12 229 lukukertaa ·
14 vastausta
12k lukukertaa
14 vastausta
Leikkaa kipsilevyä
Toivottavasti joku voi vastata nopeasti tähän, sillä olen työn touhussa nyt ja tarvitsisin jatkaa mahdollisimman pian. Laitan kipsilevyjä seinille, tein katon eilen ja se sujui hyvin, mutta nyt en saa leikkausta onnistumaan.
Ei ole yleensä ongelmaa leikata ja murtaa mattoveitsellä, mutta silloin leikkasimme aina pois isompia paloja, vähintään 20cm. Nyt tarvitsen poistaa vain 1cm levystä, jotta se sopii (kaikki levyt täytyy trimmata 1cm, jotta ne voi vain asettaa seinälle) ja se ei onnistu, vaikka olen vetänyt mattoveitsellä molemmilta puolilta ja yrittänyt murtaa, siitä tulee vain sotku rumine reunoineen.
Mitä voin tehdä? Voiko sitä sahata?
Ei ole yleensä ongelmaa leikata ja murtaa mattoveitsellä, mutta silloin leikkasimme aina pois isompia paloja, vähintään 20cm. Nyt tarvitsen poistaa vain 1cm levystä, jotta se sopii (kaikki levyt täytyy trimmata 1cm, jotta ne voi vain asettaa seinälle) ja se ei onnistu, vaikka olen vetänyt mattoveitsellä molemmilta puolilta ja yrittänyt murtaa, siitä tulee vain sotku rumine reunoineen.
Mitä voin tehdä? Voiko sitä sahata?
Äh, se menee erinomaisesti. Saattaisin epäröidä käyttää uutta superduper-sahaani kipsiin, mutta se sininen, joka minulla on, on kestänyt 10 vuotta kipsin sahaamista silloin tällöin, joten mitään suurempaa ongelmaa se tuskin on.
Minun sininen on minun "superdupersaha"MathiasS sanoi:
Mitä tein, oli ottaa 5 cm sen sijaan ja katkaista ja jättää väli lattian suuntaan. Tämä on autotallissa, joten luulen että se on jopa parempi näin, niin se ei ole yhtä altis kosteudelle, jos haluaa esimerkiksi huuhdella lattian.
Raaputa kipsiin hieman syvemmälle, aseta kipsilevy niin, että leikkuupinta on täsmälleen reunalla esimerkiksi alla olevan kipsituen päällä, käytä 900/1200 mittaista tukipalaa ja aseta päälle voiman jakajaksi, lyö vasaralla kiertävässä/painokkaassa suunnassa.
Toimii erinomaisesti 10 mm asti lyhyellä sivulla. Pitkä sivu voi olla hieman hankalampi!
Voit myös käyttää vanhaa kulunutta sahaa ja tehdä poikkileikkauksia esimerkiksi cc 600:lla rajataksesi kipsin pituuden, joka pitäisi katkaista, jolloin se on helpompaa.
Toimii erinomaisesti 10 mm asti lyhyellä sivulla. Pitkä sivu voi olla hieman hankalampi!
Voit myös käyttää vanhaa kulunutta sahaa ja tehdä poikkileikkauksia esimerkiksi cc 600:lla rajataksesi kipsin pituuden, joka pitäisi katkaista, jolloin se on helpompaa.
Ylimääräinen vinkki kotinikkareille mutta reunaleikkuri toimii loistavasti. http://www.gyproc.se/produkter/verktyg/verktyg+för+gipsskivor/kantskärare
Klikkaa tästä vastataksesi
