Kaivan auki ilmanvaihdottoman torpparin perustuksen/Skånen perustuksen/mullbänk:en kosteuden vuoksi. Lattianiskat ja laudoitus ovat mädäntyneet ja poistettu. Sadevesiputket menevät suoraan perustukseen ja tämä tullaan korjaamaan ja salaojittamaan.
Ajattelin laittaa 100 makadamiin, 200 solumuoviin, lattialämmityksen ja 100 mm betonilaatan. On joitain pohdintoja:
Pitäisikö minun laittaa suodatinkangasta alapuolelle? Minulla on 4 metrin leveä rulla, jota käytetään suuremmissa töissä, joten materiaalia on.
Ajatuksenani oli valaa sokkeli, joka pitää graniittiperustuksen paikallaan. Tämä muuttunee niin, että kiinnitän harjateräksen kiviin, jotka menevät laattojen raudoituksen verkkoon.
Parempia ehdotuksia?
Onko jollakulla hyvä ehdotus kylmäsillan katkaisemiseksi laatan ja graniittiperustuksen välillä? En löydä järkevää tapaa eristää näiden kahden välillä ja toivoisin niiden olevan kiinni toisissaan.
Huoneessa tulee olemaan avoin takka, jossa savupiippu muurataan katon harjaan.
Olen hankkinut XPS:ää tähän osaan ja raudoitusverkon, joka on 12 mm rautaa 150 mm ruuduissa rakennusmaxin verkon sijasta.
Ajatus on käyttää karkeampaa verkkoa ja halkeiluajojärjestelmää siellä, missä takka sijaitsee. Pitäisikö minun laittaa karkeampi verkko alapuolelle vai yläpuolelle?