82 243 lukukertaa ·
25 vastausta
82k lukukertaa
25 vastausta
Galvanoitu? Aluzink? Sinkitty? Kourut ja syöksyputket.
Auta minua viidakossa!
Etsin rännejä ja syöksytorvia, joissa on terävät kulmat, tyyppiä galvanoitu......luulen...en tiedä, onko se mitä etsin?! :blushing:
En ymmärrä eri materiaalien eroja.
Eri tavalla herkkiä mille?
Kestävyys?
Mistä löydän ne, joissa on terävät kulmat?
Katsonut Lindabin ja Plannjan verkkosivuilta, mutta niillä on vain niitä, joissa on "makkarapolvet"
ja sellaisia en halua.
Kuukerätty auto saa havainnollistaa, mitä etsin.
Etsin rännejä ja syöksytorvia, joissa on terävät kulmat, tyyppiä galvanoitu......luulen...en tiedä, onko se mitä etsin?! :blushing:
En ymmärrä eri materiaalien eroja.
Eri tavalla herkkiä mille?
Kestävyys?
Mistä löydän ne, joissa on terävät kulmat?
Katsonut Lindabin ja Plannjan verkkosivuilta, mutta niillä on vain niitä, joissa on "makkarapolvet"
Kuukerätty auto saa havainnollistaa, mitä etsin.
Ei kukaan tiedä?
Vai olenko väärässä kategoriassa?
Vai olenko väärässä kategoriassa?
Administrator
· Skåne
· 8 684 viestiä
Tässä on artikkeli peltiliikkeistä: https://www.byggahus.se/bygga/vlj-pltdetaljer-omsorg
Marlene: Tässä on ote hyvästä artikkelistasi. Minulla on kysymys Aluzinkista, jonka mainitset alempana. Mihin ryhmään se luokitellaan? Onko se sama kuin titaanisinkkilevy? Ja kirjoitat, että galvaattua voi maalata muutaman vuoden jälkeen, onko se pakko, muuten ruostuu? Olen myös mielestäni lukenut jostain, että pitää ottaa huomioon, onko katolla savitiiliä tai betonikattotiiliä, mutta en muista mistä oli kyse...Korrosio ehkä? Tietääkö joku?
"Ensimmäinen asia, joka sinun pitäisi tehdä ennen peltiyksityiskohtien tilaamista, on päättää, mistä materiaalista haluat niiden olevan. Voit valita seuraavista:
• Galvanoitu teräslevy, joka voi olla tehtaalla maalattu Plastisolilla, polyesterillä, metallilakalla tai PVF2:llä, mutta myös käsittelemätön, jolloin se maalataan paikan päällä.
• Titaanisinkkilevy (Rheinzink tai VM Zink), joka voidaan saada erilaisilla patinoinneilla, tehtaalla esikäsiteltynä.
• Kupari.
• Alumiinilevy, joka voidaan myös saada pinnoitettuna.
Tässä on syytä huomioida, että jos kyseessä on talo, jota on vaikea päästä huoltamaan – valitse materiaali, joka vaatii vähän huoltoa, esim. titaanisinkkilevy.
Galvanoitu tai sinkitty levy on perinteinen peltimateriaali, jota käytettiin 1800-luvulta alkaen. Galvanoitua levyä voi maalata vasta parin vuoden kuluttua esim. pellavaöljymaalilla. Nykyään on myös saatavana aluzinkillä pinnoitettuja levyjä, jotka ovat hyvin samanlaisia kuin galvanoidut, mutta niillä on se etu, että niitä ei tarvitse maalata saavuttaakseen täydellisen ruostesuojan."
"Ensimmäinen asia, joka sinun pitäisi tehdä ennen peltiyksityiskohtien tilaamista, on päättää, mistä materiaalista haluat niiden olevan. Voit valita seuraavista:
• Galvanoitu teräslevy, joka voi olla tehtaalla maalattu Plastisolilla, polyesterillä, metallilakalla tai PVF2:llä, mutta myös käsittelemätön, jolloin se maalataan paikan päällä.
