Kuten tavallista, on vaikeaa arvioida, mihin aiheeseen kysymys kuuluu. Ongelmani syntyi anyway sen jälkeen, kun keittiön yläkaapit asennettiin hieman liian matalalle, jotta se sopisi tarkalleen neljän kaakelilaatan korkeudelle työtason ja yläkaapin väliin. Seurauksena on tietysti, että hemmetin monta laattaa täytyy leikata, ja ongelma - kuten näen sen - on, että leikattavaa on niin vähän, ehkä 3-5 mm, että on vaikeaa käyttää tavallista laattaleikkuria niiden katkaisemiseksi. Kuinka ihmeessä sen tekee parhaiten, mieluiten ilman, että joutuu uuvuttamaan itseään?? Yksi ajatus voisi olla leikata sekä ylin että alin laatta noin puoliväliin. Kuitenkin haluaisin välttää tätä, ensinnäkin siksi, että leikattavia laattoja tulisi kaksi kertaa enemmän, ja toiseksi siksi, että se ei yksinkertaisesti näytä yhtä siistiltä.

märkäkatkaisu saha vastetta vasten? ei tule ongelmaa, kun hallitset vastetta. muuten sinun täytyy katkaista enemmän ja lopettaa peitelistalla ylhäällä.

Muutenhan vinkelkap toimii timanttilevyllä. Voit seistä ulkona ja leikata, koska siitä tulee paljon pölyä.

Kulmahiomakone on pelottava laite, jota ainakaan minun on vaikea käyttää tarkasti. Pöytäsaha tulee tietysti kalliimmaksi, koska en omista tai voi lainata sellaista. Ehkä minun pitäisi selvittää, onko sellaisia vuokrattavana!

Jos aiot piilottaa reunan pehmeällä saumauksella tai vastaavalla kaappia vasten, on kevätsahaus paras vaihtoehto. Jos reuna tulee olemaan näkyvissä ja vaatii täydellisyyttä, niin käsityö ja timanttikappale ovat käytännössä ainoat, jotka antavat täydellisen tuloksen. Märkäsahaus valitettavasti aiheuttaa pientä reunojen repeytymistä.

600 kruunua biltemassa laattaleikkurista ratkaisee homman. Aseta leikkuri ylöspäin ja kokonaiset laatat työtasosta ylöspäin.

Olen samaa mieltä siitä, että Biltema/Julasta ostettu märkäleikkuri on paras.

Mutta vaihtoehtona on poistaa noin 5 cm jokaisesta laatasta ja laittaa kaakelilista yläosaan sen sijaan.

Joo, huomasin, että Biltema:lla oli todella halpa juttu, joten se saattaa olla ratkaisu tässä tapauksessa. Että tulos ei ole täydellinen, minun täytyy vain sietää. Nehän ovat kuitenkin yläkaappeja vasten eivätkä juuri näy! Koska kyseessä on varmasti viisi metriä kaakelilaattaa, joka on hieman yli kymmenen senttimetriä, käsin tekeminen vuolla olisi vähän liikaa työtä.

Se tulee yhtä hyväksi biltemas- kuin minkä tahansa muun...

Olen vakuuttunut siitä, että Biltemagrejjer sopii hyvin tähän kertaluonteiseen työhön. Ajattelin enemmän sen perusteella, mitä "myrstack" kirjoitti kädentaitojen käytöstä täydellisyyden saavuttamiseksi.

Onko kyseessä yläkaapit, märat kapat sopivat hyvin. Anna mennä! Biltema toimii hyvin ja kaikki halpamerkit tuottavat periaatteessa samanlaisia koneita.

Jos aiot kapata paljon ja täsmälleen samaa kokoa, kannattaa joko tehdä jigi tai katsoa astetta.

Raaputa laatta laattaleikkurilla kuten tavallista, mutta irrota se, mikä pitää poistaa, laattapihdeillä sen sijaan, että murtasit laatan. On paljon nopeampaa kuin märkäleikkaaminen, mutta yhtä hyvä tulos.

• Tykkään
bertildenstore
  • Laddar…
Se on helppo saada huono tunnelma, kun antaa vinkkejä, jotka eivät tarkoita uuden koneen ostamista....

• Tykkään
thomas33 ja 1 muu
  • Laddar…
MathiasS sanoi:
Tulee helposti huono tunnelma, kun antaa vinkkejä, jotka eivät sisällä uuden koneen ostamista....
Minulla on muutama elämäntehtävä täällä byggahusissa - auttaa ihmisiä paloturvallisuudesta kertovissa keskusteluissa, tuoda sähköä koskevissa asioissa tietäjät maan pinnalle, auttaa vanhoja taloja remontoivia käytännön vinkeillä rakennussuojelijoiden unelmien sijasta ja lopulta olla ylimielinen kaikille, jotka ostavat liikaa koneita antamalla vinkkejä, miten voi tehdä yksinkertaisemmilla työkaluilla. :)

• Tykkään
MathiasS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.