Hei kaikki

Minulla on pohdinta. Olen repinyt alas kaiken mäntypaneelin portaistamme, koska se oli niin huonosti kiinni ja aion laittaa vähän kipsiä ja maalata valkoiseksi. Jotta en saisi liikaa ulkonemia kaiteen kohdalla, haluaisin käyttää 6 mm:n kipsilevyä suoraan koolauksiin. Mitä mieltä olette siitä? Onko ok käyttää 6 mm:n kipsilevyä vai pitäisikö minun ottaa huomioon jotain erityistä?

Kiitos toistaiseksi
 
6 mm kipsilevy on hauras, jos kyseessä on "tavallinen" seinä, jossa 60 cm väli koolaukset, siitä tulee liian heikko.
 
6mm kipsilevy on tarkoitettu asennettavaksi olemassa olevien levyjen päälle. Ja mielestäni tuskin edes siihen. Jos etsit millimetrejä, sinun pitää varmaan upottaa vaneria runkotolppien väliin saadaksesi tukevan seinän ja sitten kipsilevyttää 6mm:llä.
 
Yritä välttää 6mm levyjä. Käytä näitä vain, kun tavalliset 13mm eivät missään tapauksessa käy, kuten esim. jos haluaa kaarevan pinnan.

On vaikeaa kiinnittää ruuvia ohueen kipsiin rikkomatta paperikerrosta samalla, kun on vaikeaa upottaa ruuvinkantoja oikein. Jotkut puusepät eivät halua työskennellä 6mm remonttikipsin kanssa juuri siksi, että sen asentaminen oikein on niin vaikeaa. Ja puuseppä, joka asentaa kipsin rikkinäisellä paperilla ja yläpuolella roikkuvilla ruuvinkannoilla, ei ole maalareiden suosiossa...

...sitten mietin, josko 6mm kipsi suoraan koolauksissa on hyvin hauras? Jos kompastut ja laitat käden seinää vasten, et halua pudota läpi :)
 
Viimeksi muokattu:
6mm suoraan koolinkeihin on vain unohtaa.
 
hei

Kiitos vastauksesta.

ajan 13mm gips :)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.