Kolme erilaista polyamiditulppaa eri valmistajilta, numerot 1–3. Essve, Clas Ohlson ja Fischer. Eri mallit arvioitavina betonikäyttöön.

Hei!
Aion asentaa vaatetangon joka roikkuu betonikatosta, johon ripustan raskaita ulkovaatteita (takkeja, päällysvaatteita). Ajattelin käyttää kolmea koukkua.

1) Onko mitään eroa laatuerojen välillä tulppien 1 ja 2 välillä? Essve on yli kolme kertaa kalliimpi kuin Classes ja näyttää hienommalta, mutta kiinnittyykö se paremmin?

2) Onko Fisherin tulppa 3 sopimaton tähän tarkoitukseen?

3) Ansaitseeko kartonkini tulppa 3 säästääkseni sen käytettäväksi useiden yhden metrin hyllyjen asentamiseen betoniseinään? Vai pitäisikö minun heittää kartonki pois ja ostaa (oikea?) nailontulppa sen sijaan? 3 on tosin myös nailontulppa mutta se näyttää hieman heikommalta mielestäni.

Kiitollinen neuvosta.

Viimeksi muokattu:
Olen heittänyt pois kaikki tulpat, joiden päällä ei lue "Essve Nylonplugg N". Nämä toimivat aina, kun minun täytyy plugata asioita.....

Kokemukseni mukaan mikä tahansa tulppa toimii periaatteessa, kun poraat oikeaan betoniin tai kiveen.

Erikoisratkaisuja saatetaan tarvita, jos kyseessä on huono rappaus, kevytbetoni tai muut pehmeät materiaalit. Silloin olen saanut parempia tuloksia tulppien kanssa, joilla on koko nokka ja jotka kiristyvät ja "kihartuvat ulos", kun ruuvi vetää tulppaa yhteen. Ne laajenevat enemmän kuin tavalliset tulpat.

Plugg 3 on edistyksellisin ja valmistaja Fischer on luova uusien tuotteiden kanssa. Ne ovat yleensä luotettavia.
Mutta jos kyseessä on betoni, niin kaikki toimivat hyvin.

Kuten muut ovat kirjoittaneet aiemmin, kaikki nuo pluggar toimivat hyvin, jos se on aitoa betonia. Sen sijaan, jos kyseessä on jokin seinä huokoisella tiilellä tai kipsiseinä laatalla, mielestäni on olemassa parempia ja huonompia pluggeja.

Kiitos kaikista vastauksista. Silloin säilytän Fischer-tulpan tulevaisuutta varten.
(Tässä tapauksessa käytin lopulta ESSVE-tulppia.)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.