Y
No niin, olen melkein tehnyt uuden seinän, mutta kulmapylväässä on vielä yksi paneli jäljellä.

Sen leveys ulottuu yli ja se täytyy halkaista.

Nyt leveysmitat ovat erilaiset alhaalla, keskellä ja ylhäällä, joten olen pohtinut, kuinka minun tulisi toimia. Utelias tietämään, miten muut olisivat tehneet.

Näen erilaisia vaihtoehtoja:
1) asentanut panelin jollakin ruuvilla, piirtänyt linjan pitkin pylvästä ja sitten sahannut sitä pitkin.
2) viimeistellyt asennusta ja sahannut käsin sen, mikä ulottuu yli.
3) vain mitannut ala- ja ylämitan, merkinnyt paneliin ja tehnyt sen klyvsåg:lla.

Puuseinä, jossa on pystypaneelilauta kulmatolppaa vasten; osa siitä ulottuu ylitse, ja sen leikkaaminen vaatii tarkkuutta.

kulle
Et kirjoita, kuinka paljon eroa on ylhäällä ja alhaalla.
Mutta yleensä se tasataan viimeisten 3-4. lautojen kohdalla.

Y
Kävin juuri mittaamassa, ei ollutkaan niin paha kuin koin sen eilen, kun pidin laudan ylhäällä, ehkä lauta oli vääntynyt, sillä muutama oli tehnyt niin.

Ylhäällä: 7,7cm
Keskellä: 7,5cm
Alhaalla: 7,9cm

// mutta tajuan nyt, että mittasin väärin, mittasin koolinkien kohdalta, minun olisi pitänyt mitata täysin ylhäältä ja alhaalta, muuten ei voi halkaista oikein ilman, että mittaa loputtomasti.

Viimeksi muokattu:
kulle
Yrrol sanoi:
Kävin mittaamassa nyt, ei ollut niin paha kuin eilen, kun pidin lautaa ylhäällä, ehkä lauta oli vääntynyt, sillä muutama oli tehnyt niin.

Ylös: 7,7cm
Keskikohta: 7,5cm
Alas: 7,9cm

// mutta tajusin nyt, että mittasin väärin, otin mitat kohtista, missä ovat tukipuut, minunhan olisi pitänyt mitata aivan korkeimmalta ja matalimmalta kohdalta, muuten ei voi sahata oikean pituisiksi ilman loputonta mittaamista .
Joten toisin sanoen se on "ei mitään" :)

Y
Saranapuoli sitten. Se on 23 cm leveä (+ hieman lisää peittämään pitkän sivun paneelin)

Laudat ovat 14,5 cm

Ostaa toisia lautoja tai laittaa yksi 14,5 ja yksi, jonka halkaisee alle 8,5:een?

Ajattelen tosin verhota kulman pellillä, joten kapeiksi sahatut laudat eivät sinällään haittaa, mutta olen silti utelias, miten puuseppä olisi tehnyt. :)

Ehkä löytyy jopa 23 cm panelilautoja.

Haluan kuitenkin, että laudat peittävät raon kahden pylvään välillä.

Viimeksi muokattu:
kulle
9" lauta on noin 225, aseta se ensin ja anna laudan pitkän seinän päällekkäin mennä.

Y
Mikä on puusepänkikka oikean leikkauksen saamiseksi laudasta, kuten minun tapauksessani, minulla on katto, minulla on vaakasuuntainen palkki ja haluan, että paneelilauta peittää mahdollisimman paljon. Mutta ei ole mitään tarkkoja mittoja missään. Onko olemassa yksinkertainen tapa tehdä sapluuna tai jotain sellaista? Otin paneelilaudasta jätepalan ja aloin arvata eteenpäin saadakseni sapluunan, mutta se on aika ikävä menetelmä.

Lila kattopala, sininen vinoneliön muotoinen palkki ja punainen paneeli piirroksessa rakennusprojektista.
violetti=katto
"sininen"=palkki
punainen=paneeli

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.