäisi katkaista, jolloin se on helpompaa.
 
S
vain veistää pois kipsi veitsellä
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.