Hei kaikki, talossa on uudet ikkunat...
Valitettavasti ikkunoissa ei ole salningsspår, nyt asennan karmit ja tajuan, että on vaikeaa saada tämä siistiksi, koska sisäseinä ei tietenkään ole täysin suora.

Onko jollakulla hyvä niksi siihen, miten voin "salata" karmin seinän kanssa? jotta ikkunalistat näyttävät siisteiltä niiden ollessa paikoillaan...

Viimeksi muokattu:
Tarkoitatko, että ikkunan aukon sivu on vino? Yleensä käytän silloin puutappia ja tapin merkitsimiä. Tavallisesti annan smyygin taustapuolen linjata karmin kanssa, sitten vain kiilaan pari palikkaa varten, joita smyygi voi vastata, poraan smyygiin, laitan tapin merkitsimet paikalleen ja painan smyygin palikoiden tukea vasten. Sitten saat hyvät merkit porata tapille karmiinsa.

• Tykkään
kjellon
  • Laddar…
Sehän oli hyvä niksi.

Ajattelen kuitenkin seinää syvennyksen reunalla, koska en voi "peittää" epätasaisuuksia seinän varrella karmiraolla, eli en voi painaa syvennystä karmiraolla eri tavalla ylhäältä kuin alhaalta ikkunaan nähden, joten minun täytyy sahata syvennys esim. 5 mm kapeammaksi ylhäältä kuin alhaalta. Minulla on ideoita siitä, miten voisin tehdä sen metrin pituisissa syvennyksissä, mutta tässä minulla on esim. parvekkeen ovi, jossa on juuri 5 mm ero ylä- ja alareunan välillä.

Uppopuukkosaha on täydellinen siihen. Vaihtoehtoisesti käsipyörösaha ja suora lauta vastatukena.

• Tykkään
kjellon
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.