1 155 lukukertaa ·
4 vastausta
1k lukukertaa
4 vastausta
Nauhat jälkikäteen
Hei
Olen laittanut oven umpeen kipsilevyillä, jotka olen sitten tasoittanut. Valitettavasti emme käyttäneet saumanauhaa, ja nyt on alkanut halkeilla. Nyt kipsilevyjen päällä on noin 2–3 cm paksuinen kerros laastia + kittiä (tarvittiin, jotta saatiin tasaiseksi seinän kanssa). Kysymykseni on: voinko laittaa saumanauhaa halkeamien päälle jälkikäteen ja sitten tasoittaa ohuen kerroksen päälle, vai onko peli menetetty? Pitääkö minun päästä takaisin kipsilevyjen tasolle, jotta saumanauha toimii?
Kiitos etukäteen.
Ystävällisin terveisin,
Geps
Olen laittanut oven umpeen kipsilevyillä, jotka olen sitten tasoittanut. Valitettavasti emme käyttäneet saumanauhaa, ja nyt on alkanut halkeilla. Nyt kipsilevyjen päällä on noin 2–3 cm paksuinen kerros laastia + kittiä (tarvittiin, jotta saatiin tasaiseksi seinän kanssa). Kysymykseni on: voinko laittaa saumanauhaa halkeamien päälle jälkikäteen ja sitten tasoittaa ohuen kerroksen päälle, vai onko peli menetetty? Pitääkö minun päästä takaisin kipsilevyjen tasolle, jotta saumanauha toimii?
Kiitos etukäteen.
Ystävällisin terveisin,
Geps
Voit kiinnittää nauhat jälkikäteen. Suositeltavasti käytä silloin itseliimautuvaa lasikuitua, jotta siitä tulisi mahdollisimman ohut. Sitten kittaat tämän päälle ja tasoitat. Jouduthan asettamaan selkänojat 30-40 cm jokaisen nauhan yli. Vaihtoehto on asettaa microlit koko pinnalle ja maalata uudelleen.
Remontoija
· Stockholm
· 20 774 viestiä
Miksi et käyttänyt kaksoiskerros kipsilevyä tai OSB:tä alla tai mitä tahansa muuta. Ajatuksena ei ole tasoittaa niin paksusti tavallisella tasoitteella, cementbaserat spackel kuten kipsilaasti toimii hyvin.
Edit :ah står bruk + spackel
Edit :ah står bruk + spackel
Kipsilaasti ei ole edes sementtipohjainen? Joka tapauksessa saumoissa tulee halkeamia materiaalin erilaisuuden vuoksi, riippumatta siitä mitä tekee. Siksi käytetään nauhaa tai vastaavaa.AndersMalmgren sanoi:
Remontoija
· Stockholm
· 20 774 viestiä
Totta kai kaistale tulee käyttää, mutta en hyväksy niin paksua tasoitetta. Nyt näyttää kuitenkin siltä, että hän on käyttänyt erilaista laastia, joten se on ok. Olisin varmaan tehnyt sen eri tavalla. Tein saman asian omassa asunnossani. Kehystin 45m puulla reikään ja sitten OSB ja kipsi molemmille puolille, sitten kaistale saumakohdan yli.
edit: Ei okei, mutta kuten sementtipohjainen, se saa olla paksumpi kuin tasoite, ja se on myös hyväksytty kaakeleille ja klinkkereille, mitä tavallinen tasoite ei ole. Mutta nyt se ei ollut ongelma, koska hän ei käyttänyt tasoitetta.
edit: Ei okei, mutta kuten sementtipohjainen, se saa olla paksumpi kuin tasoite, ja se on myös hyväksytty kaakeleille ja klinkkereille, mitä tavallinen tasoite ei ole. Mutta nyt se ei ollut ongelma, koska hän ei käyttänyt tasoitetta.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi