3 540 lukukertaa ·
11 vastausta
4k lukukertaa
11 vastausta
Vaihto puusta teräspalkkiin. Kestävyys ja oikea asennus?
Muutama vuosi sitten poistettiin palkki portaan yläpuolelta minun rivitalossani. Puusepänliike, joka avasi katon harjaan asti, väitti, että se oli tarpeeton.
Rakennesuunnittelija totesi, että sitä ei olisi pitänyt poistaa. Se ei ollut kantava, mutta tukeva. Hän neuvoi minua hankkimaan rautapalkin, joka olisi niin suuri, kuin sisä- ja ulkokaton väliin mahtui.
Nyt minulla on yritys, joka on saanut tehtäväkseen tämän työn. Mutta olen hieman epävarma heidän työstään. Haluaisin neuvoja tästä.
Taloni seisoo savimaalla linja-autotien vieressä, joten minulla on paljon maaperän värähtelyjä. Joten sen lisäksi, että kaiken katon tulisi olla tuettu, tämän palkin tulee myös vakauttaa kattoa, jotta katto ei liiku enemmän kuin tarpeen.
Palkki, joka nyt on asetettu, on L-palkki (tanko), joka on 80 mm korkea. Se on kiinnitetty kattotuoleihin pienillä kulmaraudoilla ja ei erityisen tukevilla ruuveilla.
Mielestäni pitäisi asentaa suurempi palkki kuin tämä. Puusepät väittävät päinvastaista ja että tämä riittää. Minun mielestäni kiinnitys näyttää myös hieman epäilyttävältä.
Mitä sanotte, onko tämä hyvin tehty työ ja ennen kaikkea, täyttääkö se tehtävänsä?
Liitän kuvia.
1. Sisäkatto ennen avaamista.
2. Kuva ennen kuormittavan puupalkin poistamista.
3. Uusi rautapalkki.
Rakennesuunnittelija totesi, että sitä ei olisi pitänyt poistaa. Se ei ollut kantava, mutta tukeva. Hän neuvoi minua hankkimaan rautapalkin, joka olisi niin suuri, kuin sisä- ja ulkokaton väliin mahtui.
Nyt minulla on yritys, joka on saanut tehtäväkseen tämän työn. Mutta olen hieman epävarma heidän työstään. Haluaisin neuvoja tästä.
Taloni seisoo savimaalla linja-autotien vieressä, joten minulla on paljon maaperän värähtelyjä. Joten sen lisäksi, että kaiken katon tulisi olla tuettu, tämän palkin tulee myös vakauttaa kattoa, jotta katto ei liiku enemmän kuin tarpeen.
Palkki, joka nyt on asetettu, on L-palkki (tanko), joka on 80 mm korkea. Se on kiinnitetty kattotuoleihin pienillä kulmaraudoilla ja ei erityisen tukevilla ruuveilla.
Mielestäni pitäisi asentaa suurempi palkki kuin tämä. Puusepät väittävät päinvastaista ja että tämä riittää. Minun mielestäni kiinnitys näyttää myös hieman epäilyttävältä.
Mitä sanotte, onko tämä hyvin tehty työ ja ennen kaikkea, täyttääkö se tehtävänsä?
Liitän kuvia.
1. Sisäkatto ennen avaamista.
2. Kuva ennen kuormittavan puupalkin poistamista.
3. Uusi rautapalkki.
Olenko huolehtinut turhaan? Vakauttaako se katon riittävästi, ettei siihen tule liikettä? Onko kiinnitystapa tärkeä?MathiasS sanoi:
Sen pitäisi myös ottaa painoa ylhäältä, koska keskimmäinen palkki lepää vain ulkoseinällä, kun taas ne kaksi, joihin se on tuettu, lepäävät myös kantavilla sisäseinillä?
Vaikka se onkin vyöt ja henkselit palkin kanssa, mitä ruuveja he ovat käyttäneet reikälätkiin?! Näen 4 erilaista ruuvinpäätä, eikä mikään niistä näytä suoraan ankkuriruuvin päästä, jos en ole yhä syvällä lounaskoomassa
Minulla on kirvesmies, joka on tehnyt työn eikä tiedä, mitä ruuveja hän on käyttänyt. Kuitenkin kaikki näyttävät pieniltä ja heikoilta. Joissakin paikoissa vain pieniä montageruuveja.
