Kyllä, osa niistä, joita olen nähnyt, on ollut ilman suppiloa. Niin kuin alla olevassa valokuvassa.

• Kouru ilman suppiloa vanhan talon seinällä.
Ja jos suppilo on siellä, sen alla on usein "falukorv". Jotain, jonka useimmat jättävät huomiotta huonosti informoitujen/laiskojen peltiseppien vuoksi. Jopa Plannja epäonnistuu yksityiskohdissa, kun yritetään luoda kokonaiskuvaa.

intro-takavvattning_05.jpg

Sophie sanoi:
Det är vårt förra hus som är på bilden du bifogat lillthyra (ange gärna källan när du använder mina bilder)...
En liten parentes: Din bild finns sedan tidigare ute på Internet och även i Googles bildbank och kan därmed fritt användas illustrativt för icke-kommersiella syfte, t.ex. i detta forum. Läs om detta i återgivningsrättens kapitel i Bernkonventionen. I USA har man motsvarigheten "Fair use" som styr mycket över det publika material som finns på Internet.

Marlene: Ja näkee kuinka sinun rännisi ovat muuttuneet näinä vuosina. Tiedätkö sinä tai joku muu, miten aluzinkki muuttuu vuosien varrella? Tavallisen lian ja kasvuston lisäksi?

Ja kysymys siitä, onko väliä, onko savitiiliä tai betonipannuja, koskien valintaa kattovesijärjestelmästä, pomppaa uudelleen mieleeni! Olen varma, että olen lukenut siitä, mutta en löydä sitä...Tietääkö joku?

lillathyra sanoi:
Marlene: Kyllä näkee, miten sinun kourut ovat muuttuneet näinä vuosina. Tiedätkö tai tietääkö jemand muu, miten aluzinkki muuttuu vuosien myötä? Tavallisen lian ja kasvuston lisäksi?

Ja kysymys siitä, onko merkitystä, onko katolla savitiiliä vai betonitiiliä, kun valitsee kattovedenpoistojärjestelmän, pulpahtaa taas päähäni! Olen varma, että olen lukenut siitä, mutta en löydä sitä... Tietääkö joku?
Yksi näkökulma on, että betonitiilet "päästävät" usein hiukkasia, kun ne altistuvat happamille sateillemme. Silloin kertyy "hiekkaa" sadevesikouruihin.

Marlene Eskilsson sanoi:
....Uskomme, että maalaamme sen julkisivun värillä, ehkä ensi vuonna.
Miksi hankkia itsellenne ylimääräistä työtä ja huoltoa? Henkilökohtaisesti minusta on hienoa metallien luonnollinen....en muista sanaa kirjoittaessani, onko se platina? ;)

Hienoa sellaisenaan, antakaa niiden olla!

Joo, koska mielestämme on niin tyylikästä, kun pellitykset eivät näy, vaan sulautuvat takana olevaan - julkisivuun tai kattoon. Zinkinväri on aivan OK, mutta vielä hienompaa on, kun se on julkisivun värinen ;) ... ainakin meidän talossamme.

Tarkoitat varmaan patinaa.

Lillathyra: Luulen, että aluzinki pysyy samanlaisena koko ajan. Aluksi olin kauhuissani, kun laitoimme titaani-zinkin, ja se oli niin kiiltävä. Mutta onneksi se haihtui. Nyt se on hienompi, kun se on matta ja tummempi. Aluzinki on enemmän matta alusta alkaen, ja luulen, että se pysyy niin jatkuvasti. Liitän kuvan muutamista taloista, joissa uskon olevan aluzinkki sekä katossa että sadevedenpoistojärjestelmässä.

• Talvinen maisema, jossa näkyy taloja aluzinkkikatoilla ja antenneilla kirkasta taivasta vasten.
Räörien muotoilusta, "terävämmät" rörböjet ovat vanhempaa mallia ja käsintehtyjä. Pehmeämmät "falukorvar" ovat tehtaalla tehtyjä ja asiakkaalle (kuten aina) käsin tehdyt tuotteet ovat aina kalliimpia, siksi ne hallitsevat markkinoita. Voit mennä peltiseppään, joka voi tehdä sinulle rörivinklar ala vanhaan tyyliin, mutta se maksaa sen mukaisesti.

Mitä tulee aluzinkiin, se on vain pinnoitus pellillä, ja valitettavasti se on osoittautunut todella huonoksi. Pieninkin naarmu pellissä aloittaa ruostumisen. Neuvoni teille, jotka miettivät aluzinkia, on valita vastaava hopeanvärinen teräspelte, joka voidaan tarvittaessa maalata uudelleen.

/peltiseppä

Hei Marlene!
Olemme erittäin kiinnostuneita teidän ratkaisuunne räystäskouruille ja syöksytorville titaanisinkistä. Kuka toimitti nämä teille? Haluaisimme mielellämme ottaa heihin yhteyttä.
Ystävällisin terveisin
Per

Peltiseppämme teki ne meille. Bror Mårtensson BM Plåtista Lommassa. Hän on taitava rakennusten hoidossa.

Marlen Eskilsson sanoi:
Aluzink on "uusi" omanlainen pelti (ei sama kuin titaanisinkki) eikä kuulu niihin, jotka luettelin aiemmin. Aluzink ei tarvitse maalausta saadakseen ruostesuojan.

Titaanisinkki ei tarvitse maalausta, aluzink ei tarvitse maalausta, mutta galvanisoitu teräslevy tarvitsee maalausta.

Valitsimme titaanisinkin taloomme, koska halusimme vanhanaikaista peltiä emmekä osanneet päättää, haluammeko maalatun vai emme. Tässä on kuva peltitöistämme titaanisinkillä. Ensimmäinen kuva on, miltä se näytti vastikään asennettuna vuonna 2007. Toinen kuva on, miltä se näyttää tänään. Luulemme, että maalaamme sen julkisivun värillä, ehkä ensi vuonna.
Hei Marlene,
Mitä merkkiä käytitte talossanne? Luulen, että haluan titaanisinkin jyrkillä kulmilla, en löydä...
Terveisin,
Jakob

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.