Hei, olen ajatellut suoristaa välipohjan asunto-osakehuoneistossani. Ja olen saanut luvan suorittaa työn. Lopputavoitteena on klassiseen tyyliin asennettu kalanruotoparketti.

Kysymys alalattiasta, yhdistys haluaisi mielellään, että en käytä mäntylautoja. Paitsi että ne ovat hieman kalliimpia, ihmettelen eniten lopputulosta. Minun näkemykseni mukaan mäntyalustalattia liikkuisi enemmän kuin lastulevylattia ja siten ajan myötä vaikuttaisi kalanruotoparkettiin negatiivisesti? Eikö siinä ole kaksi materiaalia, jotka liikkuvat kosteuden mukana?

Mitä mieltä olette, mitkä ovat lastulevylattian hyödyt ja haitat verrattuna mäntylankkuun alalattiana, edellyttäen että tämän päälle tulee 16 mm tammiparketti kalanruotokuviolla?

Kaikki apu ja palautteet ovat suuresti arvostettuja!

Kiitos, Christer

Lastulevyt ovat parempia kuin lankkulattiat liikkeen kannalta. Mutta lue tekstisi kerran, luulen, että jossain on tapahtunut virhe.

Kiitos nopeasta vastauksesta, hieman kuten epäilinkin.

Kirjoitin tekstin pienen vauvani ollessa ympärilläni, joten tiivistän mitä mietin:

Tausta:
- Aion suoristaa lattiakerroksen, ja olen saanut BRF:ltä luvan.
- Sitten aion asentaa yksipuista tammi-parkettia kalanruotoparketiksi.
- Brf toivoo, että asennan mäntylaudan aluslattiaksi, lastulevyn sijaan.

- Haluan saada mahdollisimman hyvän lopputuloksen, joten valitsen tekniikan, joka tarjoaa parhaan tuloksen pitkällä aikavälillä.

Joten kysymykset:
- Mikä materiaali sopii parhaiten kalanruotoparkettinäkökulmasta? Raot jne., nyt ja ajan myötä?
- Onko eroa ääneneristyksessä alapuolella olevaan asuntoon?
- Rakennus on vuodelta 1911, onko rakennusteknisesti jotain, mikä puhuisi toisen vaihtoehdon puolesta?

- Jos minun pitää suostutella yhdistystä asentamaan lastulevyä, miten suosittelisitte, että perustelen asian brf:lle?

sillä ei varmaan ole merkitystä, että laitat lankut sen sijaan, jos vain ruuvaat jokaisen laudan erikseen ja huolellisesti. Mahdollinen liike kohdistuu silloin vain yksittäiseen lankkuun ja näin kaikki tasoittuu. En ole koskaan asentanut parkettia, mutta kelluva välikerros, kuten kovalevy, eristää lattian liikkeitä vielä enemmän. Ehkä riittää, että teippaat saumat jollakin ja sitten annat sen kellua.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.