Hei!
Minulla on ongelmia asuntoni eteisessä. Meille asennetaan uusi ulko-ovi tällä viikolla ja sitä ennen meidät kehotettiin poistamaan kenkähylly, hattuhyllyt jne., jotka ovat lähellä ovea. Kun ruuvailin alas avainkaappia, se oli kuitenkin yhä kiinni tapetissa, joka seurasi kaapin mukana. Vaikka yritin leikata sen irti veitsellä, tapetti irtosi seinästä ja vei mukanaan ison palan rappausta. Kokeilin yleistasoitetta tuubista, mutta koska rappaus on niin kuivaa, se vain mureni eikä sokeri tarttunut, mutta ehkä jokin toinen tasoite voisi toimia paremmin?

Kysymys on, miten korjaan sen parhaiten, jotta voin saada sileän pinnan ja asettaa takaisin avainkaapin peittämään vaurion, koska kyseessä on kohokuvioitu tapetti.

Kysymys 2 on sitten, jos tai kun (ajatus oli remontoida samalla kun ovi vaihdetaan, mutta nyt olen sairaslomalla, joten se ei ole mahdollista) minun pitäisi remontoida koko eteinen, miten saan tasaisen pinnan tapetointia tai maalausta varten, kun olen irrottanut tapetin. Eteinen on ahdas, joten koolaus ja kipsilevyt eivät ole vaihtoehto, ja mieluiten haluaisin välttää myös remonttikipsin liimaamisen.

Kiitos etukäteen
Marcus

C
Täytä kipsilaastilla ja tasoita sen jälkeen tavallisella hienotasoitteella, niin tulee hyvä. Puhdista ja "kastele" pinta kunnolla, niin se tarttuu hyvin. Peitä huolellisesti ympäriltä, jotta et sotke ulkopuolelle.

Jos aiot nyt repiä tapetin alas, on riski, että laasti irtoaa useista kohdista. Ehkä tarkoitit sitä?

Joo, odotan kyllä, että rappaus irtoaa enemmän. Onko mahdollista työskennellä kipsilaastilla niin suurilla pinnoilla ja sitten tasoittaa se, vai aiheuttaako se enemmän työtä kuin kiinnittää kipsilevyt...?

C
Marcus Ericsson sanoi:
Ja, odotan kyllä, että rappaus tulee irtoamaan enemmän. Onko mahdollista pelata kipsilaastilla niin suurilla alueilla ja sitten raapia se vai onko se työläämpää kuin liimata kipsilevyjä...?
Koko seinien rappaaminen kipsilaastilla on täysin mahdollista, jos haluat. Onko se enemmän työtä verrattuna korjauskipsin liimaamiseen, riippuu varmasti paljon laajuudesta ja lähtökohdista.

Jotta voit tasoittaa, sinun täytyy harjata pois kaikki irtonaiset partikkelit ja mielellään myös imuroida.

Jos haluat saada tasaisen pinnan ilman, että teet huoneesta pienemmän, on kyseessä laajatasoitus tai remonttitapetti.

Jos harjaan pois "löysät" hiukkaset, tuntuu siltä kuin minun pitäisi harjata kunnes olen tiilen kohdalla, sillä kaikki on niin kuivaa ja haurasta ja murenee koskettaessa. En tiedä, onko se vain siinä, missä avainkaappi on ollut, vai onko se sama kaikkialla eteisessä.

Eihän renoveringstapettia voi kiinnittää suoraan kuivaan rappaukseen, missä tapettia ei enää ole, vai?

C
Marcus Ericsson sanoi:
Jos harjaan pois "löysiä" partikkeleita, tuntuu siltä, että joudun harjaamaan tiileen asti, koska kaikki on niin kuivaa ja rapisevaa ja murenee koskettaessa.
Jep, poista kaikki löysä, vaikka tiileen asti jos tarvitaan. Muuten se ei onnistu hyvin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.