• Titaanisinkkilevy (Rheinzink tai VM Zink), joka voidaan saada erilaisilla patinoinneilla, tehtaalla esikäsiteltynä.
• Kupari.
• Alumiinilevy, joka voidaan myös saada pinnoitettuna.
Tässä on syytä huomioida, että jos kyseessä on talo, jota on vaikea päästä huoltamaan – valitse materiaali, joka vaatii vähän huoltoa, esim. titaanisinkkilevy.
Galvanoitu tai sinkitty levy on perinteinen peltimateriaali, jota käytettiin 1800-luvulta alkaen. Galvanoitua levyä voi maalata vasta parin vuoden kuluttua esim. pellavaöljymaalilla. Nykyään on myös saatavana aluzinkillä pinnoitettuja levyjä, jotka ovat hyvin samanlaisia kuin galvanoidut, mutta niillä on se etu, että niitä ei tarvitse maalata saavuttaakseen täydellisen ruostesuojan."
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 viestiä
Muista, että Plannjan teräväkulmaiset kulmat toimitetaan ylimääräisellä materiaalilla. Jotta siitä tulisi siisti, sinun tulisi leikata pois pala lähimpänä sadevesikourua/samlingstratten.lillathyra sanoi:
Kuva, jonka liitit, on Plannjan osista ja siinä peltiseppä on tehnyt "melkein" oikein sadevesikourua vasten. 3-4 cm lisää leikattuna ja siitä olisi tullut täydellinen. Sen pitäisi olla niin lyhyt, että liitososa näkyy putkessa alhaalta katsottuna.
...ja varmista hitossa, että tilaat oikeat seinäpihdit kiiloilla. Ei niitä uusia hirvittäviä eksentrilukolla, jotka näkyvät kuvassa. Vanhat ovat edelleen saatavilla, mutta jälleenmyyjät eivät löydä niitä Plannjan luetteloista. Vanha tuotenumero on kuitenkin edelleen voimassa ja Plannja valmistaa niitä yhä. Ilmeisesti tästä on vähän peltiseppäkapinaa.
Viimeksi muokattu:
Administrator
· Skåne
· 8 684 viestiä
Aluzink on "uusi" erityinen tyyppi peltiä (ei sama kuin titaanisinkki) ja ei kuulu mihinkään niistä, joita mainitsin aiemmin. Aluzinkia ei tarvitse maalata saadakseen ruostesuojausta.
Titaanisinkkiä ei tarvitse maalata, aluzinkia ei tarvitse maalata, mutta galvanoitua teräspeltiä täytyy maalata.
Valitsimme taloomme titaanisinkin, koska halusimme vanhanaikaisen pellin emmekä osanneet päättää, haluammeko maalatun vai ei. Tässä on kuva titaanisinkkipeltojemme töistä. Ensimmäinen kuva on siitä, miltä se näytti juuri asennettuna, 2007. Toinen kuva on siitä, miltä se näyttää tänään. Ajattelemme maalata sen julkisivun värillä, ehkä ensi vuonna.
Titaanisinkkiä ei tarvitse maalata, aluzinkia ei tarvitse maalata, mutta galvanoitua teräspeltiä täytyy maalata.
Valitsimme taloomme titaanisinkin, koska halusimme vanhanaikaisen pellin emmekä osanneet päättää, haluammeko maalatun vai ei. Tässä on kuva titaanisinkkipeltojemme töistä. Ensimmäinen kuva on siitä, miltä se näytti juuri asennettuna, 2007. Toinen kuva on siitä, miltä se näyttää tänään. Ajattelemme maalata sen julkisivun värillä, ehkä ensi vuonna.
Se on meidän entinen talo, joka on kuvassa, jonka liitit mukaan lillthyra (voitko ystävällisesti mainita lähteen käyttäessäsi kuviani). Kyseessä ovat juuri Plannjan sinkityt liitoskulmat, rännit ja putket. Nämä poistuivat melko pian sen jälkeen, kun saimme ne. Yrityksen mukaan syy on se, että he eivät voi antaa samaa takuuta sinkityille kuin muille, joten he eivät halua myydä niitä. Ensimmäisessä talossamme meillä oli aluzink ja se näyttää myös hyvältä, mutta kun vertaa sinkittyyn vierekkäin, eron huomaa.
Johan Gunverth: Kiitos vinkistä, miten asentaa, mutta en oikein ymmärrä miten tarkoitat. Mihin pitäisi leikata? "Peltiseppä" on puolisoni, joka on oikeastaan kirvesmies, joten melkein täydellinen on aika hyvä arvosana kaiken kaikkiaan!
Kulma on kiinteä, sitä ei voi leikata, tarkoitatko, että syöksytorvi olisi pitänyt asentaa korkeammalle? Selitä ystävällisesti, niin voimme tehdä oikein seuraavalla kerralla!
Svepien osalta olin hyvin tyytymätön niihin, mutta sain kuten sanoit kuulla, että ei ollut muita vaihtoehtoja. Ne pilaavat kaiken. Pyrin olemaan vieläkin määrätietoisempi seuraavalla kerralla, kun aika koittaa. Meidän piti ponnistella saadaksemme Plannjan sinkityt ollenkaan, sillä ensimmäisillä kierroksilla kaupoissa meille sanottiin, että niitä ei ollut, vain aluzinkia.
Muokkaus: Tai tarkoitatko, että meidän olisi pitänyt leikata kulman yläosa, pystysuora osa, niin että suutin ja liitoskulma tulevat lähemmäs toisiaan? Onko näin?
Johan Gunverth: Kiitos vinkistä, miten asentaa, mutta en oikein ymmärrä miten tarkoitat. Mihin pitäisi leikata? "Peltiseppä" on puolisoni, joka on oikeastaan kirvesmies, joten melkein täydellinen on aika hyvä arvosana kaiken kaikkiaan!
Svepien osalta olin hyvin tyytymätön niihin, mutta sain kuten sanoit kuulla, että ei ollut muita vaihtoehtoja. Ne pilaavat kaiken. Pyrin olemaan vieläkin määrätietoisempi seuraavalla kerralla, kun aika koittaa. Meidän piti ponnistella saadaksemme Plannjan sinkityt ollenkaan, sillä ensimmäisillä kierroksilla kaupoissa meille sanottiin, että niitä ei ollut, vain aluzinkia.
Muokkaus: Tai tarkoitatko, että meidän olisi pitänyt leikata kulman yläosa, pystysuora osa, niin että suutin ja liitoskulma tulevat lähemmäs toisiaan? Onko näin?
Viimeksi muokattu:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 viestiä
Ah kiitos! Mietimme sitä ensi kertaa varten.
Kävin läpi tietokoneellani olevia kuvia, joissa olen kuvannut juuri alastuloputkien kulmia vanhemmissa taloissa saadakseni inspiraatiota, ja niissä on itse asiassa melko pitkä välimatka suppilon ja kulman välillä. Onko kyseessä paikalliset vaihtelut luuletko vai erilaisia eri aikoina?
Kävin läpi tietokoneellani olevia kuvia, joissa olen kuvannut juuri alastuloputkien kulmia vanhemmissa taloissa saadakseni inspiraatiota, ja niissä on itse asiassa melko pitkä välimatka suppilon ja kulman välillä. Onko kyseessä paikalliset vaihtelut luuletko vai erilaisia eri aikoina?
Anteeksi, mutta minulla on pakkomielle tallentaa vain kuvia... Minulla on valtava määrä varastettuja kuvia, kuten esimerkiksi lasiverantoja, tietokoneellani täysin omaan tarkoitukseen, nimittäin unelmointiin.Sophie sanoi:
En löytänyt takaisin paikkaan, josta varastin kuvan.....ei toistu:blushing:
Seinäkankaan artikkelinumero, tietääkö joku, jotta otan oikean?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 viestiä