Hei,

aion asentaa kristallikruunun puutaloon. Kruunu on vanha ja siten melko raskas, noin 10 kg. Edellisessä asunnossamme (betonitalon asunto) käytin betonilaajenninta ja silloin kruunu pysyi erittäin tukevasti. Voinko käyttää samaa laajenninta nyt (puukatosta huolimatta) vai pitäisikö käyttää jotain muuta? Aiemmin käyttämäni näyttää tältä:

https://www.hilti.se/medias/sys_master/images/hc3/9088618561566/5799_APC_830x515.jpg
 
Mistä katto koostuu?
Onko siellä kattorasia, johon haluatte kristallikruunun?
Kattorasiat yleensä kestävät roikkuvan painon 15 kg saakka.
Mitä katon yläpuolella on (yläkerta, ullakko, ...)?
 
Mitä tarkoitat kattopuu? Onko se paneeli katossa? Jos sinulla on mahdollisuus ruuvata kattopalkkiin tai harvaan paneelin, tämä on parasta ja varmasti kestävää.
 
Yläkerta on katon yläpuolella... Katto koostuu jonkinlaisesta paneelista, löysin netistä kuvan, joka näyttää täsmälleen samanlaiselta kuin meidän katto: http://baatplassen.no/bildearkiv/2/2592/110112_ferdig_tak.jpg

Onko helppoa tapaa selvittää, missä palkit ovat? Ja mikä on gles?

Kuten huomaatte, en ole kovin kokenut, joten selittäkäähän kuin viisivuotiaalle..
 
Helpoin tapa löytää palkit on magneetin avulla, jotta löytää naulat. Kun tietää missä ne ovat, on palkit helppo tunnistaa.

Jos sinulla on vain kunnollinen puutavara, johon ruuvata, niin 10 kg on helppo juttu, sen pystyy tekemään millä tahansa vähän isommalla koukulla.

Tällaisiin olen ripustanut tavaroita, ja voin ripustaa koko painoni sellaiseen.

http://www.biltema.se/sv/Bygg/Beslag/Krok/Skruvoglor-2000020110/
 
Bob_the_builder
Sisäkatto on kiinnitetty niin sanottuun harvarimoituslevyyn (laudat, yleensä 28x70 mm) 30 tai 40 cm etäisyydellä. Jos koputat kattoa tai etsit magneetilla, löydät harvalautan sopivasta paikasta (vaikka joudut siirtämään 1-2 dm optimaalista paikkaasi). Siihen kiinnität kattokoukun, jossa on kierretappi puuta varten, esimerkiksi Trobergin suosittelemana tai http://www.biltema.se/sv/Bygg/Beslag/Krok/Skruvkrokar-5-st--takkrok-vaggkrok-mm-2000017252/
 
Okei. Olen kokeillut koputtaa kattoa, mutta en kuule mitään reglar. Pitää kokeilla magneettia, mutta enkö tarvitse melko vahvaa magneettia? Onko tähän tarkoitukseen erityisiä?
 
Mitä vahvempi magneetti, sitä helpompi, mutta sen pitäisi onnistua millä tahansa.
 
Ostin regellikon Jula:sta. Uuden sisäkaton ja vanhan välillä oli rako, joten säännön löytäminen ei ollut helppoa, mutta koeporauksen jälkeen löysin säännön. Ripustin 15 kilon käsipainon koukkuun kahdeksi päiväksi ja se kesti, joten toivottavasti kristallikruunu pysyy myös paikallaan.
 
  • Tykkään
Bob_the_builder
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.