Näyttää paskalta! En olisi hyväksynyt sellaista kokoonpanoa, joka näyttää tuolta!
Pienet pirun kokoonpanoruuvi ja joku onneton pultti reikälevyissä ja kulmissa mallin pienemmässä ei tee vaikutusta minuun!
Kunnon kulmat, jotka on tehty kulmateräksistä ja pultattu pulteilla ja kiinnitetty karkeilla puuruuvilla, ovat vähintä mitä voi käyttää!
Pienet pirun kokoonpanoruuvi ja joku onneton pultti reikälevyissä ja kulmissa mallin pienemmässä ei tee vaikutusta minuun!
Kunnon kulmat, jotka on tehty kulmateräksistä ja pultattu pulteilla ja kiinnitetty karkeilla puuruuvilla, ovat vähintä mitä voi käyttää!
Moderator
· Stockholm
· 57 893 viestiä
Onhan se vähän vaikeaa nähdä kuvista. Mutta periaatteessa se näyttää siltä, että koriste on ripustettu. Kiinnikkeet näyttävät siltä, että ne mahdollisesti pitävät profiilin paikoillaan niin, ettei se putoa oman painonsa vuoksi.
Lutte, se on suunnilleen niin miten tunnen. Mutta valitettavasti minulla on liian vähän tietoa asettuakseni tiukasti tälle kannalle, siksi kysyn..
Tarvitsen oikeat argumentit, ja tietenkin tietää kuinka suuri merkitys sillä on.
Ei ole suoraan sanottuna ilmaista palkata heitä, joten haluan parhaan mahdollisen työn suoritettuna.
Tarvitsen oikeat argumentit, ja tietenkin tietää kuinka suuri merkitys sillä on.
Ei ole suoraan sanottuna ilmaista palkata heitä, joten haluan parhaan mahdollisen työn suoritettuna.
Se näytti surkealta..
Etkö voisi ottaa yhteyttä konstruktöriin ja pyytää tietoa kiinnikkeistä?
Kokemukseni mukaan tämä on yleensä melko yksityiskohtainen, sisältäen tietoa niin kiinnitystarviketyypistä kuin kiinnityksestä.
Etkö voisi ottaa yhteyttä konstruktöriin ja pyytää tietoa kiinnikkeistä?
Kokemukseni mukaan tämä on yleensä melko yksityiskohtainen, sisältäen tietoa niin kiinnitystarviketyypistä kuin kiinnityksestä.
Ongelma on siinä, että rakentaja katsoi tätä kiireessä, kun hän auttoi minua toisen projektin kanssa. Joten en maksanut hänelle tästä. Jos pyydän tarkkoja tietoja, minun on tietenkin maksettava niistä. Ja koska tämä projekti on jo maksanut enemmän kuin tarpeeksi, ajattelin, että puusepän pitäisi pystyä selvittämään, miten palkki kiinnitetään parhaiten...
Ensimmäinen yritys, joka poisti puupalkin, on kadonnut maan alle. Joten ne, jotka olen palkannut nyt, maksavat budjetin lisäksi.
Vaikeaa tietää, mikä on tarpeeksi hyvää.
Ensimmäinen yritys, joka poisti puupalkin, on kadonnut maan alle. Joten ne, jotka olen palkannut nyt, maksavat budjetin lisäksi.
Vaikeaa tietää, mikä on tarpeeksi hyvää.
Moderator
· Stockholm
· 57 893 viestiä
Tällä hetkellä sinun pitäisi luultavasti ottaa apua rakentajalta. Varmistuksen saamiseksi suoritetusta työstä (jotta voit kieltäytyä maksamasta siitä, jos se on niin huonoa kuin kuvissa näyttää). Sekä jotta työ saadaan tehtyä oikein.
Hempularen, olet aivan oikeassa!
Klikkaa tästä vastataksesi